handdator

Visa fullständig version : Bokat för 2025!

Alala
2024-11-29, 12:35
Black friday, så det hände likadant som ifjol att vi bokade biljetter med Aegean. Det blir en resa i slutet av april-början maj. Flyg till Kalamata! Så nu blir det lite Peloponnesos. Vi har bara varit i Nafplio tidigare så detta blir något nytt. :) Få se var vi skall bo? Vi blir ju inte kvar i Kalamata utan skall vidare någonstans.

Någon annan som har bokat? Eller har funderingar på gång?

/ Anne :)

Susie
2024-11-29, 13:51
Grattis med bookingen :) Spænende. Der findes jo uanede muligheder for en perfekt ferie på Peloponnesos :)

Jeg har booket - men ikke Black Friday. Kythira som altid i begyndelsen af juni.

piam
2024-11-29, 21:13
Här är en som inte skulle åka på våren nåt mer å absolut inte med TUI
Vad händer…har aldrig rest så billigt nån gång,gick fort å beställa den resan med TUI
Veckan efter var den dubbelt så dyr.
Känner mig SÅ nöjd!!

Pia

Alala,ni kan pröva lilla Tolo där jag bodde,inte så värst mycket att göra men det är mysigt

Alala
2024-11-30, 03:07
Pia, tack för tips! Eftersom vi bodde förra gången i Nafplio så är Tolo nog inte aktuell denna gång. Även om jag ångrar mig att vi inte hann göra ett litet besök dit när Tolo är så nära Nafplio. Men kanske en annan gång?

Nu tänker jag närmast på typ Kardamyli eller Koroni. Något i den vägen? Får nog läsa Jannes rapport från Peloponnesos ännu en gång. fb_gilla

Farmony
2024-11-30, 07:12
Grattis till bokningen! Black Friday blev ju Happy Friday :D
Jag skulle nog välja Koroni, en underbar stad och min favorit!
Resmålsbeskrivningen av Pelop's ö och Jannes resebrev kan man läsa hur många gånger som helst flabb_flab

/Ulla bye_bye

Getpinglan
2024-11-30, 15:45
Grattis Anne !!! klapp_klap

Det låter superintressant. Finns så mycket fint kvar att upptäcka i Grekland. Jag har inte ens varit i Nafplio ;)

/Getpinglan
🐐🔔

Alala
2024-12-01, 04:43
Grattis med bookingen :) Spænende. Der findes jo uanede muligheder for en perfekt ferie på Peloponnesos :)

Jeg har booket - men ikke Black Friday. Kythira som altid i begyndelsen af juni.

Tack Susie! Yep, finns mycket som intresserar på Peloponnesos. Och grattis till Kythera! Har förstått att det är din favoritö. :)

Grattis till bokningen! Black Friday blev ju Happy Friday :D
Jag skulle nog välja Koroni, en underbar stad och min favorit!
Resmålsbeskrivningen av Pelop's ö och Jannes resebrev kan man läsa hur många gånger som helst flabb_flab

/Ulla bye_bye

Tack Ulla! Jo, på något sätt lutar det sig åt Koroni just nu. Men måste fråga medresenärena också. Eller måste jag? :D Och Jannes rapport skall läsas igen och igen. :):)

Grattis Anne !!! klapp_klap

Det låter superintressant. Finns så mycket fint kvar att upptäcka i Grekland. Jag har inte ens varit i Nafplio ;)

/Getpinglan
🐐🔔

Tack Getpinglan! Nafplio är väldigt fint, skulle gärna resa dit på nytt. Men nu skall det bli något nytt. :)

/ Anne bye_bye

Carle
2024-12-01, 18:04
Airtours hade bra rea. Favorit i repris i maj. Utan nagelsax!! Ni som fattar fattar 😅 Sen en klassiker med Apollo. Vårt favorit hotell 2 v i juli vid Rethymnon kusten . 😍 ✈️ 🏝 🇬🇷 . Sista kvällen i Berlin, skickade inget vykort till Janne. De verkar inte komma fram?🤔 igår var vi på Syrtaki i Karlhorst. Jättebra. Fick en julkula från Lefkas som dricks

sjöborren
2024-12-02, 23:51
I vår blir det Grekland från 3:e maj till 15:e juni. Tror ni kan gissa vart. :D Sen i september/oktober.

Alala
2024-12-03, 04:05
Airtours hade bra rea. Favorit i repris i maj. Utan nagelsax!! Ni som fattar fattar 😅 Sen en klassiker med Apollo. Vårt favorit hotell 2 v i juli vid Rethymnon kusten . 😍 ✈️ 🏝 🇬🇷 . Sista kvällen i Berlin, skickade inget vykort till Janne. De verkar inte komma fram?🤔 igår var vi på Syrtaki i Karlhorst. Jättebra. Fick en julkula från Lefkas som dricks

Grattis Carle! Blir det Lefkas i maj? Och vykort som inte kommer fram, varifrån skickade du senast?

I vår blir det Grekland från 3:e maj till 15:e juni. Tror ni kan gissa vart. :D Sen i september/oktober.

Blir väl Tilos då? Grattis Sjöborren!

Kalimera
2024-12-03, 13:46
Sista kvällen i Berlin, skickade inget vykort till Janne. De verkar inte komma fram?Inget vykort denna gång heller. Vet inte vad som blir fel.

Kalimera
2024-12-03, 13:47
Black friday, så det hände likadant som ifjol att vi bokade biljetter med Aegean. Det blir en resa i slutet av april-början maj. Flyg till Kalamata! Så nu blir det lite Peloponnesos.Grattis! klapp_klap

Har inte bokat eftersom vi har så svårt att planera så långt i förväg.

Kajja
2024-12-03, 21:05
Grattis till er som har fyndat o bokatklapp_klap
Själv har jag inte hittat nåt som passar vårt avresedatum. Det diffar med -2 dagar för att få Black F-prissnyft_dropsnyft_drop
Vi åker ju alltid första veckan i juni med våra resekompisar (som inte kan åka innan) och i juni var det inget Black F dit vi ville. Men det "orner säj allti'" 😎
/ Kajja bye_bye

Alala
2024-12-05, 06:33
Grattis! klapp_klap

Har inte bokat eftersom vi har så svårt att planera så långt i förväg.

Då blir det säkert en bokning senare. :) Janne, håller på att söka boende i Koroni. Ser på din underbara tråd om Peloponnesos att du bodde nära vattnet. Vad hette boendet och var du nöjd med det?

Grattis till er som har fyndat o bokatklapp_klap
Själv har jag inte hittat nåt som passar vårt avresedatum. Det diffar med -2 dagar för att få Black F-prissnyft_dropsnyft_drop
Vi åker ju alltid första veckan i juni med våra resekompisar (som inte kan åka innan) och i juni var det inget Black F dit vi ville. Men det "orner säj allti'" 😎
/ Kajja bye_bye

Det ordnar sig säkert, Kajja. Det brukar det ju göra, lycka till med sökandet. :)

sjöborren
2024-12-05, 23:00
Alala! Du gissade alldeles rätt. klapp_klap På hösten brukar det bli 3-4 dagar på någon annan ö - sen Tilos. :D

Mahava
2024-12-07, 08:45
Börjat boka :) köpt biljett till frugan ner (bra blackfriday rea hos Aegean :) ) och jag har börjat planera hur jag ska bila ner genom balkan och bokat några stopp, sen har jag bokat i Nafplio och Meteora, men mycket återstår, dels var exakt på fastlandet vi ska vara resterande del av dryga två veckor samt boka lite upp genom italien och hem samt vad vi ska stanna till o kika på :)

Frugan ville inte bila så långt så kommer hämta upp henne på Atens flygplats men vi bilar hem tillsammans över Italien , passar på låta det ta 1.5 vecka hem för lite roadtrip, ner låter jag det ta exakt en vecka , då blir de inte allt för långa körpass och jag hinner med tre nätter i Thuringen för lite avkoppling

Ska bli kul, tänkt så många år att jag ska bila ner nångång o nu blir det av (förhoppningsvis)

Catlady
2024-12-07, 11:19
Låter härligt, Mahava!!
Vad jag längtar efter en rejäl roadtrip på grekiska fastlandet (helst Peloponnesos västra och södra sida men norr om berget Olympos vore inte heller fel ;) ) och att bila genom Italien är, nästan, lika roligt :)

Catlady 🐈 bye_bye

Alala
2024-12-08, 04:13
Låter intressant och spännande, Mahava. Lycka till med planeringen! fb_gilla

Alala
2024-12-08, 04:16
Vad jag längtar efter en rejäl roadtrip på grekiska fastlandet (helst Peloponnesos västra och södra sida men norr om berget Olympos vore inte heller fel ;) )

Catlady 🐈 bye_bye

Är det något du har tänkt förverkliga eller har du planerat något annat för nästa år?

Catlady
2024-12-08, 11:02
Tyvärr är det väldigt osäkert nu snyft_drop hur det blir med resa nästa år.......
Kroppsliga orsaker, mest.....
Men det är resor jag definitivt vill göra och ska, om det bara är möjligt!!
Och drömmen om och planeringen för en resa är ju också en rolig del av det hela :)

Catlady 🐈, envis som synden ;)

Fältjäntan
2024-12-08, 12:20
Roadtripen till Peloponessos låter helt i min smak. Det stod mellan det och Ikaria vid vår resa i höstas. Ikaria vann den här gången, men den som lever får se, kanske kan det bli nästa resa. Och som du skriver Catlady, planeringen är ett stort nöje i sig. Hoppas ni kan genomföra resan.
Kerstin

Alala
2024-12-10, 03:34
Tyvärr är det väldigt osäkert nu snyft_drop hur det blir med resa nästa år.......
Kroppsliga orsaker, mest.....
Men det är resor jag definitivt vill göra och ska, om det bara är möjligt!!
Och drömmen om och planeringen för en resa är ju också en rolig del av det hela :)

Catlady 🐈, envis som synden ;)

Hoppas det blir en resa!

/ Anne bye_bye

Kajja
2024-12-10, 20:52
Nu tror jag att jag blir galen snart!!
Nya Airtours, nu Sunweb, hojtar om att "nu kan du beställa parresor med upp till 4 tusen kr i rabatt per person! To good to be true!!
Har försökt klicka mig fram till detta erbjudande men inte 17 får jag ihop några resor med denna rabatt:mad:
Är det jag..eller har nån av er kunnat lotsa er igenom fram till dessa "fantastiska" priser?!
Jag tycker..(känsliga läsare varnas)..de va "fan-taskiga"!!
/ Kajja bye_bye

Catlady
2024-12-10, 21:02
Tack, Anne, vi hoppas också!!! "Fingers crossed...." 🤞

Kajja, när de skriver "upp till....." så kan det ju lika gärna gälla 50 spänn (och gör tyvärr ofta det)!! Ful marknadsföring!!
De vill bara att du ger upp och bokar ändå..... Ruffel och båg! :mad: 👎

Catlady 🐈 bye_bye

Kajja
2024-12-10, 21:47
Jo det vet jag Catlady. Man har ju varit med ett tag. Vad jag menar är att inga resor visar nån rabatt. När man klickar på "utvalda resor" under detta erbjudande så visas ingen rabatt!
Det är tex. en resa till Rhodos i augusti för typ 4900/pers. Var är rabatten?! (inte dit jag vill). Ja du förstår nog vad jag menar.
Nu fick jag ett nytt erbjudande när jag gick in på hemsidan. 1000 kr rabatt för nya användare.
Jag tror jag ligger lågt..:D
/ Kajja bye_bye

Kalimera
2024-12-12, 09:30
Då blir det säkert en bokning senare. :) Janne, håller på att söka boende i Koroni. Ser på din underbara tråd om Peloponnesos att du bodde nära vattnet. Vad hette boendet och var du nöjd med det?Jag minns inte vad det hette, och det beror på att jag inte alls var nöjd. :)

Alala
2024-12-12, 11:09
Haha, då hoppas jag att vi inte väljer det boendet. flabb_flab Vad var det du inte var nöjd med? Kvaliteten på rummet, läget eller något helt annat?

Pyttan
2024-12-12, 21:25
Grattis Anne! Spännande med Peleponessos.

Jag bokade också på Black Friday med Aegean air. T o R till Aten i sep/okt för en billig penning. Blir väl Kykladerna som vanligt…

Ha det bäst!

Kalimera
2024-12-13, 13:57
Haha, då hoppas jag att vi inte väljer det boendet. flabb_flab Vad var det du inte var nöjd med? Kvaliteten på rummet, läget eller något helt annat?Det var så små rum att jag nästan inte fick plats, och det var mörkt, bara en balkongdörr, inga andra fönster. Men ägarna var trevliga. Kom precis på vad det heter, och det är Xenios Zeus.

kjulin
2024-12-13, 17:46
Hejsan,
idag fick jag e-post från booking.com att Grekland höjer hotellskatten från 1.1.2025. 3-stjärnigt hotell stiger från 3 till 5 euro/dygn, 4-stjärnigt från 7 till 10 euro enligt deras bifogade prislista. Har någon annan hört om det här?
/ Kenneth

Alala
2024-12-14, 06:20
Grattis Anne! Spännande med Peleponessos.

Jag bokade också på Black Friday med Aegean air. T o R till Aten i sep/okt för en billig penning. Blir väl Kykladerna som vanligt…

Ha det bäst!

Grattis till bokningen. Har du funderat på vart i Kykladerna? Någon gammal favorit eller något nytt? Eller har du varit på alla öar redan?

Ha det fint du också! :)

Det var så små rum att jag nästan inte fick plats, och det var mörkt, bara en balkongdörr, inga andra fönster. Men ägarna var trevliga. Kom precis på vad det heter, och det är Xenios Zeus.

Det boendet har jag kollat på för det verkar ju vara direkt på stranden. Helt positiva kommentarer på booking, men kan ju vara att där finns några bättre rum? Nå, trots det kände jag mig tveksam gällande Xenios Zeus och nu har jag nog skippat den tanken totalt. Tack för kommentaren, Janne. :)

Hejsan,
idag fick jag e-post från booking.com att Grekland höjer hotellskatten från 1.1.2025. 3-stjärnigt hotell stiger från 3 till 5 euro/dygn, 4-stjärnigt från 7 till 10 euro enligt deras bifogade prislista. Har någon annan hört om det här?
/ Kenneth

Yep, Grekland tycks höja hotellskatten eller vad man nu skall kalla den varje år. Går bra för turismen tydligen och då tycker man väl att de har ju råd att betala. Och jag tycker att det är ok för vi turister ställer ju till med mycket. Men jag tror inte att de kan höja så mycket mera utan att folk börjar välja bort Grekland. Men vad vet jag?

Har ni bokat något, Kenneth?

kjulin
2024-12-14, 07:56
Jodå, det blir grekiska påsken 2025 i Mirtos på Kreta igen.

/ Kenneth

Farmony
2024-12-14, 08:39
Hej Anne! Vid 4 av våra 5 besök i Koroni har vi bott på Xenios Zeus Apartments;en 2-rums lgh på öv. vån. i huset bakom Xenios rooms. Underbar vy,med utsikt över borgen och en fantastisk soluppgång! Men nu verkar det tyvärr som lgh är långtidsuthyrd.

Senaste resan var 2017,så jag vet inte om det har blivit några förändringar. Men läget är toppen och nära till allt!

/Ulla bye_bye

Alala
2024-12-15, 04:44
Jodå, det blir grekiska påsken 2025 i Mirtos på Kreta igen.

/ Kenneth

Grattis! fb_gilla Vi ville för vår del undvika påsken. Vår påsk här och den grekiska är ju samtidigt 2025. :)

Hej Anne! Vid 4 av våra 5 besök i Koroni har vi bott på Xenios Zeus Apartments;en 2-rums lgh på öv. vån. i huset bakom Xenios rooms. Underbar vy,med utsikt över borgen och en fantastisk soluppgång! Men nu verkar det tyvärr som lgh är långtidsuthyrd.

Senaste resan var 2017,så jag vet inte om det har blivit några förändringar. Men läget är toppen och nära till allt!

/Ulla bye_bye

Tack för tips, Ulla! Har kollat ganska många boenden nu och tror att vi hittar något som passar. Vi reser med våra vänner så vi blir 4 st, 2 par alltså och vill bo på samma ställe. Antingen hotell eller lägenheter lite beroende på.

Om ni har varit 4 gånger i Koroni så tyder det väl på att ni gillar stället? :)

Farmony
2024-12-15, 08:58
fb_gilla Ja, min favorit!! klapp_klap

/ Ulla bye_bye

Mahava
2024-12-15, 09:41
Planeringen går frammåt :) tror vi sattsar på att åka uppåt igen via Evia, så fantastisk ö och prisnivån är minst sagt lockande den med :D även i högsesong är ett fantastikst hotell jag bodde på nu i september under 100e per natt med frukost

Och så ska vi stanna till i Meteora så frun får se den platsen innan vi tar sista nätterna i Sivota , blir bra med färjan från Iogumitsena

Nu ska vi bara se om vi ska ta Delphi också eller om vi tar ett till stop på Evia

Kalimera
2024-12-15, 14:19
Det boendet har jag kollat på för det verkar ju vara direkt på stranden. Helt positiva kommentarer på booking, men kan ju vara att där finns några bättre rum? Nå, trots det kände jag mig tveksam gällande Xenios Zeus och nu har jag nog skippat den tanken totalt. Tack för kommentaren, Janne. :)Det fanns bättre rum än mitt, men jag skulle ändå inte bo där igen.

Catlady
2024-12-15, 18:48
Mahava, kan rekommendera Delphi!
Har varit där 2 ggr och trivts alldeles utmärkt. Mest för det fantastiska tempelområdet med så mycket att se och också för det hotell vi bott på båda gångerna. Det heter Acropole och har en otroligt fin utsikt över dalen ner mot Itea (där gick den gamla heliga vägen som började i Itea där pilgrimer gick iland). Om ni bestämmer er för att bo på Acropole be att få rum med utsikt (alla rum mot dalen har dessutom en fin balkong!).
Hotellet ligger dessutom centralt och ni når tempelområdet på ca 10 min gångtid. Museet bara måste ni se, O'Eniochos (Körsvennen) är otroligt fin, det känns som om hans ögon "följer" dig när du går runt i rummet där han står.
Ett tips är också att "läsa på" lite, det finns så mycket i tempelområdet (och även utanför, Kastalia, den heliga källan, tex) att det är lätt att missa intressanta "lämningar" ;)

Catlady 🐈 bye_bye

Alala
2024-12-16, 04:21
fb_gilla Ja, min favorit!! klapp_klap

/ Ulla bye_bye

fb_gilla

Planeringen går frammåt :) tror vi sattsar på att åka uppåt igen via Evia, så fantastisk ö och prisnivån är minst sagt lockande den med :D även i högsesong är ett fantastikst hotell jag bodde på nu i september under 100e per natt med frukost

Och så ska vi stanna till i Meteora så frun får se den platsen innan vi tar sista nätterna i Sivota , blir bra med färjan från Iogumitsena

Nu ska vi bara se om vi ska ta Delphi också eller om vi tar ett till stop på Evia

Så roligt att ni besöker Evia. Vi var ju i Karystos på sydspetsen i våras. Och då har man ju egentligen inte sett något av ön som är så stor. Ang_elx Var på Evia var det fina hotellet du gillade?

Mahava
2025-01-06, 08:45
fb_gilla

Så roligt att ni besöker Evia. Vi var ju i Karystos på sydspetsen i våras. Och då har man ju egentligen inte sett något av ön som är så stor. Ang_elx Var på Evia var det fina hotellet du gillade?

På norra Evia i en liten ort som heter Ilia, några kilometer från Loutra Epidsou, :) Ilia Beach heter det (jag tror jag törs tipsa det är ingen direkt turism till Evia av nån för mig helt outgrundlig anledning)

Nej knappt sett något heller, man märker hur stor Evia är när de blev dags ta bilen från där ner till Chalkis och vidare mot Aten

Fått lite ågren nu bara med båtar :) man kan boka Grimaldi lines redan nu men de verkar ha minst sagt negativt betyg ... Superfast men från Patras känns mer lockande och de blir ju som en minikryssning om vi tar till Ancona istället, men de verkar gå boka först 3 mån innan, segt

Och tack Catlady för tipset :) vet inte hur man dubbleciterar, men ska klart spana in , har också vart i Delphi men ser det gärna igen, bodde i Itea då o de var trevligt

Kul grej nu när bokningarna börjar ta plats med hotell att jäklar vad billigt Grekland altjämt är, jämfört med Kroiatien och Italien vi bilat till på sistone, de kommer faktiskt mer än väl väga ut vad färjan kostar + extra bensinen , och de är mycket bättre klass på hotell i Greklan generelt, man får bra mycket mer för pengarna,

Kajja
2025-01-10, 14:07
Nu har vi bokat Limnos i juni!!
Nytt o spännande för oss_B-anana_B-anana
/ Kajja bye_bye

Kajja
2025-01-11, 23:02
Å då säger jag bara; shit va' tråkigt att ingen kommenterar på forumet!! Inte ens Janne som inte har varit på Limnos! Tänkte att han kanske skulle varit intresserad.. men icke!
Men okej..det finns ett annat forum att att lägga energin på hädanefter 😔Ledsen..men man hade hoppats på lite feedback..eller nåt!

Hej då/ Kajja😢

Catlady
2025-01-11, 23:22
Men, Kaja, kommentarerna ligger under "Ny destination" :)

Om igen, tror du får en väldigt trevlig och intressant resa! Skulle gärna själv åka till Limnos.
Grattis igen, till bokningen!

Catlady 🐈 bye_bye

Kajja
2025-01-11, 23:37
Ja jag vet..men jag får ingen respons av mina inlägg från Janne så min energi har sinat ut..
Vet inte varför men får väl acceptera..😒

Fältjäntan
2025-01-12, 13:44
Nej, men snälla Kajja. Inte får du lämna Forumet. Under "lågsäsong" när inga är ute och reser är vi många som ser fram emot dina inlägg, underfundiga och roliga.
Har läst en hel del om Limnos och skulle bli ruskigt besviken om du inte rapporterade från er resa dit. Hoppas att det i framtiden kommer resor dit på hösten också, det finns ju tydligen från Finland. Greklandslängtan slog till så i kväll blir det friterad fetaost och en liten ouzo, Stifado och ett gott vin.
Kerstin

Fältjäntan
2025-01-12, 18:54
Efter en god greklandsinspirerad middag blev det en bokning till Limnos 2 veckor i maj.
Åker den 18.5, bara flygstol, boende fixar vi själva. Firar gubbens 70-årsdag med den här resan. Snacka om att det blev en helt oplanerat bokning.
Kerstin, lite smått omtumlad

Fältjäntan
2025-01-12, 18:55
Tyvärr Kajja, går vi väl om varandra helt , hade annars varit jättetrevlig att träffas
Kerstin

Catlady
2025-01-12, 21:31
Grattis till dig också, Kerstin!
Så roligt med en helt ny ö att upptäcka, är lite avis.....:o

Catlady 🐈 bye_bye

Susie
2025-01-13, 13:24
Grattis til dig Kajja og også til dig Kerstin. Det bliver spændende at høre, hvad I synes om Limnos, som jeg selv blev meget positivt overrasket over.

Kalimera
2025-01-14, 09:02
Efter en god greklandsinspirerad middag blev det en bokning till Limnos 2 veckor i maj.Kul! Nu blev jag en aning avis. :o

Fältjäntan
2025-01-14, 10:12
Hittat ett, som jag hoppas, boende en bit upp i Myrina. Little cottage with garden. Fina recensioner, 640 Euro för 14 dagar. Fri avbokning fram till bara några dagar innan vi åker.
Det här blev ju helt oplanerat, skulle ju inte till Grekland i år, men gubbens 70-årsdag måste ju firas på något sätt och finns det något bättre sätt, inte enligt honom i alla fall. Och vem vore jag att inte hålla med?
Kerstin

Carle
2025-01-24, 08:30
Då var 2025 bokat
1 v under kristi himmelsfärd
2 v i juli/aug
2 v som vanligt i September

:D_B-anana

Fältjäntan
2025-01-24, 08:49
Grattis. 3 gånger till Grekland, både vår, sommar och höstresa. Fantastiskt.
Kerstin

Alala
2025-01-25, 05:31
Efter en god greklandsinspirerad middag blev det en bokning till Limnos 2 veckor i maj.
Åker den 18.5, bara flygstol, boende fixar vi själva. Firar gubbens 70-årsdag med den här resan. Snacka om att det blev en helt oplanerat bokning.
Kerstin, lite smått omtumlad

Grattis till bokningen Kerstin! Limnos blir säkert intressant. :)

Då var 2025 bokat
1 v under kristi himmelsfärd
2 v i juli/aug
2 v som vanligt i September

:D_B-anana

Grattis Carle! Blir det något nytt i år eller gamla godingar?

Catlady
2025-03-27, 18:57
NU har vi bokat för 2025!!!
Hoppas och tror att det går bra! (Håll tummarna! ;) )
Vart??? Vårt älskade Karpathos, förstårs :) 2 veckor i slutet av augusti/början av september.
Hade "familjeråd" och kom överens om att det får bära eller brista (flygstolarna börjar ta slut hos Apollo).
En sommar utan Grekland är ju ingen riktig sommar...........tycker vi i alla fall.......

Catlady 🐈 bye_bye

Alala
2025-03-28, 04:18
Grattis Catlady! Så ska de låta. fb_gilla

/ Anne bye_bye

Fältjäntan
2025-03-28, 06:35
Härligt Catlady. Håller ala tummar som finns för att er resa ska bli verklig. Och Karpathos, vilket härligt resmål. Grattis.
Kerstin

Catlady
2025-03-28, 11:00
Tack, snällisar! :)
Kommer vi bara iväg blir det 8:e gången på denna trevliga, hjärtevarma och vackra ö.

Catlady 🐈 bye_bye

Susie
2025-03-28, 12:05
Jeg var på Karpathos sidste sommer og havde transport fra Lefkos til Pigadia. Jeg nævnte for chaufføren, at jeg følte mig meget velkommen og taget godt imod rundtom på øen. “Der er fordi, tingene fungerer, der er ingen store problemer, og alle indbyggere er glade og tilfredse med deres dagligdag”, var kommentaren.

Se der skulle man jo bo :)

Catlady
2025-03-28, 18:38
Susie: precis så är det! Karpatianerna är stora lokalpatrioter (det är ju de flesta öbor i Grekland) och anser att deras ö är absolut bäst....... I vårt tycke är den det också :)

Faktum är att vore vi lite yngre och friskare hade vi redan hyrt en container för bohaget och flyttat dit (om jag fick bestämma iaf ;) ) men "dröm är dröm och saga saga" som någon sa. Vi får nöja oss med att njuta i 2 veckor, fint nog!!

Catlady 🐈 bye_bye

Getpinglan
2025-03-28, 22:22
NU har vi bokat för 2025!!!
Hoppas och tror att det går bra! (Håll tummarna! ;) )
Vart??? Vårt älskade Karpathos, förstårs :) 2 veckor i slutet av augusti/början av september.
Hade "familjeråd" och kom överens om att det får bära eller brista (flygstolarna börjar ta slut hos Apollo).
En sommar utan Grekland är ju ingen riktig sommar...........tycker vi i alla fall.......

Catlady 🐈 bye_bye

Stort grattis till bokningen Catlady! 🧿🇬🇷🏛️

Kalimera
2025-04-01, 06:39
NU har vi bokat för 2025!!!Hipp hipp hurra, och stort grattis till bokningen! klapp_klap

AkT32
2025-04-16, 17:30
3 veckor bokade i september. Kato Stalos som vanligt._B-anana

Catlady
2025-04-16, 21:07
Grattis, AkT32!

Låter härligt :) 3 veckor, tycker jag, är den optimala längden på en vistelse. Det tar ju några dagar innan man har acklimatiserat sig....... ;)

Catlady 🐈 bye_bye

Zappa
2025-04-16, 21:30
Och vi har bokat en kortresa. Fyra dagar på Leros och sju på Kos, i månadsskiftet augusti/september _B-anana

:p
/Sven

Kajja
2025-04-16, 22:09
3 veckor bokade i september. Kato Stalos som vanligt._B-anana

Vad kul! Blir nyfiken på vad ni gillar med Kato Stalos? Själva har vi bott på många andra orter längs Chaniakusten.
Kato Stalos har mest varit en "köra igenom" by.
Det betyder att det finns pärlor där som ni gillar. Spännande! Kan det vara stranden, lugnet, tavernorna...eller nåt annat?
/ Kajja bye_bye

sjöborren
2025-04-17, 08:20
När jag läser om Kato Stalos blir jag lite fundersam och tänker: var där vi var för ett antal år sen :confused: en by jag inte gillade. Minns att det första vi gjorde när vi kom dit var att leta efter det lilla bytorget med cafér och tavernor, och besvikelsen över att det inte fanns något.
Dottern har nu fått en greklandsresa - mor och dotter resa - i födelsedagspresent, och har önskemål om Kreta - kan även tänka sig en annan ö. Om jag bara kunde komma ihåg namnet på hotellet vi bodde på i Kato Stalos …om det nu var Kato Stalos …:rolleyes:
Minns hur hotellet såg ut och ska försöka hitta det. Hittar jag det inte kanske det inte var Kato Stalos.
Kan det ha varit Agii Apostoli …:rolleyes:

Masse
2025-04-17, 18:03
Om jag bara kunde komma ihåg namnet på hotellet vi bodde på i Kato Stalos …om det nu var Kato Stalos …:rolleyes:
Minns hur hotellet såg ut och ska försöka hitta det. Hittar jag det inte kanske det inte var Kato Stalos.
Kan det ha varit Agii Apostoli …:rolleyes:

...... om det nu var Kreta??? ;):D

Masse

AkT32
2025-04-18, 12:20
Vad kul! Blir nyfiken på vad ni gillar med Kato Stalos? Själva har vi bott på många andra orter längs Chaniakusten.
Kato Stalos har mest varit en "köra igenom" by.
Det betyder att det finns pärlor där som ni gillar. Spännande! Kan det vara stranden, lugnet, tavernorna...eller nåt annat?
/ Kajja bye_bye

Det är lugnet, tavernorna och alla fina vandringar (mellan 1 timme till 6 timmar) man kan göra bland olivlundarna och kullarna men framför allt alla våra vänner som bor där. De har lite mer tid att umgås i september/oktober. Det har blivit påskfirande där med helgrillad lamm och allt som hör till påsk. Nåt bröllop har också hunnits med. _B-anana
/Akt32

Kajja
2025-04-18, 18:10
Det är lugnet, tavernorna och alla fina vandringar (mellan 1 timme till 6 timmar) man kan göra bland olivlundarna och kullarna men framför allt alla våra vänner som bor där. De har lite mer tid att umgås i september/oktober. Det har blivit påskfirande där med helgrillad lamm och allt som hör till påsk. Nåt bröllop har också hunnits med. _B-anana
/Akt32

Det låter härligt! Ja man har ju sina favoritställen av olika orsaker. Jag och dottern kommer faktiskt att bo just där. Vi vill bara ta det lugnt och mysa. Att det blev just Kato Stalos handlade om priset och det lilla hotellet bl a. Eftersom jag är rätt hemtam i byarna runt omkring så kommer detta att bli bra tror jag. Vill bara ner dit och "va":) / Kajja bye_bye

sjöborren
2025-04-19, 10:25
Masse! Det ända jag med säkerhet kan säga, det var på Kreta.:D Måste däremot få veta om det var i Kato Stalos eller Agii Apostoli …Får söka i båda byarna tills jag förhoppningsvis hittar hotellet. :rolleyes: