handdator

Visa fullständig version : Makryammos


fredde-g
2006-05-29, 16:04
Har precis bokat resa till Thassos på hotellet Makryammos, förhoppningsvis ett bra hotell för familjen. Var på Thassos 1987 så det ska bli kul att komma dit igen!!
Är det någon som varit på Makryammos som kan berätta hur det är?
Vädret är ju oxå viktigt, vi ska åka dit 13/9 och enligt alla klimat-tabeller ska det vara gott väder då, någon som vet mer?!?!?!?

Fredrik

Tammis
2006-06-04, 15:56
Hej! Jag har inte bott på Makryammos men väl varit där och badat på den privata stranden.
Jag hoppas ni kommer att få bra väder, men enligt mina erfarenheter kan det vara lite i senaste laget. Vi var på Thassos i september (5-19) för två år sedan och vädret kan vara nyckfullt. Första veckan var halvdan, andra veckan bättre, men kvällarna svala. Thassos ligger trots allt i norra Grekland. Vi åker själva den 22/8 i år och hoppas på att få bättre väder än sist.

Trevlig resa!
Hillevi & Håkan

ulrikas
2006-07-11, 11:55
Hej!
Vi var i Skala potamias 13-27 juni och hade alla väder man kan tänka sig! Moln, dis, duggregn, ösregn, åskoväder samt stekande sol! Första nätterna frös vi, hotellägaren kom med extra filtar till alla! Min syster var där en vecka från den 27 juni och hade ungefär samma väder! Pratade med en grek häromdagen som har släkt i Kavalla, han sa att vädret var väldigt ostadigt i år och att dom ej brukar ha så mkt regn i juni-juli! Hur har ni andra som varit på Thassos i år upplevt vädret?

axmanandersson
2006-07-11, 19:52
Vi var där 12-28 juni. Fösta dagarna "kallt" vilket krävde filt på natten men tröjan behövdes endast en kväll. Åsk, regn och sol. Barnen uppskattade vädret för det är roligt att bada i regn. Åskan och regnet kunde dra över på en timma och sedan var det varmt igen. Likaså kunde det vara mulet en timma för att återigen klarna upp... och Sedan kom värmen. Mellan 35-38 grader och svettiga nätter.