handdator

Visa fullständig version : Pilion


Kaa
2006-05-28, 13:30
Nån som har varit i Pilion och bilat? Hur är vägarna?
Tänkte ta husbilen dit och vill ju helst åka längst ner till Agia Kyriaki ,sista biten av vägen kallas mindre väg o då blir man lite orolig. Finns klart ett annat alternativ och det är att ta in på camping i Milina o ta moped sista biten. Men då ska man ju också kunna komma ner till Milina.
Annars är det nåt att se i Pilion, fina stränder.......?
Cecilia ( som åker om 5 dagar_B-anana )

Frappe
2006-05-28, 16:56
Inga problem kan vara lite trång på vissa håll och igenom byn. Räkna med mycket backar. Agia Kyriaki är vackert ta på vandrings skor och knalla runt. Inge problem att stanna i nån by och sova vid torget på natten.

Camilla

Admirala
2006-05-28, 18:20
Veiene er helt ok, iallfall for nordmenn som er vant til litt av hvert...

Badebyene langs kysten er veldig turistifiserte, særlig de nær Volos, så det er en god idé å kjøre sydover. Vi falt for Afissos, men bodde i Kala Nera som var en stor skuffelse.

Strendene er av variernde kvalitet, men noen er fantastiske. Men det beste med Pilion etter min mening er de nydelige små fjellandsbyene og den irrgrønne, vakre naturen.

Volos er forresten også en opplevelse, svært god mat og bra for shopping.

Kaa
2006-05-28, 21:44
Inge problem att stanna i nån by och sova vid torget på natten.

Camilla
Men jag trodde det var förbjudet att fricampa. Men det kanske kallas för parkering eller? det kanske inte e så trevligt att få påhälsning av grekisk polis eller de kanske inte bryr sig
Cecilia

frank
2006-05-28, 22:25
Pilion:) är nog bland det vackraste du kan se i grekland mvh FRANK

Frappe
2006-06-03, 20:04
Men jag trodde det var förbjudet att fricampa. Men det kanske kallas för parkering eller? det kanske inte e så trevligt att få påhälsning av grekisk polis eller de kanske inte bryr sig
Cecilia

Då vi har åkt runt med husbil / husvagn är det inte någe större problem att sova en natt! Hör er för med by folket vid torget bara!


Camilla