handdator

Visa fullständig version : Hemma igen :-(


Sofie77
2006-05-29, 11:38
Hejsan!
Nu är vi hemma efter sån härlig vecka på Kreta! Vi hade det såå hima skönt. klapp_klap

Jag hade ju tänkt att vi verkligen skulle turista men nej, vi låg på stranden eller vid poolen hela dagarna. Det var så skönt att bara vara.
Vi hyrde bil en dag och åkte till Elafonissi och det var helt suveränt. Vilket ställe!!
Skulle nog hyrt bil en dag till, ön är ju så stor, men vi får ta det nästa gång för jag åker tillbaka och då tar vi med barnen..

Vilken värme vi haft. Vi åkte in till Chania mitt på dagen en dag och då var det 44 grader i solen.. Ganska så hett, så det vara bara att åka tillbaka och hoppa i havet.
Havet var oxå supervarmt, säkert 25 grader, man låg verkligen i och njöt..

Maten är ju så god oxå.. Jag är helt lyrisk..

Ni som bara tar flygbiljetter, det finns skyltar precis överallt med uthyrningsrum, så nog löser det sig..

Vi bodde i Chrissi Akti, och det var jättebra ställe nära Agi Apostoli och Chania..
Lyckost er alla som snart ska åka :-)

jojeås
2006-05-29, 21:35
Vad mysigt ni verkar ha haft det. Snart är det vår tur att åka dit, bara 9 dagar kvar nu.
Ni hyrde bil, vad kostar det? Vi har nämligen också tänkt att göra det. Elafonissi verkar ju helt underbart, det får man ju inte missa verkar det som.

Mvh Åsa bye_bye

Vera
2006-05-29, 22:30
Vad roligt att ni hade det bra.
Vi åker på torsdag till Agina Marina. Skönt att höra att man också kunde bada i havet. Det var länge sen vi var utomlands, hur är det på kvällen nu? Tröja + byxor eller?
Hur funkar det på stranden, finns det plats att ligga utan att hyra stol (vi har små barn som vill gräva i sanden och inte ligga i någon stol) eller är alla delar av stranden upptagna?

:-)

Argyris
2006-05-29, 22:38
Hej,

inga problem på stranden i Kato Stalos & Ag Marina för barn att leka & gräva i sanden.
Kolla bara att det är gul/grön flag så är det bra & säkert att bada.

Dagtemp 29C och kväll kl 22.00 ca 20C

Sofie77
2006-05-30, 16:35
Vi bodde på ett apollohotell och de hade erbjudande så vi betalade 59 euro för att hyra bil, men kompisar som var ner veckan före oss hyrde privat och de betalde 45 euro.
Jag hade världens dödsångest då det var jag som skulle köra till elafonissi över bergen, såg framför mig Musse & Långben på campingsemster. Branta stup och att jag skulle få lov att backa när jag mötte en buss, men allt gick superbra. Nästan skönare att köra än att sitta bredvid och titta ner..
Det var en gubbe som satt efter vägen och sålde olivolja och honung, vi stannade på hemvägen och vi köpte både olivolja och honung. Och vilken honung sen, supergod!! Betalade 10 euro.. kanske skulle jag ha prutat men det var ju lite coolt att det var deras egna olivolja och honung, så låt de tjäna en hacka då på dumma turister ;-)

Vi behövde inte tröja på kvällen, men det är ganska skönt med jeans. Vi hade som varmast 29 grader på kvällen :-)

Man kan gott och väl ligga på stranden utan problem. Det finns platser.

Vera
2006-05-30, 22:15
Tack för svaren, nu kan jag se fram mot sköna dagar och varma kvällar. Här regnar det och är kallt! En dag tills vi åker jag längtar!_B-anana
Vera

Marie_W
2006-05-31, 00:30
Välkommen hem!! Har en kompis nere på Kreta just nu!! Kunde se henne framför mig när du berättade!! SÅ varmt och gott ni har haft det!! Själv får jag vänta 9 låånga dagar till.. bye_bye

Bozz
2006-05-31, 16:47
Såg att Jojeås undrade vad det kostar att hyra bil. Åker själv till Agia Marina 15 juni i två veckor och har hyrt en Hynday Atos Prime 2006 i 12 dagar för 300 eur inkl helförsäkring med självrisk eliminering. Bilen levereras och lämnas vid hotellet. Tycker själv det är ett helt ok pris