Visa fullständig version : Nu vinkar katten!
Ja nu sitter den där å vinkar. Den guldfärgade kissemissen inköpt på Lidl för en 50-lapp. Kostar visst några hundra på nätet+frakt.
Ibland bara måste man ha nåt som mannen tycker är konstigt och därför ger mig en orolig blick. Ja ibland kan man inte motstå att köpa nåt fult av nån anledning.
Problemet är var man ska ställa åbäket utan att den irriterar en till vansinne..vink-vinkbye_bye
MEN den ska ju bringa lycka och det vill man ju ha!!
Vi ska nu sova i vårt nya hem efter flyttlassen idag. Alla pusselbitar har fallit på plats och nu har mina affirmationer gett utdelning.
För mig är detta en drömbostad med ett underbart läge. Var nyss ute på altanen..jo en sån har vi i vår lägenhet. Träden utanför hade uplights och jag fick lite greklandskänsla. En bit åt vänster finns en kolgrillsrestaurang, minigof, ankdamm och grönområden med sittmöbler. Några minuter bort brer vätterstranden ut sig och centrum är en kvarts promenad bort.
Det är tyst o lugnt och det ska bli spännande att se..eller inte se, hur nattsömnen blir..man blundar juflabb_flab
Känner en oerhörd lycka att få bo så här en lång tid framöver.
Den vinkande katten då..? Just nu vevar den frenatiskt med armen mellan en flaska Valhalla och Baileyls i vitrinskåpet. Lugnast så:D:D
/ Kajja bye_bye
Stort grattis till flytten, Kajja, och all lycka till er i nya bostaden!!
Gammalt skrock säger att första gången man sover på ett nytt ställe ska man räkna fönstren innan man somnar så drömmer man om hur det ska bli framöver..... Kanske, man vet aldrig;) :)
Catlady bye_bye
Lycka till i nya hemmet, Kajja! Låter som en fin bostad och omgiving. Ni kommer nog att trivas.
/ Anne bye_bye
Lycka till i nya hemmet, Kajja! :)
Grattis och lycka till med er nya bostad. Hoppas att natten varit god :)
Maria
Fältjäntan
2023-10-08, 09:59
Grattis från oss också till det nya hemmet och lycka till i fortsättningen. Måste kännas både spännande och helt underbart att få starta om på ny plats med allt.
Kerstin
Lycka till Kajja!
//Conny :)
Låter som ett magiskt boende Kajja! Det kanske t o m blir så att det är så härligt att du inte ens längtar till Grekland utan hellre blir hemma och myser. :)
Ha det gott!
Masse
Lycka till med nya hemmet å hälsa katten😉
Pia
Åh så roligt Kajja 🤗 Vi gjorde en liknande flytt för drygt 10 år sedan Vi säger att dom får bära ut oss ifrån vår lägenhet 😅
//maji bye_bye
sjöborren
2023-10-11, 07:50
Lycka till med nya boendet! bye_bye Själva har vi nyss bytt boende. Efter sex veckor i varma sköna Grekland, har vi nu kommit hem till kalla Sverige. I söndags när jag vaknade såg jag en klarblå himmel och mäktiga berg. I morse när vaknade såg jag frost på taket, och en hög lyftkran …:rolleyes:
https://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=2063&pictureid=23816
Tack för alla fina lyckönskningar💞
Här är ett av de upplysta träden utanför vår uteplats. Stranden ligger ett stenkast därifrån.
Vaknade kl.6 imorse och det första jag sa innan min hjärna riktigt startat var -Paradis!! -Va?! sa mannen som var halvvaken. -Paradis, mumlade jag lite högre. -Va säääger du?! undrade han med nyvaken och lite frustrerad stämma, då han var tvungen att starta morgonen med ett quiz.
-Äh..det var inget! Det blev inte lika samma längre..men att vakna och utbrista dessa ord gör jag inte ofta hemma i vårt "gama" hus..där allt är som vanligt..efter 20 år och renoveringsbehov.
Fast nu känns det så.. i vårt nya boende.
Och många gånger i Grekland och i "Alternativet" tänker jag samma tanke..Paradis!
Nu har vi bott här några dagar och ja, inspirationen är på topp. Jättekul att inreda och börja om från början.
20 år i villan med massor av ytor å förvaring: köks-ö, 50-11 skåp, undertrappen-rum, matkällare, mancave, mormorsrum, garage, förråd, undergarage-rum, altan, inglasad balkong, solterrass..jo så var det!!:eek::eek:
Ni förstår säker dilemmat..
Vill inte se en enda pappkartong, IKEA-kasse, smartstorebox, bubbelplast på läänge-läänge när flytten är klar.
Nu övar jag på att hitta i skåp o lådor..-Den, nej inte den, där..tror jag, överst..nej nederst..
Kanske inget inlägg på som passar på forumet men..men ett inlägg i alla fall..och vi är ju rätt "familjära" mellan resorna.
Nä nu ska jag sätta mig ute och titta på vyerna innan John Blund. Den gyllene katten vinkar oavbrutet. Kalinichta!
/ Kajja bye_bye
Stort hus, 20 års boende, renoveringsbehov. Det låter som hemma hos oss. :D
Fast även vi funderar....
/Netwolf
Stort hus, 20 års boende, renoveringsbehov. Det låter som hemma hos oss. :D
/Netwolf
Exakt samma här flabb_flab.
Några år till bara :rolleyes:
//Conny :)
Stort hus, 20 års boende, :)renoveringsbehov. Det låter som hemma hos oss. :D
/Netwolf
Samma här :D Fast drygt 30 år för oss och dessutom mitt barndomshem så det känns lite svårt att slita sig :)
Men vi funderar också...
Maria
Och även samma här ;) fast nästa år blir det 40 år i samma radhus!!
Vad det är svårt att "flytta" på sig ibland, fast varför ska man när man trivs så bra?? Pratade om saken och kom överens om att så länge vi "fixar" snöskottningen och trappan till övervåningen bor vi kvar!
Catlady, som älskat sitt lilla radhus från första stund 1984.........
https://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=2063&pictureid=23826
Härlig promenad i går vid stranden. Nyper mig i armen. -Tänk att jag...!! Har nästan ett beroende av att vara vid hav o strand..nu är ju Vättern en sjö..men endå!
I flera år har jag tänkt..där ska vi bo om o när vi säljer huset. Mina affirmationer har gett utdelning_B-anana_B-anana
Vi ville göra den här flyttningen innan vi var tvungna pga ålder eller krämpor så nu var tillfället perfekt.
Utrensning, nystart och en ny energi.
Plus att det blir enklare att bo i "Alternativet" på vår- och sommarperioderna.
Alltså..livet går fort..det är bara att göra det bästa av det..inget får man med sig..
Nä nu kör vi!
/ Kajja bye_bye
Så fint det ser ut, Kajja. Vättern är ju en stor sjö, säger jag som också bor vid en insjö och har egen strand. Men, min sjö är ju som en liten vattenpöl om man jämför med Vättern. :D
Njut nu, ni har gjort ett bra val.
/ Anne :)
Så ledsamt med nästan noll inlägg på forumet!
Det är oroväckande..
Så därför vill jag bara "tell you" att vi kommer ALDRIG att flytta igen! Katten må vinka tills armen trillar av..men här stannar vi tills dörren stängs för gott. Detta kännas som hemma från start och nu har mannen fått ihop högtalarna till TVn och gjort det möjligt att se o höra massa
braiga grejerklapp_klap..som den allra bästa låten "Lousing my religion"!!..Detta om detta..men i alla fall ett inlägg. Saknar många av er!
/ Kajja bye_bye
Fältjäntan
2023-10-22, 09:14
Håller med om att det är oroväckande tomt på Forumet, men det är väl inte många ute och reser nu. Vilken tur att du kommer med dina finurliga och trevliga inlägg. Härligt att ni trivs så bra med nya boendet.
Funderar på om jag ska leta upp nån gammal resedagbok och minnas tillbaka en massa år. Om det är någon som är intresserad förstås.
Kerstin, som inte gillar höstrusk, längtar till Grekland där det är behagligt varmt fortfarande
Jag kom hem i söndags!
Både jag å batterierna till gräsklipparn var laddade
Nu skulle alla löv bort!!!
På onsdag började det komma lite vitt som vart
mer och mer,snökanon,mest längs kusten.Så det
vart snöskottning istället.
Varför stannade jag inte🤔
Ser härligt ut där du bor Kajja
Pia
Du har rätt, Kajja, verkligen stiltje på forumet nu. Vinter-stiltje....... ;)
Kul att höra att du trivs så bra i nya hemmet :)
Kerstin: vore kul att läsa. Du skriver så bra!
Catlady, som fryser........:(
PS: såg just att det är 26 gr !!!! på Karpathos snyft_drop
Jag och maken befinner oss på Tilos sedan igår Imorse 26 gr i skuggan 😅
Kajja det ser så fint ut dit ni flyttat och så härligt att känna att detta var helt rätt för er
Vi gjorde som jag skrev i ett tidigare inlägg en sista flytt för ca 10 år sedan och vi kände också att här vill vi bo resten av livet Vi har inte Vättern utanför men väl Göta älv och vi älskar alla båtarna på älven
Njut av livet nu det går ju som bekant inte i repris
//majibye_bye
Hur är läget på Tilos? Länge sedan vi var där nu. Är Omonia och Armenon fortfarande öppet? Det är våra riktiga favoritställen på Tilos som vi minns ännu med värme.
Masse
Hur är läget på Tilos? Länge sedan vi var där nu. Är Omonia och Armenon fortfarande öppet? Det är våra riktiga favoritställen på Tilos som vi minns ännu med värme.
Masse
Läget är skönt avslappnande 😎 Vi bor som vi brukar hos crazy Andreas på Apollo studios
Omonia har öppet och ikväll har dom fullt upp
Armenon däremot vet jag inte om dom har öppet men det ska jag kolla upp imorgon
Det går absolut ingen nöd på oss här
//majibye_bye
https://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=2063&pictureid=23918
Ville bara visa lyckokatten! Han finns där mellan flaskorna.
Förut när man fick köpa 4 för 3 både ner o hem på flyget så gjorde vi alltid det. -He..hee..billigt!
En flaska gick till blom-och brevlådevakten och resten till matkällaren. Vi trodde väl att vi skulle partaja på som förr..
Efter en gedigen samling som trängde bort gurkinläggningar, gelé
och julburkar insåg vi eller rättare sagt jag...att köp för 17 inget mer!! Vi dricker vin och öl..drinkarna överlåter vi till bartenderna på semestern! Och Wiskeysamlingen, den byggs ju bara på!
Kanske funkar Vodka Grape att rengöra toan med inför flyttstädningen?
/Kajja bye_bye
sjöborren
2023-10-26, 22:36
maji! Bor ni möjligen i rum nummer 3 ” vårt rum”? :cool:
sjöborren
2023-10-26, 22:38
maji! Ni kanske bor i ”vårt rum” 3:an på Apollo? :cool:
maji! Ni kanske bor i ”vårt rum” 3:an på Apollo? :cool:
Jodå Sjöborren vi bor där Men det är ”vårt rum” sedan många år tillbaks _B-anana
//majibye_bye
Jodå Sjöborren vi bor där Men det är ”vårt rum” sedan många år tillbaks _B-anana
//majibye_bye
Va?!🤔..
/ Kajja bye_bye
Nu när jag skrollade uppåt i tråden så fattar jag.
Trodde först det var kommentarer på mitt inläggflabb_flabflabb_flab
/ Kajja bye_bye
sjöborren
2023-10-30, 06:43
maji! Vi kan säga att vi har delat boende. :D) Tidigare bodde vi i många år på ett annat hotell, så vi har kanske setts någon gång …varit bordsgrannar på Omonia eller hos George på torget?
https://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=2063&pictureid=23980För att återgå till ämnet..
Det fina trädet med uplight vi har utanför vår altan i det nya boendet har idag släppt sitt sista löv.
En förlösande känsla drog igenom kroppen när jag insåg att detta blir vad man behöver göra i "trädgården" hädanefter; sitta å glo på trädet som tappar löv och sen kommer en käck grabb med lövsugare som man åxå kan glo påklapp_klapklapp_klap
Sista lövet som hängde kvar idag har jag dokumenterat som man ser på bilden.
Det kommer att bli så eljest att bo här men även förlösande.
Nu fixar vi att ägna tiden åt "alternativet", stugan, och känner att detta blir nog det bästa av det bästa.
Efter att ha avnjutigt greksallad med massa fetaost och lite vin samt lurat trött make att det var lillelörda idag känner jag mig rätt nöjd! flabb_flabflabb_flab
/ Kajja bye_bye
Kajja, det bästa är ju att det är lillördag idag. :D
/ Anne bye_bye
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.