Visa fullständig version : La gresset vokse....
Lytt til et godt råd:
Klipp ikke gressplenen, eller utøv annen form for extremsport om dere snart skal på ferie.
Min datter klippet gresset på lørdag, "tråkket over" og kom hjem fra sykehuset gipset opp til kneet noen timer senere snyft_drop
Gipsen (ikke gågips) må hun ha i 6 uker, og vi skal reise om kun 3 uker:mad:
3 småjenter har i mange måneder har gledet seg til å øyhopping i Hellas sammen med mamma & pappa, mormor, bestefar og onkel , selvsagt har vi GLEDET oss alle sammen til denne begivenheten.
Min plan var etter mye research ferdig, alt lå tilrette for DEN ferien :D MEN....................snyft_drop
- øyHOPPING vil det bli på min datter, i dobbelt forstand :cool: , men det kan virkelig bli en tvilsom "fornøyelse" å hoppe rundt på krykker i varmen, uten mulighet til et eneste bad. Hun elsker å bade og hadde så inderlig fortjent å få denne ferien slik den hadde ment å være, den første for henne på 3 år.
- JEG, som reiser ganske ofte, skulle så inderlig gjerne hatt dette bruddet i steden for henne, men slike uhell skjer ikke etter fortjeneste.......__D
- og JEG klipper aldri plenen heller........;)
bye_bye Kari, som bare måtte klage litt
Elisabet
2006-05-29, 11:41
Det var tråkigt att höra. Förstår att det känns trist och är en stor besvikelse.
Jag tror ändå att ni kommer att få en härlig resa. Som tur är kan ju det mesta bli bra om man bara ser till möjligheterna! Man blir snabbt duktig på kryckor och hon kommer ju att hinna träna i tre veckor! Ni andra får vara inställda på att gå lite saktare än vanligt och bära hennes grejer, så kommer ni att kunna göra det mesta ni har tänkt.
Och nog är det bättre att vara i Grekland med gipsat ben, än hemma. Eller hur!
Marianne
2006-05-29, 13:03
Sådana besvikelser är svåra! Precis vad många av oss är rädda för att det ska hända inför en resa.
Hoppas nu att det inträffar MIRAKLER de nästa tre veckorna, och att dottern sen kan glädja sig över att ha så många snälla hjälpare med på resan!
och att dottern sen kan glädja sig över att ha så många snälla hjälpare med på resan!
Precis min tanke också! Hon bör parkera sig på lämplig skuggig plats och sen får de andra springa med frappe, öl och sallad till henne.
Vad trist Kari! Man ska verkligen aldrig ta nåt för givet.:(
OJ så trist för er! Men jag säger som de andra här: SÅ uppassad hon ska bli!
..en klen men dock LITEN tröst är det ju ändå att man hellre hoppar på kryckor i Grekland än hemma!;)
Lissi
...och sen får de andra springa med frappe, öl och sallad till henne.Öl till en "småjente"? :eek:
Ruby
Öl till en "småjente"? :eek:
Vilket är mest sannolikt?
a) att jag skulle föreslå öl till ett barn?
b) att du missförstått och att Karis dotter är vuxen?
;) flabb_flab
Vilket är mest sannolikt?
a) att jag skulle föreslå öl till ett barn?
b) att du missförstått och att Karis dotter är vuxen?
;) flabb_flabDet kanske Kari kan svara på...? :o ;)
Ruby
Jag vet att det är så.:) Fast visst är det svårt att tro att Kari har vuxna barn:rolleyes:
Jag vet att det är så.:) Fast visst är det svårt att tro att Kari har vuxna barn:rolleyes:Aha! :)
Tre småjäntor och en vuxen dotter, det var många döttrar det! (Eller har jag fattat fel igen? :confused:)
Ruby
Elisabet
2006-05-29, 20:14
Tre småjäntor och en vuxen dotter, det var många döttrar det! Men rubban då, Kari skriver ju till och med på svorska för att göra det begripligt att det handlar om tre generationer ;)
För en bestemor kommer barnbarnen alltid först vet du väl! flabb_flab
Men rubban då, Kari skriver ju till och med på svorska för att göra det begripligt att det handlar om tre generationer ;)
För en bestemor kommer barnbarnen alltid först vet du väl! flabb_flabAtt det rörde sig om tre generationer förstod jag, men det föll mig aldrig in att Kari skulle kunna tillhöra den tredje... ;)
Hur som helst - jag lider med dottern för att hon inte får bada! :(
Ruby - lite trög idag :o
Elisabet
2006-05-29, 20:21
Att det rörde sig om tre generationer förstod jag, men det föll mig aldrig in att Kari skulle kunna tillhöra den tredje... ;) Nu har du missförstått igen; Kari är den första flabb_flab
Hur som helst - jag lider med dottern för att hon inte får bada! :( Ja det gör jag med.
Nu har du missförstått igen; Kari är den första flabb_flab Tredje från min horisont sett, faktiskt! :p
Ruby
Elisabet
2006-05-29, 20:26
Tredje från min horisont sett, faktiskt! :p Jasså, har ditt barnbarnsbarn nedkommit med ett friskt barn nu ;)
Jasså, har ditt barnbarnsbarn nedkommit med ett friskt barn nu ;)Tredje i överförd bemärkelse, okej? Var inte så bokstavstrogen nu... :rolleyes:
Ruby
Elisabet
2006-05-29, 20:35
Tredje i överförd bemärkelse, okej? Var inte så bokstavstrogen nu... :rolleyes: Men hallååÅÅÅ - den som kommer först är väl ändå alltid först.
Det är inte att vara bokstavtrogen, utan siffertrogen. ;)
Men jag är rädd att vi har spårat ur lite nu i vår iver att känna med Kari... :o
Nu är ni rätt roligaflabb_flab
....och medan denna skriftväxling pågått har i alla fall mitt gräs i täppan vuxit lite...men jag klipper det ICKE!:D
Lissi - som längtar till Grekland!
TUSEN TAKK TIL ALLE DERE SØTE SNILLE som kom med
trøst snyft_drop og gode forslag til meg, da jeg trengte det som mest
Det gjorde GODT å kunne LE av de språklige "forviklinger" og andre ting som dere på "Kalimeravis" fikk til, dere er UNIKE, jenter klapp_klap
Min datter fant etter et par dager med gips og krykker ut at :
SELV med "en tjener på hver finger" og ubegrenset tilgang på frappe, ouzo o.a godis der hun satt i skyggen på strendene så ville det være best for henne å bli hjemme.
Det som sto med l i t e n skrift i reiseforsikringen, var også med på å gjøre den avgjørelsen lettere.
Og jeg, har nå etter å ha vært :mad: og :confused: etterhvert blitt ganske :) igjen.
Vi VAR 8 som skulle reise, nå reiser vi 4, Arne, sønnen vår, Hedda på 10 og jeg, mormor :)
- og grunnen til at vi kan GLEDE oss over det, er at jeg har bestillt NY TUR
senere på sommeren til "den uheldige" med mann og barn :D
- og "vinneren" er jo Hedda, som får 2 ggr 2 uker i Hellas i sommer flabb_flab
GJETT om HUN er fornøyd _B-anana (flink til å hjelpe mamma er hun og)
:) Kari
- som håper på en tur med HELE familien en annen gang
Kari!
Detta blev ju så bra i alla fall!!flabb_flab _B-anana
Vi har ett ordspråk i Sverige: "Inget ont som inte har något gott med sig!"
..och i Heddas fall blev det ju alldeles bestämt så! I två fall: Hedda som dels får åka två gånger till Grekland och DELS får vara ensam med tre vuxna! Det minns jag var så stort när jag var liten att få "slippa" syskonen ibland..
Lissi- som konstaterar att solen skiner från en klarblå himmel ute just nu!
Elisabet
2006-06-02, 07:31
Så bra att ni har hittat en lösning som känns bra!
Ni får säkert jättehärliga resor allihop! Och så kan ni se fram emot att resa alla åtta nästa år i stället! :)
Det är bara en sak jag inte förstår; hur kan du vara mormor till sonen :confused: ;)
Kari!
Detta blev ju så bra i alla fall!!flabb_flab _B-anana
Vi har ett ordspråk i Sverige: "Inget ont som inte har något gott med sig!"
..och i Heddas fall blev det ju alldeles bestämt så! I två fall: Hedda som dels får åka två gånger till Grekland och DELS får vara ensam med tre vuxna! Det minns jag var så stort när jag var liten att få "slippa" syskonen ibland..
Lissi- som konstaterar att solen skiner från en klarblå himmel ute just nu!
Ja, Lissi, og det ordspråket bruker vi i Norge og: "Ingenting er så galt at det ikke er godt for noe", og v i s s t har det NOE i seg :)
Og, alt er nok fortsatt som da du var liten, Hedda nyyyyyter og være med oss - alene :D
Det gjør hennes søster på 6 år og, og begge hadde jo gledet seg SÅ, men hun fant ut (i samarbeid med pedagogforeldrene ;) ) at 2 uker var l i t t for lenge for henne foreløpig, hun FIKK tilbudet. ( det var viktig for oss)
:) Kari
Det är bara en sak jag inte förstår; hur kan du vara mormor till sonen :confused: ;)
Det är Kari med:
Arne
Deras son
Hedda (Grattis till henne, som får två semesterresor) som är Karis dotterdotter. eller hur?
// Helén
Så bra att ni har hittat en lösning som känns bra!
flabb_flab flabb_flab flabb_flab , ja DET du ;)
Jeg forstår at DU ikke er mormor , men fortsatt er UNG og fullt opptatt av MORsrollen, og, VISST er det største som finnes å bli MOR :D
(- UTEN kan du i alle fall ikke bli MORMOR :rolleyes: )
Nå kan jeg selvfølgelig heller ikke bli mormor til de barna jeg håper sønnen min engang får........ ( - så du ikke "tar" meg på DEN, Elisabet ;) )
og, VISST er jeg fortsatt MOR, med omsorg og bekymringer for barna mine, som jo for alltid vil være nettopp barna mine.
Men, når barnebarna er med, da er jeg nå først og fremst MORMOR og titulerer meg som det :D
Kari
Elisabet
2006-06-02, 08:49
Det är Kari med:
Arne
Deras son
Hedda som är Karis dotterdotterJadå Hellen, jag har det helt klart för mig.
"Kunde bara inte låta bli" med tanke på ordväxlingen tidigare i tråden :p
Jeg forstår at DU ikke er mormor Nej och jag hoppas jag inte blir det än på länge, men jag känner så många mormödrar så jag tror jag har ganska bra koll på hur det är att bli sån :) och att få resa med barnbarnet och bara rå om henne måste vara helt underbart!
Vi mormödrar är lite folk för sig:o ;) Vårt barnbarn har det inte illa i sommar heller.Nu tre veckor på Kalymnos och sedan 10 dagar på Karpahtos:o
Det var ju väldigt tråkigt för er med olyckan, men kan förstå henne att hon vill stanna hemma och satsa på ny resa. Tror att jag skulle ha gjort det samma. Att inte kunna bada i den värmen och hoppa med kryckorna på dom ojämna vägarna hade jag nog inte gjort.
Ni har ju gjort det bästa av situationen i allafall:)
Rätt som det är så kan ni åka tillsammans en vacker dag:)
Men väldigt besviken blir man ju när det händer oväntade saker:(
Riittabye_bye
Kalimera
2006-06-02, 19:49
Tråkig historia Kari, men det kommer till sist bli bra detta också. Eller hur! :)
Marianne
2006-06-03, 09:17
Det låter som en riktigt bra lösning, trots allt, Kari!
GRATTIS till Hedda, som får 2x2 veckor i Grekland!
Och grattis till din dotter, som nu får en resa UTAN kryckor i Grekland.
Jag tänkte på hur jobbigt det skulle bli för henne, inte bara att hoppa runt på stranden utan att kunna bada (och bara tanken om kliande sand innanför gipset__D), och att föreställa sig att komma upp på däck på färjorna på kryckor - och NER igen! - förutom att sitta på ett mindre inrikesflyg... Nej, det är ingen tvekan, ert beslut är det rätta!
Nu önskar vi er alla 8 en underbart avkopplande semester, även om det blir på olika tidpunkter!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.