handdator

Visa fullständig version : Vilken båt till Naxos


lottamia
2006-05-31, 10:02
Vi landar i Athen kl.1230 den 20 juni och skall vidare till Naxos. Har kollat lite om båtar dit. Vad jag kan se finns inte så många alternativ. Blir det snabbt fullt på snabbåtarna? Ska jag boka det som finns på internet eller vänta och kolla i Pireus? Har bara en vecka på oss så vi vill ha ut så mycket som möjligt av tiden- inga mysiga havsturer alltså.

Cecilia
2006-05-31, 14:04
Vi ska också åka från Aten till Naxos, den 10 juni. Det blir förmodligen snabbåt, som vi inte tänkte förboka som det ser ut nu. Har dock aldrig åkt snabbfärja den sträcken, utan endast inom Kykladerna, t ex till och från Milos. Då var det inte alls fullt.

Men det kanske finns andra som har erfarenheter av snabbfärjor från Aten till Kykladerna och Naxos?

- Cecilia

Suzanna
2006-05-31, 20:38
Hej! Vi ska också åka båt från athen till naxos, dock den 8:e juni._B-anana Har kollat lite båtar. Hittar dock bara en vid 17.30 och den tar sex timmar. Vi kan inte åka jätte tidigt för vi landar runt två. Vet ni om snabbfärjor går på eftermiddan? :rolleyes:

lottamia
2006-06-01, 11:02
Kolla på www.ferries.gr (http://www.ferries.gr). Där får ni info om de olika rederiernas avgångar. Verkar som om båtarna går morgon och kväll. Jag tänker inte förboka utan åker till Pireus och fixar båt där. Ha en skön semester _B-anana !

Suzanna
2006-06-01, 12:37
Verkar som om snabbåtarna börjar gå den 9 onde juni till naxos.:o Är det någon som vet om det kan tänkas komma in redan den 8 onde fast de inte är inlagda?

Orust-Tobbe
2006-06-03, 16:14
Vi landar i Athen kl.1230 den 20 juni och skall vidare till Naxos. Har kollat lite om båtar dit. Vad jag kan se finns inte så många alternativ. Blir det snabbt fullt på snabbåtarna? Ska jag boka det som finns på internet eller vänta och kolla i Pireus? Har bara en vecka på oss så vi vill ha ut så mycket som möjligt av tiden- inga mysiga havsturer alltså.
Och vi (min familj och jag dårå) landar samma tid i Aten fast den 18:e. Vi tänker ta den långsamma färjan till Naxos och tänker inte boka i förväg som det verkar just nu. Har förstått att det knappast behövs. Annars om det mot förmodan skulle bli fullt så kan man ju åka nån annanstans ex.vis Tinos eller så.

Brige
2006-06-03, 21:44
Hej! Vi ska också åka båt från athen till naxos, dock den 8:e juni._B-anana Har kollat lite båtar. Hittar dock bara en vid 17.30 och den tar sex timmar. Vi kan inte åka jätte tidigt för vi landar runt två. Vet ni om snabbfärjor går på eftermiddan? :rolleyes:

De gånger jag har åkt, (har blivit rätt många genom åren;)), så har snabbfärjorna lagt ut mellan kl.16:00-18.00. Den resan har tagit mellan 3 1/2-4 tim- En gång då jag kom ner i hamnen så var alla "billigare" platser slut, det fanns bara dyra 1:a klass kvarsnyft_drop men det var i augusti och då är det ju absolut högsäsong.
Hoppas att det löser sej för er. Vill man till Naxos, så vill man ju:cool::)flabb_flab:D Eller hur_B-anana_B-anana