handdator

Visa fullständig version : Båttur runt Milos


solstråle
2006-05-27, 12:02
Jag har för mig att jag någonstans läst att det finns bra och mindre bra bad/rundturbåtar som åker runt Milos, är det någon som vet om så är fallet?
Det ska bli underbart att snart få åka till Grekland igen. Jag har dock en liten klump av ångest i magen beroende på att vi inte har planerat att åka till (min absoluta favorit) Amorgos men jag hoppas att Milos och eventuellt Serifos inte kommer att göra mig besviken.

Marianne
2006-05-27, 19:51
Amorgos finns där nästa år också!
Milos och Serifos är också bra val - och ja!, missa inte båtrundturen runt Milos, det tyckte vi var en fin upplevelse. Om det finns bra och mindre bra, det vet jag inte. När vi var där så fanns det bara en. Den var fin!

Kalimera
2006-05-30, 12:32
När jag senast var på Milos fanns det fyra olika båtar att välja mellan, bland annat en liten katamaran. Vet inte om någon är bättre än någon annan. Jag brukar åka med någon av de större båtarna, då kan man röra på sig mer och kommer lite högre upp. Bra när man ska fota. Och dyka vid Kleftiko. :)

CarinaN
2006-05-30, 20:02
När vi var på Milos i mitten av juni förra året fanns det bara en båt som var aktiv. Captain Yiangos tror jag att den hette. Vi var helnöjda med båtturen. Två badstopp, bl a vid Kleftiko som var en fantastisk plats. Matstopp på den lilla ön Kimolos. Jag tror att turen kostade 20 euro per person. Mycket prisvärt!

Carina

solstråle
2006-05-31, 22:00
Tack för tipsen!
Jag kom på vart jag läst att en båt rekomenderades före en annan, det var i min gamla Wilmaguide cirka 10 år gammal som jag haft mycket glädje av under åren men där alla uppgifter kanske inte är aktuella.
Nu är det bara dryga veckan kvar tills jag återigen får grekisk mark under mina fötter_B-anana .

Ioslina
2006-06-27, 17:20
Vi åkte med Captain Yiangos, 20€ för vuxen och 15-åringen åkte för 10€. Så glöm ej säg till om åldern! 4 badstopp. Många foto ställen som de saktar in vid. Ta med snorkel och cyklop till de fina badstoppen, klart användbart! Räcker att ta med flip flop, behöver ej rejäla skor. På Kimolos när ni äter, kan jag rekommendera den sista tavernan. Till maten fick man både bröd och en rejäl tallrik grekisk sallad som tillbehör. Vi åt 2 st tallrikar med långa köttbullar i tomatsky och potatis, 1 läsk, 1 mythos, (lokal feta ost 3.50€) Allt detta för 18€. Proppmätta resten av dagen och gott var det! Hade vi vetat ang salladen hade vi ej tagit in lokal feta ost. Då hade priset blivit ännu mindre. 14.50€

En del som åker rundtur, åker även med segelbåtarna, mindre med folk på och oftast ingår mat. Ibland kostar båt+mat20€ vissa dagar, 30€ så kolla! Men vår båt var helt okej! Klart sevärd båttur som även 15 åringen uppskattade. Alltså inte någon typ PRO resa! (Förlåt, mitt uttryck!);)

solstråle
2006-06-27, 22:45
Vi är nu hemma igen efter en två veckors underbar båtluff. Även vi åkte turen runt ön med Captain Yiangos och blev inte upplysta om att barnen bara behövde betala 10 euro, men det är ju knappast något att sörja över nu. Båtturen var en riktig höjdare och inget som jag skulle velat missa. Man skullle kunna tycka att man borde vara nöjd efter två veckor men det är ju precis tvärtom, JAG VILL ÅKA IGEN.....NU!

pianilss
2006-06-28, 10:42
Milos är min absoluta favoritö så jag förstår dig!bye_bye
Har dock valt Mykonos i år pga tidsbrist blir det bara en ö i år.
Men .....jag kommer att sakna Milos.....
Pia som åker om 2 dagar! _B-anana