handdator

Visa fullständig version : De 10 mest kända grottorna i Grekland

Ylva A
2024-04-08, 13:19
https://www.ekathimerini.com/society/1235849/10-of-the-most-spectacular-caves-in-greece/

Här hittar ni uppgifter, som kan vara intressanta för er som vill grotta ner sig!
/ Jannis

Catlady
2024-04-08, 20:58
Tack, Jannis! Gillar grottor på alla de sätt.....inte minst för att det är svalt och skönt när temperaturen stiger över 35 gr..... ;)
Men det finns mer att se och uppleva märker jag nu :)
Har bara varit i tre av dessa:
Diktegrottan på Kreta,
Perama-grottan i Perama utanför Ioannina och,
Melissani-grottan på Kefalonia.
Av dessa håller jag nog Perama-grottan högst, den är SÅ stor och verkligen vacker.
Sedan kommer Dikte, Zeus födelseplats (tror/antar de i alla fall). Där fanns en närvaro av "något" ......(inbillade jag mig i alla fall) :o
Melissani är liten men vacker och lite väl "utnyttjad" för turism kanske........
Nå, grottor är intressanta!
Catlady bye_bye

Netwolf
2024-04-09, 07:13
...för er som vill grotta ner sig!
/ Jannis

Nästan lite Göteborgs-varning på den! flabb_flabflabb_flabklapp_klapklapp_klap

Kalimera
2024-04-09, 08:58
Jag har varit i tre av dessa grottor: Dikteon Cave på Kreta, Diros Cave på Peloponnesos och Melissani Cave på Kefalonia.

Här kan ni se min 22 favoritgrottor i Grekland (https://www.kalimera.se/grekland/grottor-i-grekland-och-pa-de-grekiska-oarna.html).

Susie
2024-04-09, 10:56
Jeg har bare været i to af dem. Diros Cave på Peloponnesos og Perama-grottan ved Ioannina. Begge var en stor oplevelse.

Mahava
2024-05-25, 08:40
Varit på den på Kreta samt samtliga på Peloponessos utom Kapsia, den har jag inte hört talas om förs nu, får förska klämma in den nästa gång :)

Sen finns ju även Kastania Cave nära Neapoli på det sydöstra "fingret" som jag tycker var fantastik!

Netwolf
2024-05-25, 11:40
Grottor är inte min melodi. Kallt, mörkt och klaustrofobiskt. Nä, jag håller mig i skuggan under ett träd och spanar ut över havet. :)

/Netwolf