handdator

Visa fullständig version : Rumspriser i augusti


Suz
2006-05-29, 15:15
Hej alla Greklandsfrälsta,

Jag undrar om det är OK att betala 65 euro för Aperanto på Sifnos den 22/8? Vi åkte samma period förra året och betalade då mellan 45-65 för bra lägenheter på Naxos/Antiparos. Eftersom alla säger att man bör förboka Sifnos denna perioden vill vi inte chansa. Vi vill gärna bo bra med havsutsikt. Vad säger ni, är vi dumma som bokar iförväg?

Hälsningar Suz

Bea
2006-05-29, 16:20
Aperanto är fantastiskt fint, men det finns ju andra ställen med havsutsikt i Faros!

Vi bodde (visserligen i sept) på Aperanto för €36/natt, vi hade inte förbokat, och vi var två vuxna och två barn.

Jag tycker det låter dyrt.

Bea

Admirala
2006-05-29, 16:27
En stund siden jeg har vært på øyferie, men for meg høres det ikke spesielt dyrt ut. Når vi kjører rundt på fastlandet i høysesongen, betaler vi som regel mellom 50 og 80 euro for dobbeltrom med frokost.

Har du kontaktet hotellet direkte, gått via lokalt reisebyrå eller funnet en hotellsite på nettet? Sistnevnte er ofte dyrest.

Kalimera
2006-05-30, 10:45
Hej alla Greklandsfrälsta,

Jag undrar om det är OK att betala 65 euro för Aperanto på Sifnos den 22/8? Vi åkte samma period förra året och betalade då mellan 45-65 för bra lägenheter på Naxos/Antiparos. Eftersom alla säger att man bör förboka Sifnos denna perioden vill vi inte chansa. Vi vill gärna bo bra med havsutsikt. Vad säger ni, är vi dumma som bokar iförväg?

Hälsningar SuzAperanto är poppis bland grekerna själva, och de är där i augusti så priset blir därefter. Det beror också lite på vilket rum ni har fått förslag på, några av rummen är större och "lyxigare". 65 euro skulle jag dock inte betala, ni bör hitta andra ställen som är billigare. Men jag bor gärna på Aperanto som är ett av mina absoluta favoriter! Kanske det bästa av alla.

scarymary
2006-07-01, 00:24
Jag skulle inte säga att ni är dumma som förbokar. Jag gjorde misstaget förra året att åka till Grekland i mitten av augusti och upptäckte till min förvåning att alla båtar av fulla så vi fick åka till Sifnos. Väl där fick jag leta rum i timmar, kändes som att jag var ute på landet och jag frågade varenda människa som stod på en tomt. När jag till slut hittade boende (det var totalt uppbokat ÖVERALLT) var priset ganska saftigt, det låg nog på 60 euro per natt, så jag skulle gärna boka i förväg, dock är ju 65 euro väldigt dyrt...

inkfish
2006-07-01, 10:34
Jag gjorde misstaget förra året att åka till Grekland i mitten av augusti och upptäckte till min förvåning att alla båtar av fulla

Men alltså, mitten av augusti är värst på hela säsongen! Det måste man ta med i planeringen om man ska åka då. Förutom alla greker, italienare och fransmän som har semester firas jungfru Maria-dagen den 15 augusti. Hittar man då en hängmatta för under 100 E att sova i på nån ö är man att gratulera.

scarymary
2006-07-01, 11:39
Ja, haha, jag hade ingen aning om jungru Maria-dagen förrän jag var där nere förra året! Så då var nog våra priser schyssta iaf :)

inkfish
2006-07-01, 13:13
Ja, ibland lär man sig den hårda vägen i Grekland:D