Visa fullständig version : Bildgåta 5753 - Hamnen i Gytheio på Peloponessos
Var är vi nu?
https://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=726&pictureid=24137
Ozogott :)
Kalymnos?
Nej, det är inte Kalymnos.
Ingen aning, men ser trevligt ut så jag vill gärna veta var. Halkidiki? Ang_elx
/ Anne :)
Kalimera
2024-03-19, 07:48
Känner inte igen fyren alls, så där har jag inte varit, men gissar på fastlandet.
Ingen aning, men ser trevligt ut så jag vill gärna veta var. Halkidiki? Ang_elx
Ja visst ser det trevligt ut men det är inte Halkidiki. Var det är kommer nog att uppdagas vad det lider.
Känner inte igen fyren alls, så där har jag inte varit, men gissar på fastlandet.
Nej det är inte på fastlandet.
Jag gör en vild gissning på Limnos? Ang_elx
Jag gör en vild gissning på Limnos? Ang_elx
Det är inte Limnos.
Per definition är det inte på fastlandet men kanske lätt att missta sig vid en snabb tanke.
Får lite Joniska-känsla. Och inte på fastlandet, men kanske nästan.
Lefkas
Masse
Kalimera
2024-03-22, 12:50
Chios stad?
Får lite Joniska-känsla. Och inte på fastlandet, men kanske nästan.
Lefkas
Masse
Nej det är inte någon av de Joniska öarna. Orten som finns på fotot ligger på en betydligt större ö än Lefkas. Ön dessutom väldigt nära fastlandet. Simavstånd skulle man nog kunna påstå.
Chios stad?
Inte Chios stad heller.
Evia är ju nära fastlandet!?
Pia
sjöborren
2024-03-22, 14:34
Thassos …:D
Evia är ju nära fastlandet!?
Pia
Ja det är sant men inte var vi är.
Thassos …:D
Thassos är det inte.
Kan hända att det blir en invändningar mot vad en ö är men om man håller sig till definitionen "omgiven av vatten" är det på en ö. Visserligen tidigare en halvö men människans behov har omgivit landmassan med vatten och därav en ö :rolleyes:
Peleponessos!
Javisst, vi är på Peleponessos klapp_klap men var? Peloponessos är lite för stort för att gåtan ska kunna betraktas som löst.
Patras?
Det är inte Patras.
Gytheio, kanske?
Tror också det är Gytheio
/Ulla bye_bye
Gytheio, kanske?
Tror också det är Gytheio
/Ulla bye_bye
Där satt den, Gytheio på Peloponessos är rätt klapp_klap
Det gick ju snabbt när vi kom på rätt ö ;) Inte för att man får någon direkt ökänsla men att Peloponessos är omgivet av vatten går inte att komma ifrån.
Har bara varit i området kring Nafplio när det gäller Peloponnesos. Var så fint så. Men det skall nog bli mera Peloponnesos i framtiden. Har du något favoritställe där Ozogott?
Nu var det längesedan jag var i Gytheio och tyvärr bara ett snabbesök. Kom med färja från Kythera och sen vidare färd med lokalbuss till Aeropolis.
My No. 1 är Koroni flabb_flab
/Ulla bye_bye
PlatyYialos
2024-03-24, 10:45
Jag gissar också på fyren Gythio utanför Gýtheio. Har aldrig varit där men hela Peloponnesos ser ut att vara värt en resa oaktat om jag har gissat rätt.
Har bara varit i området kring Nafplio när det gäller Peloponnesos. Var så fint så. Men det skall nog bli mera Peloponnesos i framtiden. Har du något favoritställe där Ozogott?
Inget direkt favoritställe men inte menat som något negativt. Har gjort en längre tur och en kortare. Båda gångerna har varit jättekul med mycket att uppleva. Natur, kultur, strand, mat etc. Absolut mersmak.
Nu var det längesedan jag var i Gytheio och tyvärr bara ett snabbesök. Kom med färja från Kythera och sen vidare färd med lokalbuss till Aeropolis.
My No. 1 är Koroni flabb_flab
/Ulla bye_bye
Koroni verkar jättefint, finns på min lista. fb_gilla
Jag gissar också på fyren Gythio utanför Gýtheio. Har aldrig varit där men hela Peloponnesos ser ut att vara värt en resa oaktat om jag har gissat rätt.
Precis så, hela Pelaponnesos. fb_gilla
Inget direkt favoritställe men inte menat som något negativt. Har gjort en längre tur och en kortare. Båda gångerna har varit jättekul med mycket att uppleva. Natur, kultur, strand, mat etc. Absolut mersmak.
Ja-a. Få se vad man hinner med i detta livet. Men mera Peloponnesos skall det bli. Såg att TUI har nu Peloponnesos i programmet. Som tur verkade det inte så värst lockande för mig i alla fall. För TUI vill jag inte resa med på grund av ryssägandet, som inte väl har ändrats så vitt jag vet.
/ Anne bye_bye
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.