Logga in

Visa fullständig version : Vad föreställer era avatarer?

Apelsina
2006-05-30, 09:51
Har ett flertal gånger kommit på mig själv med att undra var någon bild, som används som avatar, är tagen någonstans. Vissa av er har så jättefina bilder där! :)

Så, ni som har avatarer som visar en plats i Grekland (eller någon annanstans) - var är den tagen?

(Avataren är den där lilla bilden brevid nicket:cool: )

ENIAC
2006-05-30, 11:18
Samma tanke har slagit mig också! Min bild är tagen i Imerovigli, mellan Fira och Oia på Santorini. Till helgen blir det ett nytt besök där klapp_klap

Men: var är din avatar? :confused:

Kalimera
2006-05-30, 11:27
Vissa av er har så jättefina bilder där! Tack! :D

Skämt å sido, frågan är kul. Berätta gärna också varför ni valde just den bilden. Min bild är från Kafenió Stou Stratous på torget i Chora på Serifos. Vid fototillfället är det snorkallt ute och jag sitter och väntar på varm raki med honung. :p Jag valde just denna bild för att det är en av de få som jag själv är med på. Står oftast bakom kameran. Som väl är. ;)

Apelsina
2006-05-30, 11:34
Men: var är din avatar? :confused:

Hm, ja jo... ska försöka komma loss och fixa en jag oxåAng_elx . Kanske blir det en bild från kommande semestern!

Tack! :D

Varsågod! Självklart hade jag din bild i åtanke;) !!

Zanét
2006-05-30, 11:36
Kul idé :D

Min avatar kommer från Limni Volvi, d v s sjön Volvi, cirka 5,5 mil öster om Thessaloniki i norra Grekland (sjön till höger ovanför Halkidiki).

Varför jag valt den bilden beror på att från just den vyn finns tavernan Megas Alexandros (Alexander den Store) och där umgås vi nästan dagligen med våra vänner från byn flabb_flab

//Zanét bye_bye

Frappe
2006-05-30, 12:49
Min hund Pluto 3 år och inköpt i Grekland klapp_klap klapp_klap

Lissi
2006-05-30, 12:56
Ha, ha, då måste jag nog byta......för på bilden är jag i Halmstad!!!:D

Lissi

ciakoohler
2006-05-30, 13:26
Ha, ha, då måste jag nog byta......för på bilden är jag i Halmstad!!!:D

Lissi

Jag kan ha min kvar för det är jag på Karpathos Cia

Eva L
2006-05-30, 14:03
Min bild är tagen i Faros på Sifnos. Strax nedanför pensionatet vi bodde på.
Ska byta bild snart.

Eva

Admirala
2006-05-30, 14:51
Mitt bilde er tatt da jeg var i Nafplio i desember i fjor. Byen var stivpyntet av vakre julelys, men det var varmt nok til å sitte på utekafé på dagtid. Det var helt magisk!

Hasse
2006-05-30, 15:09
Jag står vid hamnpiren i Limenas på Thassos.

Hasse :cool:

Abi
2006-05-30, 15:37
Jag klämmer mig ner till stranden Tsigrado på Milos:p .

bye_bye Abi

Netwolf
2006-05-30, 15:59
Min bild är tagen på Surin Beach, Phuket, Thailand. Inte grekiskt således, men det var gött där ändå. Det är jag som har det så bekvämt på bilden och min blivande fru var fotograf.

karinafp
2006-05-30, 16:01
Krigsmonumentet i Menetés på Karpathos. Vi lekte med tanken att klä på statyn en Kalimeratröja och fotografera till "Kalimera was here", men det var tyvärr omöjligt. Sonen satte på den en tröja i datorn i stället....;)

Lissi
2006-05-30, 16:31
Sonen satte på den en tröja i datorn i stället....;)

Glömde han inte kalsingarna??

Lissi:D

Riitta
2006-05-30, 16:47
Och min drink är en Nefeli special från Nefelibaren ,Myrties,Kalymnos:p

Riittabye_bye

Elisabet
2006-05-30, 18:05
Min avatar är en del av ett större foto på två farbröder
som intar dagens ouzo vid en av gränderna i Olymbos, Karpathos.

http://s15.photobucket.com/albums/a394/KebneKajsa/Tvfarbrdercopy.jpg

Får man passa på att fråga om någon kan översätta texten på stenen ovanför dörren?
(Jag förstår ano och kai och 18 mars(?) 1889. Och Nikolaoi? )

http://s15.photobucket.com/albums/a394/KebneKajsa/Skyltcopy.jpg

Ivi
2006-05-30, 18:18
Min är tagen på Kreta på en klostergård (Moni Gonia) väster om Chania.
Och jodå...jag gillar kloster :D

Ivi

martinifk
2006-05-30, 18:30
Vad roligt att se Elisabet, man ser ju din avatar ofta vilket inte gör något med tanke på alla dina roliga inlägg:rolleyes:
Har tänkt att skaffa mig en avatar efter Kreta resan.

Martinifk med 50 långa dagar kvar men bara 6 skoldagar.....

Marianne
2006-05-30, 18:43
Jag förstår ano och kai och 18
Då ser du mer än jag... tror jag måste skaffa mig nya glasögon;) ;) ;)
Men jag skulle nu ha valt den andre gubben:D - tycker han liknar bättre!:cool:

Min avatar har jag tagit i Agios Sostis på Mykonos, en ö jag bara varit på en enda gång. Vid Agios Sostis stranden fanns då i alla fall (5-6 år sen) en bra gömd taverna, som en svensk kvinna hade då. God mat fick vi till vår lunch där - och blombuketten i hennes fönster kunde jag inte motstå, så den blev förevigad.
En liknande bukett såg vi i höstas på ett litet hotell på en av smågränderna i Chania på Kreta. Fint fotomotiv det också, och självklart kom kameran fram även då.

Janérik
2006-05-30, 18:49
Min avatar är tagen på stranden i Leonidio Plaka mot Spetses. Det är en soluppgång det handlar om och den lilla båten är säkert på väg till något spännande ställe.

Mvh Janérik

inkfish
2006-05-30, 19:01
Min avatar är en del av ett större foto på två farbröder
som intar dagens ouzo vid en av gränderna i Olymbos, Karpathos.

Shit, varför berättade du? Den här gången ska jag ju till Olymbos. Och nu kommer jag ju garanterat att hitta den där gubben som jag glanat på här på forumet hela vintern, eftersom jag vet att det är där han finns.

Såna där gubbar tenderar att ha exakt samma kläder nästa säsong när man kommer;). Och jag kommer att riskera att börja gapskratta eller gå fram och säga "Tjenare Elisabet!"flabb_flab

Men han är underbar så jag hoppas faktiskt att jag ser honom.

Lissi
2006-05-30, 19:08
Elisabet!
Vilken underbar bild av gubbarna. Jag hade bara tänkt mig en....
Kan Du inte ha den andra som avatar nu ett tag??

Lissi- som ska byta avatar efter sommarens resa.

ciakoohler
2006-05-30, 19:26
Min är tagen på Kreta på en klostergård (Moni Gonia) väster om Chania.
Och jodå...jag gillar kloster :D

Ivi
Ok där har vi oxå varit,för det var väl där de hade sjalar o långbyxor till utlåning

Hellen
2006-05-30, 19:30
Ok där har vi oxå varit,för det var väl där de hade sjalar o långbyxor till utlåning

Inte ser det ut som om Ivi har lånade kläder....flabb_flab

snorfus
2006-05-30, 19:35
Min e från Parthenon,(tidig förmiddag o nästan inget folk)...:)

karinafp
2006-05-30, 19:42
Glömde han inte kalsingarna??

Ha ha ha... då får Janne komma upp med ett par Kalimeradylika... flabb_flab

Fast egentligen har han byxor på sig. Det syns bättre framifrån... ;)

yvonne
2006-05-30, 20:08
och min avatar är från min by Nea Pefki Trikala, mitt hus är högst upp till höger på bilden.

Yvonne

Eva L
2006-05-30, 20:40
Min bild är tagen på Surin Beach, Phuket, Thailand. Inte grekiskt således, men det var gött där ändå. Det är jag som har det så bekvämt på bilden och min blivande fru var fotograf.

Aha den stranden har jag tillbringat många trevliga dagar på.

Eva

ricky
2006-05-30, 20:49
Krigsmonumentet i Menetés på Karpathos. Vi lekte med tanken att klä på statyn en Kalimeratröja och fotografera till "Kalimera was here", men det var tyvärr omöjligt. Sonen satte på den en tröja i datorn i stället....;)

Ahh! äntligen vet man!
Jag har undrat varför du hade en bild på en neger med gevär och
kalomeratröja? Men detta förklarar saken!:)

Elisabet
2006-05-31, 10:00
Kan Du inte ha den andra som avatar nu ett tag??Tycker du inte han är lite för ung för mig? :D

Men han är underbar så jag hoppas faktiskt att jag ser honom.Vill du ha en grändbeskrivning till honom? ;)

------------------------------------------------------------------

Upprepar frågan om översättning av texten ovanför porten. Jag skulle verkligen vilja veta vad det står där. Här är bilden igen:

Jag har försökt transkribera, men det är ett par saker jag inte förstår, dels ett tecken som ser ut som 8 (på tre ställen) - är det en åtta? Dels de små tecknen på två ställen. Är det små bokstäver och vilka i så fall? Jag har gissat lite i detta försök:

ANTHROPETINA SEB8 AGAPA KAI PHOB8 TON.THEON.
KAI MEMIE al OTI ANTHROPOS EISAI
ANTHGEROE ONAOS OITOS EKTHEMELEION YPO EXOLON
MENL PAP NIKOLAOI SZAMPANAKE Txdt MARTI8 1889

Alla ni som är så duktiga på grekiska, var snälla och försök! Tack :)

Zanét
2006-05-31, 10:36
Elisabet: Jag har flyttat över mitt svar ang översättningen till språk-forumet.

//Zanét bye_bye

Lissi
2006-05-31, 11:19
Jag har flyttat över mitt svar ang översättningen till språk-forumet.

//Zanét bye_bye

Nästan synd, det var så mysigt med en moderator som NÄSTAN spårade ur!:D :)

Lissi

anoula
2006-05-31, 14:06
Min är från Thailand, en liten by på ön Koh Samui. Bilden är tagen inifrån vår bungalow som låg precis i vattenbrynet, och detta var vår utsikt varje morgon när vi slog upp dörren.
Tyckte att denna bild passade mig då jag gillar att gå barfota (d.v.s. varma platser i allmänhet).

Ivi
2006-05-31, 16:25
Inte ser det ut som om Ivi har lånade kläder....flabb_flab

Behövdes inga lånade kläder, hade täckt axlarna minsann, och byxorna räckte ner till vaderna :D Fotografen (min man Lasse) hade jeans och T-shirt, så inga problem denna gång! Att han hade glömt klädkoden på Kreta i april, när vi besökte Gouvernettoklostret, det var illa! Inga kläder till låns där inte...det var bara att stanna utanför för hans del. Tror nog att han har lärt sig sin läxa nu;)

Ivi

Lotta E
2006-05-31, 16:33
Min föreställer strandkanten på Lemonakia. En strand på Samos som var fantastisk fin!

Lotta

Goliat
2006-05-31, 16:42
Min bild är tagen i Xerokambos på Kreta. Helst hade jag sett att min avatar föreställde Makrigialos som är mitt favoritställe, men det får bli efter nästa Kreta-resa...

Göran

tramp
2006-05-31, 19:19
Kyrkklockorna ovanför hamnen på Milos!

Janet
2006-05-31, 21:22
Och min bild är tagen på Naxos... sommaren 2004. Kanske borde byta till en nyare efter sommaren.. :)

CarinaN
2006-05-31, 21:32
Skopelos stad 2004.
Jag säger som flera andra.... dags att byta avatar snart!

Carina

dimitris
2006-05-31, 21:52
Upprepar frågan om översättning av texten ovanför porten. Jag skulle verkligen vilja veta vad det står där. Här är bilden igen:

Jag har försökt transkribera, men det är ett par saker jag inte förstår, dels ett tecken som ser ut som 8 (på tre ställen) - är det en åtta? Dels de små tecknen på två ställen. Är det små bokstäver och vilka i så fall? Jag har gissat lite i detta försök:

ANTHROPETINA SEB8 AGAPA KAI PHOB8 TON.THEON.
KAI MEMIE al OTI ANTHROPOS EISAI
ANTHGEROE ONAOS OITOS EKTHEMELEION YPO EXOLON
MENL PAP NIKOLAOI SZAMPANAKE Txdt MARTI8 1889

Alla ni som är så duktiga på grekiska, var snälla och försök! Tack :)

Άνθρωπε τίμα σέβου αγάπα και φοβού τον Θεόν
Människa ära vörda älska och bli rädd för Gud

Και μέμνησο ότι άνθρωπος είσαι.
Och kom ihåg att du är (bara) en människa

Ανεγέρθη ο ναός ούτος εκ θεμελίων
Den här kyrkan byggdes (εκ θεμελίων betyder: fundament,grund. Hela frasen betyder att kyrkan byggdes från början av...)

υπό εξώδων Μηνά Παπ(α)νικολάου Σ.Ζαμπανάκη Την ... Μαρτίου 1889.
(och) Minas Papanikolaou och S.Zabanakis betalade hela kostnad den ... March 1889

dimitris
Aten

dimitris
2006-05-31, 22:00
... dels ett tecken som ser ut som 8 (på tre ställen) - är det en åtta?

Nej, det är inte en åtta. Det är OY, O och Y. Y står up på O.
Det användes i bildkonst under byzantiska åren. Det används än idag i bildkonst.

dimitris
Aten

Alruts
2006-06-01, 13:44
For å ta opp originaltemaet på denne tråden igjen, er mitt avatar-bilde tatt i Moutsouna på Naxos, fra tavernaen To dichty utover sjøen i retning Koufonissi, Keros og Amorgos. Utrolig god mat der, forresten, men et lite mareritt å navigere en leid Atos ned den snirklete veien til Moutsouna …

Apelsina
2006-06-05, 21:10
Vad kul att så många har berättat om sina avatarer! Lovar att skaffa en själv i sommar - då får jag återkomma med vad den föreställer;) :) !

Lissi
2006-06-05, 21:15
då får jag återkomma med vad den föreställer;) :) !

...ska den inte föreställa en apelsin????;)

Hellen
2006-06-05, 21:27
En tom Äpple-Mer kan det ju också vara;)
// Helén

Lindiz
2006-06-05, 21:31
Min föreställer sonen kravlandes på stranden under hans första greklansresa - Kreta Georgioupolis 2004. Han var då ca 9 mån.

Nu är han snart tre och har hunnit med Almyrida på samma ö också. Och så har han börjat tjata: Vi måste åka till Grekland och bada, mamma!:D Vilken tur att det snart är dags då!klapp_klap

yeasou
2006-06-05, 23:18
Vem eller vad min avatar föreställer behöver jag nog inte förklara!Ang_elx Det är jag i poolen i Kamari för några år sedan, ryggen var inte i bra skick och därför låg jag i vattnet så ofta jag kunde, sambon min la sig på magen och klämde av en bild på mig!
Yeasou_B-anana

Pling
2006-06-06, 09:42
Min avatar är från balkongen på Maistrali Hotel i Galissas på Syros. Ser ut att ha det ganska bra där i solen... :o 19 dagar kvar tills det bär iväg igen... :p

Ruby
2006-06-06, 19:37
...ska den inte föreställa en apelsin????;)En till fruktbild vore toppen! ;)

Min avatar föreställer en massa vattenmeloner vid en fruktaffär strax utanför Naoussa på Paros. Jag har valt den därför att jag förknippar Grekland med vattenmeloner, eftersom man får det så ofta till efterrätt. Och det är ju så fantastiskt gott... :p

Ruby

Apelsina
2006-06-06, 21:13
...ska den inte föreställa en apelsin????;)

Jo det är klart, det måste den ju nästan! Annars får jag byta nick...;) :) !

kalamari
2006-06-06, 23:07
Min är tagen i ett träd utanför hos Yannis i Kissamos. Gullig va!

xixi
2006-06-07, 08:21
Hej, kankse en dum fråga, men hur får man till en avatar, vart klickar man etc...:confused:

Zanét
2006-06-07, 08:29
Hej, kankse en dum fråga, men hur får man till en avatar, vart klickar man etc...:confused:
Finns som bekant ingen dum fråga, bara dumma svar ;)

Du mailar helt enkelt en bild till Janne så lägger han in den i din profil. Kolla länken här så får du info om vilken mailadress du ska använda :)

http://www.kalimera.nu/forums/faq.php?faq=vb_user_maintain#faq_vb_avatar_how

//Zanét bye_bye

xixi
2006-06-07, 09:03
Tack, Zanét! då ska jag lägga in en bild på min mammas by Mesenikolas.... Världens mysigaste plats på jorden!

xixi
2006-06-07, 09:21
Det bidde lille morfar istället... fick ringa och fråga honom först, tror att han förstod i alla fall... han är bara så söt...

Elisabet
2006-06-07, 13:59
då ska jag lägga in en bild på min mammas by Mesenikolas.... Världens mysigaste plats på jorden!Det bidde lille morfar istället... fick ringa och fråga honom först, tror att han förstod i alla fall... han är bara så söt...Vilken fin bild xixi!!

Om jag har fattat rätt så är din mamma alltså ett exempel på det som diskuteras i slutet av den här tråden: http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=4275

Stämmer det?

Riitta
2006-06-07, 19:32
Så rart av dig xixi och ha morfar på din avatar:)

Riitta (mormor;) )bye_bye

pigi
2006-06-08, 21:50
Min avatar föreställer (återger) mina fåfänga försök att skapa Kreta på min ballkong i Uppsala. Där sitter jag när jag inte är i Rethymno....och smuttar på en Rakibajsare jag just fått med mig hem_B-anana eller "förfestar" med Mythos från systemet!!

Stina
2006-06-12, 23:09
Och min avatar föreställer min lilla boxerflicka när hon leker på Platys Yialos, Sifnos.
Hon har varit med mig i Grekland vid två tillfällen när jag bilade ner.
Hon har varit på Sifnos, Paros, Syros, Ikaria, Samos, Amorgos och i Patras och Pireus(pireus var inte särskilt hundvänligt).
Kanske blir det en ny hundresa framöver men nu har jag två boxrar, så jag vet inte om jag mäktar med det riktigt;)
Tiken trivdes i alla fall väldigt bra i Grekland, och hon blir så glad när hon hör någon prata grekiska(antar att det är tonfallet)

Mvh. Stina, som har en ganska berest hund;)

babsan
2006-06-15, 19:17
Ingången till mitt rum på Villa Sideris, Santorini :) .
Granatäppleträdet på bilden, var borttaget i år :o .

Barbro :)

xixi
2006-06-26, 10:47
hej hej, såg inte att jag fått frågor i tråden... förlåt :o

Ja min morfar är en rikig sötis, även fast han själv skulle vilja bli kallad hårding...

Angående länken: Min mamma är gift med en väldigt försvenskad grek... flabb_flab Så hon hör inte till kategorin. Jag som i och för sig är född och uppvuxen här i Sverige, har en helsvensk pojkvän/sambo...(känner mig dock väldigt svensk själv)

91an
2006-06-27, 22:11
Min bild är tagen i Kefalos på Kos, det föreställer en man i sina bästa år.
Ja, ja det är några år sen bilden togsflabb_flab

Mats Fredsson
2006-06-28, 09:11
Dum fråga från en gröngöling på forumet....:
Hur lägger man in avatar(er)..?
Och bilder i inlägget?

Jag bara undrar....

Lissi
2006-06-28, 09:16
En avatar måste Janne lägga in..Du skickar den bild Du vill ha till honom så lägger han in den åt Dig....Hur man lägger in egna bilder har det funnits en tråd om..den finns säkert kvar någonstans och det hjälper nog en vaken moderator till med att hitta åt Dig ;)

Lissi

Zanét
2006-06-28, 09:27
Hur lägger man in avatar(er)..?
Och bilder i inlägget?
Hej Mats och välkommen till forumet :D

Hinner inte förklara nu hur du lägger in bilder, men om du tar del av den här tråden http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=2090 kommer du säkert lära dig hur bilder läggs in i dina inlägg. Kul om du har bilder du vill dela med dig av till oss andra, bara du tänker på att inte lägga in dem i full storlek ;)

//Zanét bye_bye

Herodotos
2006-06-28, 10:09
Hej!_B-anana

Min bild är tagen på hemväg från Naxos i oktober 2004. Den föreställer den vackra byn Tira på kraterkanten på Santorini. Det var en härlig båtresa med start i mörker, därefter soluppgång och klarblå himmel. :cool:

Havet var lugnt under färden som kryddades av att vi såg några flygfiskar. :p Kan jag verkligen tro mina ögon:confused:

I väntan på flyget tog vi sedan en taxi till närmaste lavastrand för ett kort dopp. Den svarta lavasanden var inte så uppskattad men det gav ett roligt minne med resväskorna öppnade i en liten hög vid strandkanten:D

Mina flickor, :D och flabb_flab, läser över axeln på mig när jag skriver och de vill vänligen be Kalimeras deltagare att använda fler dansande bananer och smileys i forumet!:D

Hejsvejs önskar Pappa Herodotosbye_bye_B-anana

Lena*
2006-07-22, 23:20
Jiiihooouu! _B-anana

Ruskar nu liv i denna gamla tråd, bara för att nu kan ju JAG också svara! Jag har skaffat mig en avatar!

klapp_klap *trumvirvel*klapp_klap

Så himla enkelt att tom tekniskt obildbara som jag lyckades (tack Janne :o ).

Ja just det, min avatar föreställer min Greklandsälskande son, 6 år, som blickar ut över havet i Apollonias på Naxos, taget i år. Så nu vet ni det! ;)

Hej från Lena*.

Nicke
2006-07-23, 09:04
Hej

Mitt fönster mot Grekland..flabb_flab

Bilden tagen på Karpathos..

Nicke bye_bye

ENIAC
2006-07-23, 19:46
Nu har jag bytt avatar! Den är tagen i Chora på Amorgos. En farbror satt och knöt nya sitsar till några stolar, och jag ville hemskt gärna ta kort på honom. Snäll som han var ställde han upp, och vi gav honom ett glas vin som tack, vilket han blev väldigt glad för. Visst är han söt?

Mats Fredsson
2006-07-23, 22:14
Agia Kioura viken på Leros!
Härlig vik på en härlig ö....

_B-anana _B-anana _B-anana

Elisabet
2006-07-23, 22:27
En farbror satt och knöt nya sitsar till några stolarDet skulle kunna vara samma man som vi träffade på Paros för sex år sedan! Tyvärr har jag inte bilden på honom digitalt, men ska fixa det och lägga in den så kan du kolla likheten. Hade han en tatuering på höger underarm?

Oavsett om det är samme person eller ej, så har du fångat ett mycket ovanligt och utdöende motiv. Han som vi pratade med berättade att han bor i Aten och livnär sig på att under turistsäsongen resa runt på öarna och besöka tavernor för att binda om sitsarna på deras baststolar. Han sa att han redan då var en av mycket få i Grekland som fortfarande sysslar med hantverket. Bastsitsarna håller ju också sakta med säkert på att bytas ut.

Brige
2006-07-24, 16:04
Hejsan:)
Jag har valt vår älskade katt Fia, 10 år. Inte så grekiskt precis, men då vi ser alla katter i Grekland så brukar vi tänka på våra raringar här hemma, och hur bra dom har det:p:D
Ska väl snart byta så att även Fanny o Findus får "glänsa"Ang_elxflabb_flab

/Birgitta

ENIAC
2006-07-24, 16:59
Hade han en tatuering på höger underarm?

Det var lite svårt att se, med tanke på att han hade skjorta på sig... På originalbilden ser man bara undersidan av underarmen. Han kanske hade tatueringen på översidan, men det var inget vi la märke till i så fall.
Han kunde inte ett ord engelska utan pratade grekiska med oss och vi förstod ingenting... min grekiska är MYCKET begränsad, men med gester och diverse hummanden förstod vi att han ville att jag skulle fota honom ihop med sambon. Kortet hittar ni under "Kalimera was here". Världens goaste farbror! Nästa år när vi åker till Amorgos hoppas vi få se honom igen. Vi ska då förära honom en Kalimera-tröja!
Ska bli kul att se fotot och jämföra!

ENIAC
2006-07-25, 21:33
Janne: vilken grymt snygg avatar du skaffat dig! klapp_klap Kan det bli mer grekiskt?

Ioslina
2006-07-25, 22:06
Numera har jag bilden/avatar på en mysig gränd i choran på Ios. Alla dessa gränder på Ios både i choran och ute på de permanenta boendes kvarters gränder är så härliga! Jag tror jag bott på Ios i mitt tidigare liv! Det pirrar så speciellt då jag går i gränderna där utanför själva "stadskärnan"

Masouraki
2006-07-25, 22:12
Janne:din avatar får en att längta till Grekland så det gör ont i hjärtatsnyft_drop ;) väldigt vackert med det blå vattnet och flaggan:)

Kalimera
2006-07-26, 06:32
Janne: vilken grymt snygg avatar du skaffat dig! klapp_klap Kan det bli mer grekiskt?Ja den är väldigt grekisk, men skulle vara ännu mer grekisk om din "gubbe" var med i stället för mig. :) Bilden är tagen under en båttur runt Symi nu i sommar, båten Tritons flagga var både stor och vacker.

Riitta
2006-07-26, 07:20
Men Janne då:eek: Är det inte fusk och ha vinnartröjan på sig när man inte har vunnit någon fototävling:D ;)
Snygg är den ju förstås på dig:)

Riittabye_bye

Kalimera
2006-07-26, 07:21
Är det inte fusk och ha vinnartröjan på sig när man inte har vunnit någon fototävlingVi hade en liten intern fototävling här hemma - jag och Camilla. Jag vann och blev då berättigad till en tröja. :D

Netwolf
2006-07-26, 08:47
Vi hade en liten intern fototävling här hemma - jag och Camilla. Jag vann och blev då berättigad till en tröja. :D

Aha, så kan man också göra. Bra tips! Jag återkommer med vinnarnamnet i vår familj ;)

/Netwolf

ulrikas
2006-07-26, 12:22
Min bild är från Thassos, mina två barn som badar :)

/Ulrika

Brige
2006-07-26, 12:46
Och jag har nyss bytt. Vill ju gärna vara "rättvis" med mina tre katter:rolleyes: Nu är det Fanny som poserar:) Liknelsen med katten som gör reklam för en viss sorts kattmat är slående. Det är många som har påpekat detta, även på smådjurskliniken, så hon har ett "extranamn" framför sitt eget faktiskt;):D Men, här ska inte göras smygreklamAng_elx:eek:
Trots fullvärdig kost:p, eller kanske just därför:confused:, skulle hon säkert stå sej slätt i kamp med sina grekiska "systrar":eek: Hon nöjer sej med att bli ormbiten vartannat årsnyft_drop

/Birgitta

inha
2006-07-29, 15:13
Det var ett tag sedan jag lade upp min avatar. Om man vill lägga upp en ny bild, till vilken mejladress var det man sände bilden till för att få upp sin avatar?

inkfish
2006-07-29, 15:13
Man skickar den till avatar@kalimera.nu så fixar Janne den när han får möjlighet.

inha
2006-07-29, 15:15
Man skickar den till avatar@kalimera.nu så fixar Janne den när han får möjlighet.

just det! tackar tacker! bye_bye

bob-kåre
2008-04-02, 01:41
Den här tråden var också lite rolig nu när folk bytt lite avatarer.

Lissi
2008-04-02, 07:39
Jag tror jag skrev om min förra avatar, men det stämmer ju inte nu då jag bytte för några månader sen...Jag älskar portar och grindar och fönster så nu är det en blå grind från Naxos jag har på avataren.
Denna grind fanns precis vid pensionen vi bodde på i Apollonia på Naxos. Precis rätt greklandsblå färg.

Lissi

Athanasia
2008-04-02, 09:48
Min föreställer vår katt Bamse,sittandes på balkongen förra sommaren:)

Calimero
2008-04-10, 13:42
På min bild står jag och väntar på färjan till Kefalonia.

Ioslina
2008-04-10, 13:46
På din egen profil (gå in på privata meddelanden, titta lite till vänster) där finns "redigera avatar", där kan du lätt byta själv, utan att maila Janne!

Min avatar är föresten utsikt över Ios chora virvlande gränder!

bob-kåre
2008-04-10, 13:56
På min bild står jag och väntar på färjan till Kefalonia.
http://www.kalimera.nu/forums/image.php?u=4366&dateline=1196691024
Men vart är färjan?

Ioslina
2008-04-10, 14:24
http://www.kalimera.nu/forums/image.php?u=4366&dateline=1196691024
Men vart är färjan?
Hon väntar ju på färjan! Därför syns det ju inte i bild!flabb_flab
Eller?:confused:

Calimero
2008-04-10, 14:59
Hon väntar ju på färjan! Därför syns det ju inte i bild!flabb_flab
Eller?:confused:

Jag är en han, och jag spanar mot horisonten efter färjan som i vanlig ordning inte syns till ;)

Elisabet
2008-04-10, 15:40
Du ser lite vindögd ut så färjan är nog sen på grund av stormen!

Ioslina
2008-04-10, 17:47
..och liten packning har han också! Ska nog inte vara borta så länge.... :rolleyes:

Peter
2008-04-10, 18:32
Det är ju en gammaldags luffarsäck. Han är på rymmen...

Peter

Calimero
2008-04-11, 09:09
Åh nej! Avslöjad! :eek: Säg inte att ni har sett mig. Snälla... snyft_drop

Kalimera
2008-04-11, 09:21
På min avatar hoppar jag från en sanddyn på Plaka beach, Naxos. Jag hoppar av lycka. :)

theresa
2008-04-11, 19:43
Min avatar är en bild på Central park med manhattan i bakgrunden....magiskt;)

Elisalinn
2008-04-19, 20:20
Min kommer från Kalamitzi, Lefkas. Stenigt och eländigt, men såååååå vackert.

Nicka
2008-04-19, 20:43
Hej!

Min avatar är tagen i sundet mellan Lefkas och Meganissi. Det är alltså Meganissi man ser i bakgrunden.

nickabye_bye

Moa
2008-04-19, 22:16
Min avatar är tagen från fästningen ovanför kyrkan i Paleochora med bergen i bakgrunden.

/Moa/

Riitta
2008-04-20, 08:21
En vik utanför Arkasa på Karpathos, en blåsig och lite mulen dag:)
Riittabye_bye

Marco
2008-04-20, 08:35
Min är en bild på utsikten från klostret Panagia Chosoviotissa på Amorgos.

Nektaria
2008-05-08, 21:22
Det är den nästan en mil långa stranden vid Georgioupolis på Kreta

Lena/Nektaria_B-anana

ioslinajr
2008-05-08, 21:50
haha min är en bild på mig själv under vattnet på Mylopotas Beach, och de är mina fossingar som sticker upp .. nog många som inte har sett vad den föreställer tror jag! flabb_flab

ChrBra
2008-05-09, 07:30
Sorry fel bild :D

ChrBra
2008-05-09, 07:32
Det är en bild av mej på stranden i Armenistis :D snart dax igen.... bye_bye

nina_77
2008-05-09, 07:51
Det är jag och min dotter som badar i älven Ljusnan. Inte så vidare varmt var det heller. Kanske som i grekland just nu :-)

Zappa
2008-05-09, 08:18
Jag förstår inte frågan!
Det är ju jag ... :D

Z

torhildur
2008-05-09, 08:45
Min avatar är en dörr på Rhodos som inte var "hel imella höla"ens en gång!!

Deus Ex
2008-05-09, 09:45
Hotell Anixis på Naxos. Det var det enda singelrum som fanns på hela Naxos augusti 2007 verkade det som. Utsikten över norra Naxos var kanon, men långt och gå om man skulle till nåt fint bad.

litentuva
2008-05-09, 12:12
ett hemligt namn och en grön prick;)
Hur lägger man in en bild i profilen?

Athanasia
2008-05-09, 12:30
Maila en bild till: avatar@kalimera.nu ,så fixar det sig.:)

Hellen
2008-05-09, 12:53
Man kan även ändra i kontrollpanelen och på så sätt lägga in en egen bild.
// Helén

litentuva
2008-05-09, 13:20
Man kan även ändra i kontrollpanelen och på så sätt lägga in en egen bild.
// Helén

Så där jaflabb_flab

Athanasia
2008-05-09, 13:25
Och vad föreställer den då?, litentuva?:)

Niaas
2008-05-13, 18:39
Min avatar er utsikten fra hotellrommet mitt i Olymbos, Karpathos.
Verdens flotteste utsikt! Helt fantastisk å sitte der og spise frokost, eller med et glass ouzo mens vi ser på solnedgangen.

Hellen
2008-05-13, 18:42
Helt fantastisk å sitte der og spise frokost, eller med et glass ouzo mens vi ser på solnedgangen.

Jag såg inte "eller" först när jag läste vad du skrivitflabb_flab:D Jag fick inte ihop det riktigt.:)
// Helén

ciakoohler
2008-05-13, 20:41
Min avatar är från en trappgränd i Naoussa på Paros

xenos
2008-05-14, 05:20
Min avatar "föreställer" mig själv. Det är inte jag själv.
För övrigt föreställer jag mig själv vid det antika tornet Drakano på Ikaria. Byggt på 400-tqlet f.Kr.. Beskjutet, enligt två olika legender, av en skeppskanon. Vilken av legenderna som är sann är antagligen omöjligt att avgöra. Ändå är tornet en fantastiskt byggd konstruktion, ni som ska till Ikaria, missa inte Drakano.
Lefteris

Lissi
2008-05-19, 13:34
..och nu har jag bytt min blåa grind från Naxos mot en bild från Monemvasia-klippan på Peloponnessos. ÅH så vacker utsikt det var däruppe!

Lissi

Apelsina
2008-05-19, 13:49
Se där! Har den här gamla tråden fått liv igenklapp_klap. Då kanske jag äntligen ska komplettera med en förklaring av min egen avatar! Bilden är tagen utanför ett krukmakeri i Aperanthos på Naxos. Väldigt fin liten by med mysiga vindlande gränder och branta trappor. Min man och jag var på bröllopsresa och hade just den här dagen susat runt större delen av Naxos i en ATV. I Aperanthos stannade vi och åt lunch innan vi strosade runt lite längs gränderna.

Hälsn Apelsina - stolt trådstartare:)!

Hellen
2008-05-20, 09:01
Ny säsong, ny avatarflabb_flab

Min bild är en bild av utflyktsbåten Magellanos på Antiparos, en dagsutflykt jag varmt kan rekommendera, mjuka dynor att sitta/ligga på, flytvästar till alla barn (om det finns för vuxna vet jag inte).
Jättegod mat serverades till lunch, dryck serverades konstant för den som ville. Flera stopp för bad, man får se en sida av Antiparos som inte kan upplevas från land.
En nackdel med att åka med just denna båt är att han inte kör när det blåser för mycket, "det skall vara ett nöje att åka"
// Helén

liselotti
2008-05-20, 09:36
Ny säsong, ny avatar här med. Jag bytte för ett tag sedan.

Jag har bara digitalbilder från Lefkas så det fick bli en bild därifrån igen.
En härlig kväll i Vassiliki hamn, när solen precis gått ner bakom bergen.

litentuva
2008-05-20, 09:45
Nu har jag ju fixat en bild och kan meddela att det är utsikten från taket på Olgas pension i rethymno-Kreta!

Längtar!flabb_flab

Sessan
2008-05-20, 10:05
Min föreställer mina fötter & havet i bakgrunden. Bilden är tagen på Coche Island i Venezuela.

bye_bye

cbriss
2008-05-20, 17:23
Jag står i en speciell ljusblå ;) kalimeratröja på klippan ovanför Monemvasia på Peloponessos.
Claes

Flourakis
2008-05-30, 20:03
Zeus!

martinifk
2008-07-20, 05:30
Min avatar känns lite helig efter att jämt ha haft den, hade tänkt att byta ut.. men blev inte så. Föreställer en liten klängrande grön växt på en klippa vid Elafonissi ön. På torsdag är det exakt två år sen kortet togs, det blir att fira med att åka till Kreta på morgonen då. :)

MonkanS
2008-07-20, 10:04
Min avatar är en bild på mig själv sittandes på en restaurang allra högst upp i gamla stan i Platanias utanför Chania. Den togs förra sommaren då vi var där. På tallriken framför mig har jag kyckling med limesås. En god middag var det och en underbar utsikt ner över stan och ut mot medelhavet.

//Monica

UlfWiman
2008-07-20, 11:24
Min är tagen av Eva i min trädgård. Utan hatt då den tog för mycket plats. Har en hattbild också men där är "herrn" lite såsig så den är inget bra. Kul med bilder för skulle man stöta på er så blir det lättare att kännas igen.

Uffe

nilam
2008-07-20, 13:30
Min nya avatar föreställer mig under EM-matchen Grekland-Sverige den 10 juni :)

Malin

kari
2008-07-20, 14:10
Den avataren jeg har nå viser den deilige utsikten vi hadde fra uteplassen vår på AVRA studios, Astypalea :)

bye_bye Kari

cooltrigger
2008-07-29, 18:54
min e tagen i Lefkas.. stranden Porto Katsiki:cool:

Riitta
2008-07-29, 20:09
Min nuvarande är tagen på Nefeli Bar på Kalymnos:p:D

Riittabye_bye