handdator

Visa fullständig version : Boende vid Agia Anna


Charlott
2006-05-25, 10:54
Hejsan på Lördag åker jag och familjen till Naxos....
Jag undrar om det är någon som känner till om det finns något boende intill stranden Agia Anna?
Har hört att den skall vara en fin strand...bye_bye

Janérik
2006-05-25, 11:19
Ni kommer att bli överösta av rumsraggare med rum på den stranden och alla andra stränder då ni anländer med båten. Åk med den som verkar bäst men gör klart för honom att ni inte vill bestämma er före ni sett rummet. Är rummet inte till belåtenhet så är det bara att gå vidare och hitta ett annat rum som är precis det ni önskar.
Det är ett rejält överutbud på Naxos vid denna tid på året.

Mvh Janérik

Charlott
2006-05-25, 11:43
Ok, tackar för svaret _B-anana _B-anana

Arne
2006-05-25, 11:51
Agia Anna är läckert!! Dels finnes där öns mest förträffliga Taverna, nämligen Gorgona, dels ett stort antal Hotell och pensionat med förbluffande hög standard.

"Strykjärnet" eller som pensionatet rätteligen heter, Studio Gabriel, är beläget just bara tjugo meter från stranden. Ett litet prnsionat med inalles åtta studios av varierande storlek. Mycket hög standard!!!

Favoritstudion är den allra högst upp med den excellenta balkongen. I en klass för sig.
Prismässigt ligga pensionatet bra till. 30-50€ per natt beroende på årstid.

Bilder från Gabriel och taverna Gorgona:
http://www.sendpix.com/albums/06052502/8dndg0mz42/

Tel 00302852414541825 Mobil 00306944268911

Arne

Carina
2006-05-25, 12:06
Oh, vilka härliga bilder. Tänk all den goda maten, längtar efter riktigt god grekisk mat. Nu behöver vi inte längta så länge eftersom vi åker till Kefalonia på lördag och får äta gott på Captains table i Argostoli.

Kan intyga att maten på Gorgona är god, vi åkte dit i september efter tips från Arne.

Carina

Ia
2006-05-25, 12:19
Vi bodde på "fannis studios" i Agia Anna og trivdes veldig godt. Rett ved stranden, bare en vei i mellom. Be i tilfelle om rom nr. 1 . da får du flott utsikt og stor balkong. Vi betalte tilsammen 35 E. for to studios (om det ikke var 30 , husker ikke helt) Barna bodde på ettt mens vi bodde på et eget.

Ia _B-anana

Charlott
2006-05-25, 14:45
Tack alla för svaren, jättebra tips

lottamia
2006-05-28, 16:39
Var i Agia Anna 1982. Fanns inte ett hotell där då! Blir jag jättebesviken om jag åker dit nu?
Åker med mina 2 tonårsdöttrar den 20-28 juni och vill få ut max av en veckas semester. Funderar på Naxos. Vill bo på stranden, men inte bland hotelkomplex.

Hellen
2006-05-28, 17:01
Det har hänt en hel del i Agi Anna på 24 år, det är ju inga hotellkomplex som byggts men det tycker jag inte att det är någonstans i Kykladerna, nu har jag inte varit på alla öar så det finns säkert någon som har bättre koll på vilka områden som har stora hotelkomplex.
Vi blir som mest glada när vi hittar stränder utan solstolar och parasoller klapp_klap och det gör vi längs hela västra Naxos, ja runt hela Naxos förresten förutom i "stan"

Trevlig resa!

lottamia
2006-05-28, 17:24
Tack! Har hunnit läsa lite mer om Agia Anna. Verkar som om Maragas har mindre trängsel.Stämmer det? Någon som har bra tips på boende där?

Kalimera
2006-05-30, 10:49
Verkar som om Maragas har mindre trängsel.Stämmer det?
Det är inte lika mycket folk vid Maragas, stranden går ihop med Plaka och först där börjar det bli en del folk.