handdator

Visa fullständig version : Rumsuthyrare på Skiathos?


norabella
2006-05-30, 14:58
Jag läste i guiden man kan köpa här på Kalimera om att det skulle finnas en "Room owners association" på Skiathos. Någon som vet om man kan ringa dit? Hur lätt eller svårt är det egenligen att få tag på boende i Skiathos stad? Jag och min son ska åka dit 20 juni, räknas det som hög eller lågsäsong?

Me
2006-05-31, 07:47
Nere i nya hamnen finns det en rumsförmedling som kan hjälpa dig. Den ligger precis vid taxistoppet. Vill du kolla runt själv så finns många ställen i gränderna runt huvudgatan. Det absolut billigaste jag känner till är Australia, ligger bakom posten. Bor man mot baksidan är det okey, inte så mycket störande ljud. Ett annat tips är att kolla ... där finns listat en mängd hotell och lägenheter runt hela Skiathos.
Ha en härlig resa! bye_bye

norabella
2006-05-31, 09:14
Vad menade du? "Ett annat tips är att kolla ... där finns listat en mängd hotell och lägenheter runt hela Skiathos" Kolla vaddå? :-)

Me
2006-05-31, 15:10
Jag hade skrivit in en länk där som redigerats bort då den tydligen inte var tillåten. Men om du gör en sökning på
t ex google efter "skiathosinfo" så kommer du rätt.

Kalimera
2006-05-31, 21:30
Jag och min son ska åka dit 20 juni, räknas det som hög eller lågsäsong?
Mellansäsong.

jeabys
2006-06-02, 16:18
Hej!

Goda vänner till mig hyr ut 1 rumslägenheter vid nya hamnen. Det är en jätte trevlig familj med 4 barn. Det ligger lummigt till och det tar cirka 10 min att gå till Papadiamantis = huvudgatan. Fråga i den "lilla kiosken" i hamnen efter Pension Spyros, mamman i familjen heter Grammatia. Det är lågsäsong, så priset bör vara ok.

/Jeanette