Logga in

Visa fullständig version : Bullar med röda hårstrån

Kalimera
2023-02-09, 15:09
När jag var brevbärare i Stockholm delade jag ut post på ett hotellhem, som vi postisar kallade Magnus 32. Det var ett förfärligt svårt hus om man inte kunde det, men det gjorde jag, för jag delade ut post där i många år.

https://www.kalimera.se/bilder/grekland/posten-i-grekland.jpg

Lag 6 som jag basade för.

En av kunderna var en rödhårig tjej som jag minns än idag. Varje gång jag delade ut pensionen till henne gav hon mig en påse med nybakade bullar. Jättesnällt tyckte jag, ända tills jag bet i en bulle och jag fick ett rött hårstrå i munnen. En engångsföreteelse tänkte jag. Nästa gång jag fick en påse nybakade bullar smakade jag igen. Tyvärr med samma resultat: ett rött hårstrå i munnen. Gången därpå öppnade jag bullarna utan att smaka, och visst tusan låg det ett rött hårstrå i varenda bulle.

DN har haft en artikelserie om hår i dagarna tre. Idag stod följande att läsa:

”I folktron fanns det också idéer om att få någon att bli förälskad i dig genom att baka in ett av dina hårstrån i en bulle som personen sedan ska äta.”

Så kan det gå när det röda hårstrået är på.

Netwolf
2023-02-09, 16:40
Ja, där hade du en crush Janne! flabb_flab

Tänk när posten var posten. Idag är ordspråket "som ett brev på posten" nästan ett negativ besked. Läste att de fortsatt blöder otroligt mkt pengar. Vad jag förstår är det köpet av danska posten som har ställt till detta. Men. Säkert inte bara. Bolaget har helt enkelt inte hängt med i svängarna.

Men, det är ju fler bolag som försämrats. "Går som tåget" är heller inte längre positivt för SJ AB. Med deras förseningar är det lätt att man läser namnet baklänges... :D

SAS, Televerket..Youname it. Det finns fler som har sett bättre tider.

/Netwolf

Kajja
2023-02-10, 10:23
SAS, Televerket..Youname it. Det finns fler som har sett bättre tider.

/Netwolf

Ja i resebranschen med!
Inställda resor: Detur om man får pengarna tillbaka:D:D
/ Kajja bye_bye