handdator

Visa fullständig version : Saint George hotel


Hedan
2006-05-25, 15:27
Hej! Håller nu på att leta lite olika boende i Naxos stad. Har fått en del riktigt bra tips, tack så mycket! bye_bye Nu har jag en fråga till...
Jag har mailat till Saint George Hotel/studio Sigma ett par/tre gånger utan att få svar. Jag har även provat att ringa men får då till svar att de ändrat nummer. Är det någon som vet om hotellet finns kvar och hur man kan nå dom? :confused:

//Ulrika

lenapg
2006-05-25, 18:11
Hej! Jag mailade i januari, tror jag det var, och fick svar nästan med en gång. De ville ha 35€ för ett dubbelrum i slutet av juni.
MVH//Lenapg

Kenny L
2006-05-25, 21:05
Jag mailade Saint George Hotel i april och fick svar direkt, blev väldigt överraskad över ett så snabbt svar. Ska bo där 14-26 juni och ser verkligen fram emot det!

Hedan
2006-05-30, 17:28
Hej! Tack för era svar! Lite knepigt är det, jag har fortfarande inte fått svar från Saint George hotel, något fel gör jag....

Boende ordnar sig nog ändå. Vårat "problem" är att vi helst vill ha en lgh med ett stort el två rum med havsutsikt, verkar svårt att hitta till rimligt pris.
Villa Naxia fick jag så bra tips om, tack så hemskt mycket! Det var tyvärr för litet för vår stora familj, men det ser väldigt fint ut.
//Ulrika

Nightfly
2006-06-01, 15:04
De hade ju en egen hemsida tidigare, men den försvann för några månader sedan. Den kanske finns nu igen, men jag har inte hittat den i alla fall.

Kan i vilket fall som helst rekommendera hotellet varmt. Rummen längst upp med havsutsikt är kalas, men om det finns några som rymmer en hel familj vet jag inte.

Utsikten från terassen:
http://tisen.se/bilder/resor/saint_george.jpg

Norseman
2006-06-07, 09:33
I 2003 bodde jeg og min fru på Saint George, men trivdes ikke bra.
Vi bodde i et av rommene på toppen (se bildet lenger opp).
Man må dele den terassen med 2 andre rom.
Rommene var mørke og triste og det var endel vannskader.

Vi reserverte rommet på øverste etasje, men da vi kom ned måtte vi bo 1 natt på et rom inn mot bakgården.

Anbefaler Studios Thomais som ligger 20-30 meter lenger syd langs stranden. (ved Hotel Asteria). De har 9 rom (1 dobbelt). 8 av rommene har delvis sjøutsikt. Standarden er utrolig bra.

Carina64
2006-06-07, 18:08
Bästa Norseman,
brukar du förboka på Tomais Studios eller kliver du bara på?
Minns du vad rumspriset har varit?
tack,
Carina

Norseman
2006-07-19, 08:18
brukar du förboka på Tomais Studios eller kliver du bara på?

Vi gikk bare forbi. Det var ledig rom. Vi trivdes så bra at vi ble der 10 dager. Det var mange ledige rom i løpet av de 10 dagene. Men vil man være sikker, så er det vel best å bestille på forhånd.

Minns du vad rumspriset har varit?
Vi betalte 40 Euro. Forsøkte ikke å diskutere pris. Snakket med noen andre gjester som også skulle betale 40 euro, men da de skulle betale, så satte vertinnen prisen ned til 37.


Nesten hver dag kom vertinnen (Sofia) med vin eller hjemmebaket kake til oss. Utrolig flott sted. Neste gang jeg skal til Naxos vil jeg booke på Thomais Studios.