handdator

Visa fullständig version : The list..


Netwolf
2024-03-14, 09:35
Fylls ständigt på. Nu tipsar Apollo om billiga resmål (som om vi kalimerianer inte skulle ha koll på prisläget) i Grekland. Bilden gör ju att man blir suhen på Lesbos, minst sagt.

https://i.imgur.com/TUJ282p.png

/Netwolf

seaside
2024-03-14, 15:06
Sugen ja det vill jag lova. Hamnen i Molivos är en underbar plats. Lite lång att åka från flygplatsen men det är det värt.
Man får känslan av tiden står lite stilla där. Inga stora hotell. Bara lugn och roooo.

Alala
2024-03-15, 05:21
Lesbos är en så fin ö. Molyvos är ju fin, men där finns ju också många andra orter som man skulle kunna bo på. Så att besöka Lesbos flera gånger skulle inte vara någon dum idé alls. Själv har jag bara bott i Molyvos. Skulle gärna bo i Skalla Eressou t.ex.

/ Anne :)
tyvärr ingen charter från Finland nuförtiden.

Getpinglan
2024-03-16, 18:33
Ja där har man suttit på kvällarna och njutit av den goda fisken, med katterna svansande kring stolsbenen. Captains corner tror jag ett ställe hette.

Var gravid när vi var där, och då var man ju (i Sverige i a f ) avrådd från svärdfisk pga risk för toxiner... Minns att jag beställde en fisktallrik av något slag, med extra många fisksorter på. - Men jag vill inte svärdfisken, sa jag. Restaurangpersonalen trodde jag var galen, svärdfisken , som ju är den smarrigaste fisken!? Samma sak i Plomari. Vad? Kommit ända till ouzotillverkningens vagga och inte smaka den minsta lilla ouzosmutt? Crazy Swede.... :D:D:D.

Kalimera
2024-03-19, 08:26
Molyvos är en de finaste byar jag har varit i. Till skillnad mot de flesta andra stora turistorter i Grekland är det inte stränderna som är den huvudsakliga attraktionen, i stället är det själva byn med sin unika arkitektur, mysiga gränder och trevliga tavernor som drar.

Bilder från Molyvos finns här (https://www.kalimera.se/grekland/lesbos/molyvos-mithymna.html).

exxy19
2024-03-26, 15:20
Väldigt fint där. Dock inte varit där sen 2015. I år blir det lite mera resorthotell på Limnos då grabben "kräver" fotbollsplan för att trivas. Om några år stannar han nog hemma och då j*****! :-)