handdator

Visa fullständig version : Bästa maten?

Netwolf
2022-12-23, 10:31
Grekland tvåa bara?

https://pbs.twimg.com/media/FkmCCsOWAAElMj7?format=jpg&name=small

Kalimera
2022-12-23, 10:58
Grekland tvåa bara?Gott så tycker jag. :p

Men tycker att indisk och thailändsk är ett strå vassare.

Kajja
2022-12-23, 11:28
Och Sweden :confused::eek:
Vi måste ha gräslig mat..med tanke på att England ligger på 29e plats!!
/ Kajja bye_bye

Netwolf
2022-12-23, 13:58
Och Sweden :confused::eek:
Vi måste ha gräslig mat..med tanke på att England ligger på 29e plats!!
/ Kajja bye_bye

Ja, svensk kalles kaviar och surströmming står nog inte så högt i kurs. Men, att England fanns med på listan förvånar. Man brukar ju säga att om man hamnar i helvetet, så lär kockarna vara britter...

/Netwolf

Masse
2022-12-23, 17:26
Av de länder som jag har besökt så instämmer jag helt i topp tre. Kul också att mina två favoritländer, Spanien och Grekland, placerar sig där.

Masse

Masse
2022-12-23, 17:51
På tal om olika länders kök. Den kände kåsören Herman Lindkvist hade sitt speciella sätt att beskriva sin ranking av olika kök. Det var väl omtalat att han älskade sina år i Paris och att han inte var förtjust i Madrid. Kanske maten därvid hade viss betydelse eftersom han i en av sina böcker skrev fölande.

”Ahh, ofta när jag intog en måltid i Paris så kunde jag se framför mig hur kocken står i köket och tillagar densamma iklädd vita handskar. I Madrid kändes det mera som om kocken bar boxhandskar.”

Masse

sjöborren
2022-12-23, 18:14
England ligger långt ner på min lista. Därefter Tyskland. Men en bra fish and chips tackar jag inte nej till. :D

sjöborren
2022-12-23, 18:39
Inget grekiskt på julbordet. Men så fort helgerna är över blir det garanterat grekisk mat. :D

Kajja
2022-12-23, 19:13
Grekland tvåa bara?

https://pbs.twimg.com/media/FkmCCsOWAAElMj7?format=jpg&name=small

Intressant om den här listan...hemska tanke..hade varit resultaten i Eurovision Mello som det vid en snabb titt ser ut som:eek:
Fast Norge är ju osynligt sist..precis som det ska va:D:D Och nu inväntas bara alla 12:or till Sverigeklapp_klapklapp_klap
/ Kajja bye_bye