handdator

Visa fullständig version : En tråd för oss som inte läser i Grekland ;-)


Elisabet
2006-05-25, 12:26
Jag är inte förvånad över att boktråden är lång och att många säger att läsning är semester. Tycker det är härligt att höra!

Samtidigt har jag svårt att tro att jag är den enda som tycker det är semester att SLIPPA bokstäver i sammanhängande text, dvs att slippa läsa och skriva. Jag skriver inte dagbok heller, bara så lite minnesanteckningar som möjligt.

Naturligtvis beror detta på att det är det jag gör dagarna i ända när jag inte har semester. Men är jag ensam om att inte läsa i Grekland?

inkfish
2006-05-25, 12:36
Ja, helt ensam:p

(låser jag tråden här, så...flabb_flab )

Elisabet
2006-05-25, 12:45
Ja, helt ensam:p

(låser jag tråden här, så...flabb_flab )__D Vem gav dig tillåtelse att skriva i den här tråden??? __D
Jag tror förresten inte du läser böckerna du drar med dig. Du tar bara med dom för att verka stark http://www.world-of-smilies.com/html/images/smilies/gewalt/sm5.gif

inkfish
2006-05-25, 12:47
Shit, nästan genomskådad. Nä, för att verka INTELLEKTELL:p

Elisabet
2006-05-25, 12:56
Shit, nästan genomskådad. Nä, för att verka INTELLEKTELL:pTrodde inte du kunde det ordet så jag skrev STARK i stället ;)

inkfish
2006-05-25, 12:58
Vad omtänksamt av dig:)!

Jag kom på nåt jag inte gör i grekland: jag surfar inte! Jag har haft stående erbjudande att låna dator när jag vill, funderat på att åtminstone skriva en hälsning på Kalimera... men nej. Under alla resor har det blivit av en enda gång och det var på Tilos.

Men jag sitter tillräckligt vid datorn både på jobbet och hemma så den har ingen dragningskraft alls när jag är i Grekland.

Janérik
2006-05-25, 22:14
"klipp"
Men är jag ensam om att inte läsa i Grekland?
Jag brukar alltid ha en bok med mej, den jag hade förra resan har hängt med på 3-4 resor men jag har inte riktigt hunnit börja med den ännu så jag kan väl säga att jag inte läser i Grekland (förutom guideböcker förståss).

Mvh Janérik

Riitta
2006-05-25, 22:20
Jag läser inte heller i Grekland. Har fullt upp och kolla på allting som händer runtomkring:o Lite anteckningar blir det i allafall:)

Riitta

Anna Pernilla
2006-05-26, 18:53
Jag läser enbart veckotidningar,grekiska;) .Har inte möjlighet att koncentrera mig på en bok.Som Riitta,fullt upp att kolla in allt runt omkring:D .

Ruby
2006-05-26, 22:13
Men är jag ensam om att inte läsa i Grekland?Jag brukar inte heller läsa särskilt mycket på semestern, i alla fall inte romaner - däremot guideböcker och floror av alla de slag... :rolleyes: Jag har svårt att hitta tid för vanligt läsande när jag reser, för precis som flera andra säger finns det ju så väldigt mycket annat roligt som man hellre vill göra. :)

Ruby

ricky
2006-05-26, 22:18
Nix, ingen läsning förutom guideboken.
Däremot läser jag väldigt många menyer:)

malou
2006-05-26, 22:53
Jeg leser også menyer - og en rekke andre ting, biografier, historie, skjønnlitteratur - og hører selvsagt ikke hjemme i denne tråden. Kos dere med menyen, damer, det kan være tilstrekkelig når man vil ha hvile og rekreasjon. klapp_klap Og berette gjerne om hva menyen inneholder!

NewAnn
2006-05-27, 00:26
Här kommer en till som inte släpar med sig böcker på semestern. Före resan läser jag in mig lite på resemålet. När jag väl är där så är det så mycket jag vill ta in och uppleva, vill jag ta det lite lugnt sitter jag och tittar på havet, människorna, husen eller vad jag nu ser en lång stund istället. Böckerna får vänta tills jag kommer hem, resedagbok skriver jag dock det tycker jag är kul att ha sedan. Mvh Ann.