handdator

Visa fullständig version : Kvällsbåt till Sifnos


krisse
2006-05-27, 11:12
Vi kommer till Athen 16,15 torsdagen den 13 juli. Det ser inte ut att gå någon båt efter 14.00 till Sifnos. Är det verkligen så illa ?
Finns det någon som har ett tips eller som läser tabeller bättre än jag själv ?
Krisse

Apelsina
2006-05-31, 15:32
Nej, det verkar inte som om det går någon senare båt, vad jag kan se. Min tanke var att ni kanske kunde åka till Paros (går båt 22.00 från Piraeus) och sedan ta er därifrån till Sifnos, för det kan ju vara skönt att komma iväg lixom.

Men, då kommer ni fram mitt i natten till Paros. Kanske inte så roligt:( ?

Dessutom tycker jag det ligger dåligt med båtar till Sifnos från Paros ute på GTP. Bara två i veckan. Jag trodde att de gick nästan dagligen, så där mitt i sommaren. Någon annan som vet? De som ligger ute tar dessutom dryga tre timmar. Jag trodde att det gick någon snabbare version... från Faros, eller så:confused: ? Men jag kanske har helt fel.

Alruts
2006-05-31, 15:58
Dessutom tycker jag det ligger dåligt med båtar till Sifnos från Paros ute på GTP. Bara två i veckan. Jag trodde att de gick nästan dagligen, så där mitt i sommaren. Någon annan som vet? De som ligger ute tar dessutom dryga tre timmar. Jag trodde att det gick någon snabbare version... från Faros, eller så:confused: ? Men jag kanske har helt fel.
Jeg er også interessert i forbindelser mellom Sifnos og Paros. I denne tråden (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=949) nevner Janne en utfluktsbåt som for noen år siden skal ha gått mellom Faros og Paros, så helt på jordet er du ikke, Apelsina. Hvis denne båten fortsatt går, står den jo neppe på GTP. Men det vil kanskje være mulig å hoppe på den selv om den primært er for utfluktsdeltakere? Er det noen som vet mer om denne båten eller andre forbindelser mellom de to øyene?

Hellen
2006-05-31, 16:32
Vad tror ni andra? Att det i år är färre avgångar till de flesta ställen eller är det helt enkelt så att julis tider inte är utlagda ännu? Det står ju vid många turer fortfarande "This schedule is not officially approved yet".
Vi kan ju alltid hoppas på fler tider att välja på, annars så får det väl bli lite annorlunda än vad man kanske tänkt sig från början. Det är ju en av tjusningarna med luffningen.

// Helén

Cecilia
2006-05-31, 16:49
Båten mellan Faros och Paros går INTE längre!!
Det fick vi erfara förra sommaren. Enligt Vagabonds guidebok så skulle det gå en "kajka" mellan Faros och Paros, men icke! Mannen på resebyrån skrattade lite när vi nämnde den, då den tydligen slutade gå för två år sen. Det gjorde att vi i stället hamnade på Milos och sen Folegandros ... Det är just det som är tjusningen med ö-luff .... man vet aldrig vad som händer ;)

Apelsina
2006-05-31, 21:26
Båten mellan Faros och Paros går INTE längre!!

Ahh:mad: ! Vad synd! Men går det inga snabbfärjor på rutten Santorini-Sifnos alternativt Paros-Sifnos? Jag undrar precis som Hellen om alla tidtabeller är uppdaterade på GTP. Verkar lite lite med bara två båtar i veckan mitt under högsäsong... eller vad tror ni:confused: ?

Vi har börjat umgås med tanken på att skippa Sifnos i år, just för att vi inte får ihop det med båtarna, men det vore ju så himla SYND!!

Kalimera
2006-05-31, 21:44
Åkte snabbbåt mellan Sifnos och Santorini för två år sedan. Kanske den går även i år? Ni får inte skippa Sifnos, ni kommer att ångra er. :)

Apelsina
2006-05-31, 21:50
Ni får inte skippa Sifnos, ni kommer att ångra er. :)

JAG VET:) !! Får väl ha lite is i magen och hoppas att det dyker upp någon bra båt. Men nu vet jag i alla fall att det finns (eller har funnits...) fler båtar på den sträckan. Du minns möjligen inte vilket bolag som körde dåAng_elx ?

Kalimera
2006-05-31, 21:54
Du minns möjligen inte vilket bolag som körde dåInte vilket bolag, men båten hette Delfini V. En sådan där gammal flygbåt som dånar och har sig.

SteffTee
2006-06-01, 12:48
Inte vilket bolag, men båten hette Delfini V. En sådan där gammal flygbåt som dånar och har sig.

Delfini eller Hydrofoil eller, om man har erfarenhet av resan Pireus-Paros (gick då och då för många år sedan), "Tvättmaskinen". Gissa varför??

Apelsina
2006-06-01, 15:34
En sådan där gammal flygbåt som dånar och har sig.

"Tvättmaskinen". Gissa varför??

Kan jag leva med, om den tar mig till Sifnos i sommar på under 7 timmar;) flabb_flab !