handdator

Visa fullständig version : Billiga flygbiljetter


l8
2006-05-29, 17:23
Har precis fått nyhetsbrev från Sterling. Nu säljer de flyg Arlanda - Aten 50:-

Kollade för skojs skull hur mycket det skulle kosta oss 30 aug - 9 sept, 2494:- för två pers.
Oturligt att man bokade förra veckan.

Lottasnyft_drop snyft_drop

Elisabet
2006-05-29, 20:18
Med skatter och avgifter blir det 202 kr om man flyger från Stockholm. Det är ju ändå jättebilligt, men inte så billigt som 50 kr..

Ser att det finns en del platser till Aten i augusti och september för det priset. Inte dumt! Men man måste boka senast 7/6.

Janérik
2006-05-29, 23:29
Ojoj, lite sugen blir man. Då vi har funderat på att åka skulle det bli 2 392 kr tor inkl alla skatter för tre personer.
Det knepiga i denna bokning tyckte jag ändå var att barn under två år är fem gånger dyrare än en vuxen.

Mvh Janérik (som inte bokade ändå)

Peter
2006-05-30, 13:46
Bokade Köpenhamn - Athen tor 6 - 16.9 igår. :D :p Hittade 50-kr biljetter ner så totalpriset blev 2.354 Dkr. Dvs ca 1.300 SEK per skalle. flabb_flab Klart godkänt tycker jag... Ang_elx :rolleyes: _B-anana

Peter

Marianne
2006-05-30, 19:27
Bokade Köpenhamn - Athen tor 6 - 16.9 igår. Hittade 50-kr biljetter... Klart godkänt tycker jag...
Fattar ingenting!!!
Var på hugget kl. 09.00 och ett par timmar fram... trög förbindelse... inga 50-kr biljetter! Ringde, blev avkopplad gång på gång, när jag äntligen kom igenom sa man bara att det inte fanns 50-kr biljetter till denna avgång och inte alls till alla avgångar.
Men vi ses nog på flyget i alla fall, Peter! Kul!

Grattis till dig och dina fina priser!

Elisabet
2006-05-30, 19:40
Marianne, det finns då 50-kronorsbiljetter nu den 6/9 från Köpenhamn. Men jag tror man måste boka dem via internet.

Hellen
2006-05-30, 19:45
Jag gjorde en "bokning" just nu, sökte endast, så långt som jag kom så fanns det biljetter för 50 kr ner och 656 kr hem.
Försök nu!

Marianne
2006-05-30, 19:52
Marianne, det finns då 50-kronorsbiljetter nu den 6/9 från Köpenhamn. Men jag tror man måste boka dem via internet.
Fattar ingenting! För jag var på nätet så klart, men när det inte fanns, då ringde jag för att kolla på telefon, och fick svaret att det inte fanns den dagen! Vilket stämde med vad jag fick upp på nätet!
Man kanske skulle ha sökt på den SVENSKA sidan?

Elisabet
2006-05-30, 19:56
Här ska du söka:
http://www.sterlingticket.com/sv/flight

Marianne
2006-05-30, 20:06
Har just varit inne på precis SAMMA sida som jag var inne på igår, och NU finns det biljetter. Får prata allvarsord med Sterling om det!
Jag checkade ju ändå extra genom att också ringa och fick negativt besked. Undrar vad de säger till det?

inkfish
2006-05-30, 20:10
Strunt i det, boka bara innan de tar slut:eek:

Marianne
2006-05-30, 20:40
Strunt i det, boka bara innan de tar slut:eek:
Boka bara... Vad ska jag göra med de dyrare biljetterna då, som jag beställde i går?
Nej, det blir allvarsord med Sterling och en tusenlapp retur, tack!

inkfish
2006-05-30, 21:11
Ajdå, hann du beställa andra? Ja då har du naturligtvis rätt. Eftersom Peter bokade i går så fanns de ju bevisligen i går också.

Zanét
2006-05-30, 22:07
Något lurt var det allt med Sterlings sida igår. Kollade också vid 9-snåret men sidan kraschade flera gånger och när jag väl kunde navigera framåt fanns det inte en enda biljett till priset av 50 DKK.

Senare på eftermiddagen däremot hittade jag 50 DKK den 12 aug och även några andra datum framåt.

De billiga biljetterna gäller endast one way med avgångar från Sverige, Norge och Danmark. Det går alltså inte att boka 50 kr-biljetter från t ex Aten.

Marianne: Hoppas verkligen att du får rätsida med Sterling efter allt jobb du lagt ner :mad: . Håller tummarna!

//Zanét bye_bye

malou
2006-05-30, 22:45
Billetter Oslo-Athen-Oslo i august kan en nå få til under 1000-lappen hos Sterling, i hvert fall om man ser etter 'fly billigst'. Lykke til, dere som ikke har rukket å bestillebye_bye

inkfish
2006-05-30, 22:46
Något lurt var det allt med Sterlings sida igår.

Belastningen var väl hög. De hade ju gjort reklam för att biljetterna skulle släppas just i går.

jenny30
2006-05-30, 22:49
Tack snälla för tipset. Har nu bokat in maken och våra barn 13/9-4/10. Fick 50kr biljetter på nerresan och runt 200 på hemresan. Totalt blev det 3.492kr. Nu gäller det bara och komma på vart vi skall åka. Några tips?
Barnen är 4 och 3. Vi vill gärna hyra hus (men trevligt pensionat går oxå bra) Det viktiga är att det ligger nära en bra och barnvänlig strand.

Tar gärna imot tips, vi har aldrig varit i grekland förut.

//Jenny

inkfish
2006-05-30, 23:06
Jenny - skapa gärna en egen tråd och fråga om tips på öar så får den här tråden handla om biljetter till Aten.

inkfish/moderator

Marianne
2006-05-31, 10:17
Något lurt var det allt med Sterlings sida igår. Kollade också vid 9-snåret men sidan kraschade flera gånger och när jag väl kunde navigera framåt fanns det inte en enda biljett till priset av 50 DKK.
Senare på eftermiddagen däremot hittade jag 50 DKK den 12 aug och även några andra datum framåt.
PRECIS! Visst hade Sterling problem med sidan i måndags!
Svagt att de inte kunde erkänna detta när jag till och med ringde och frågade!!! :mad:
Idag får jag bara förklaringen att folk som beställt i måndags tydligen har avbeställt igen, och då dyker det upp 50-kr.biljetter igen. Men våra biljetter till runt 600 pr.stk. (som jag beställde vid 12-snåret) kan de inte ge någonting tillbaka på nu när vi redan har beställt och betalt dem.
Det är bara att glömma snarast möjligt, och så får det bli fem-sex färre CD-skivor med hem på nästa resa, så går det ungefär jämnt uppflabb_flab __D bye_bye
Ner ska vi ju - oavsett priset!_B-anana

Zanét
2006-05-31, 10:24
Det är bara att glömma snarast möjligt, och så får det bli fem-sex färre CD-skivor med hem på nästa resa, så går det ungefär jämnt up
Så talar en riktig positivitetsminister klapp_klap _B-anana klapp_klap _B-anana

//Zanét bye_bye

Elisabet
2006-05-31, 10:48
Det är bara att glömma snarast möjligtDet är rätt inställning! Försöker ständigt lära mina ungdomar att inte lägga energi på sådant som de ändå inte kan göra något åt! Snart ska jag börja lära mig det själv också Ang_elx


Och så härligt att i alla fall veta att ni har biljetter!

Marianne
2006-05-31, 10:53
Och så härligt att i alla fall veta att ni har biljetter!
JA! Jag kan klara av att vänta med sommarens resa (kan ju inte tillåta mig att klaga), men det var svårt att inte ha en biljett i huset. DET känns mycket bättre NU!

Marianne
2006-05-31, 14:19
Men Sterling-biljetter kan ju ändras! De kan annulleras också. Mot avgift.

Eftersom det fortfarande fanns ett par platser till 50:- även idag, så har detta gjorts. Kostade lite, men sparade också lite - räcker till ett par, tre CD-skivor!

Marianne, glad igen!
- hellre en ny CD-skiva i Grekland än två koppar kaffe på Kastrupflabb_flab

Peter
2006-05-31, 14:36
Men vi ses nog på flyget i alla fall, Peter!
Ska ni åka samma flight? Det skulle vara roligt att ses igen. flabb_flab Det var ju ett tag sedan. Ska vi boka gemensam frukost på Kastrup? :D :p

Skönt att du lyckades byta och fixa biljetter till slut. Men det var ju en märklig "resa" dit. snyft_drop Jag beställde via Sterlings Danska sida och hade inga problem. Men jag kan tänka mig att belastningen blev stor vartefter och att de billiga biljetterna tog slut fort. Det är nog inte så många på varje avgång. Fast deras sätt att hantera dig som kund låter minst sagt krystat... __D :eek:

Peter

Marianne
2006-05-31, 15:07
Ska vi boka gemensam frukost på Kastrup?
Ja, jag minns att vi pratade om en Gammel Dansk på Kastrup en gång..., men ack, kl. 7 på morgonen... - jag klarar inte det!
Tar mycket hellre en ouzo när vi landat!:D
Men visst ses vi på flyget, Peter.bye_bye Gläder oss till att ses igen!

Stinab
2006-06-01, 12:43
Jag har precis nu fått ett nyhetsbrev från Sterling med samma erbjudande. 50 kronorsbiljetter:)
Så skynda fynda ni som kan!

Stinabbye_bye

Zanét
2006-06-01, 22:21
Via dagens nyhetsbrev annonserar Sterling även ut restresor one way under juni månad. Avgång från Köpenhamn-Aten. Pris 50 DKK + skatter och avgifter.

//Zanét bye_bye

Ioslina
2006-06-01, 23:28
Jag bokade i slutet av april, resa till Athen från Arlanda 7-26 juni. Vi är 2 pers som åker och betalade totalt 2226:- tor för oss båda tillsammans. Har sett priset som ökar och ökar. Ett tag kostade exakt samma resa ca 5700:-, nu kostar den drygt 6.700......... så resorna nu är ju inte så superbilliga, med tanke på att man åker inte från Athen för 50 :- biljett.....

Zanét
2006-06-01, 23:37
så resorna nu är ju inte så superbilliga, med tanke på att ma åker inte från Athen för 50 :- biljett.....
Instämmer :) Det är ju endast från Norden det går att åka med det priset och hemresan kan bli ganska dyr.

//Zanét bye_bye

Elisabet
2006-06-02, 07:35
Fast det finns fortfarande 600-kronors biljetter (inklusive skatter o avg) från Aten till Stockholm på vissa onsdagkvällar till hösten. När jag kollade häromdagen hittade jag flera bra alternativ för 10-20dagars-resor för totalt 800 kr.