handdator

Visa fullständig version : Platanias - Marika suites, bra el. dåligt??!


Mollan
2006-05-30, 15:04
:confused: Jag har precis bokat en vecka resa för mig & sambon till Kreta-Platanias, Lägenhetshotell Marika Suites med Fritidsresor.

Är det ngn som bott här?? Jag vet varken ut eller in, ser rätt trevligt ut i katalogen tycker jag och bra läge, 500 m in till byns centrum och precis vid stranden.

En sakt till...vi är lite lata och älskar att bli bortskämda under semestern m. "färdig mat" så även frukost. Eftersom de flesta hotell/lägenheter inte serverar detta (även om vi har eget pentry) undrar vi om ngn vet ifall man kan äte frukost buffé el. liknande på restauranger?

Super tacksam för svar!!
Kram Mollan

inkfish
2006-05-30, 15:38
Frukost finns på i princip vartenda kafé. Ägg, omelett, rostat eller orostat bröd med marmelad, ost, obegripliga muffinsartade saker, kaffe/te/juice osv.

Mollan
2006-05-31, 11:32
Nu knuffar jag på lite. Finns det inte ngn här inne som känner till Marika Suites i Platanias och kan säg något om det? Jag har prel. bokat detta lägenhetshotell via Fritidsresor till den 3/8. Vill gärna veta om det är ett bra el. dåligt ställe!

Lissi
2006-05-31, 13:17
Jag har inte själv bott på Marika Suites, men väl på Melina Suites 2 ggr . Det ligger nära...Vi valde mellan dessa två och Marika såg så trevligt ut när vi gick förbi..Det är säkert jättebra det med!! Hoppas någon annan kan ge dej bättre svar! Som Inkfish skriver..frukost kan ni få överallt!!!

Lissi

Babben
2006-07-19, 14:13
hej,
vi bodde på Marika v26 och tyckte det var helt Ok, hade en tvårumsläg med havsutsikt så det var jätte fint. Ägarna var jätte trevliga och vände ut och in på sig själva för att alla skulle trivas. En svensk tjej jobbade i poolbaren och hon gav fina tips på utflykter och allt du ville veta. Var gift med en grek och hade bott där i sex år. Tyvärr vart det storm när vi var där och stranden blev förstörd. Hoppad det har ordnat upp sig med den. Trevlig resa vi återkommer till Marika nästa år.
Hälsn Babben

Mollan
2006-07-20, 21:52
Tack så hjärtligt för inlägget, det låter ju som ett trevligt ställe! Blev lite orolig nu för det du skrev om stranden, hoppas verkligen att den "är irodning igen", tycker att fritidsresor annars borde boka om sina gäster, eller?

/Mollan

emelinor
2012-06-14, 18:38
Några år senare samma hotell :) Har bokat 1rums lägenhet på Marika Suites 8-22 juli 2012
Undra lite,är hotellet fortfarande ok det står i fakta att man kan få nedsänkt balkong , bra eller dåligt? Har kollat lite på bilderna, stranden ser inte rolig ut ,kan man gå i eller halkar man på stenhällen som är i vattenbrynet? Någon som har privatbilder från hotellet att visa? /emelinor

Lissi
2012-06-14, 20:42
Nedsänkt balkong innebär att ni i så fall bor delvis under markplan....DET skulle jag nog fundera över!

Lissi

nilam
2012-06-14, 22:04
Nedsänkt balkong är helt ok...väldigt skönt i augusti då den är svalare. Stranden är , precis som du beskriver, dålig med stora stenblock...men om du går ca 100 m åt vänster så är stranden fin :) Marikas är ett toppenhotell annars med god mat och trevlig personal :)

// Malin

Pelle 53
2012-06-15, 11:05
Nedsänkt från markplan är sueränt bra! Kom hem i lördags från Platanias, bodde på Summertime (Apollo) o hade nedsänkt. Svalt o skönt när solen inte kan steka på hela dan. Men det gick ändå att sitta precis utanför o sola.

O poolbaren fixar säkert frukost, det gör dom på Summertime iaf.
Pelle

emelinor
2012-06-15, 16:11
Låter helt ok då att åka dit , 100 m att går är ju inga problem hehe Tack snälla :)

Åsa
2012-06-16, 18:03
Bodde på Marika 2veckor förra året, och året innan. Frukosten är enkel, ingen buffè om jag var du skulle jag fixa egen frulle och gå in för lunchen på Marika som är helt suverän !!:) god kall öl och mycket trevliga ägare och svenska Lisa som jobbar där. Du får säkert en härlig semester. _B-anana_B-ananaHa det gott, mvh Åsa:confused: Jag har precis bokat en vecka resa för mig & sambon till Kreta-Platanias, Lägenhetshotell Marika Suites med Fritidsresor.

Är det ngn som bott här?? Jag vet varken ut eller in, ser rätt trevligt ut i katalogen tycker jag och bra läge, 500 m in till byns centrum och precis vid stranden.

En sakt till...vi är lite lata och älskar att bli bortskämda under semestern m. "färdig mat" så även frukost. Eftersom de flesta hotell/lägenheter inte serverar detta (även om vi har eget pentry) undrar vi om ngn vet ifall man kan äte frukost buffé el. liknande på restauranger?

Super tacksam för svar!!
Kram Mollan

emelinor
2012-06-16, 18:25
Jag har nog ställt till det lite när jag ställde min fråga om Marika Suites i en gammal tråd :)
Mollan som ni skriver svar till skrev sin fråga 2006-05-30, 15:04 . / emelinor

edit Kanske någon moderator kan flytta min fråga och svar till ny tråd?