handdator

Visa fullständig version : Hur påverkar alla kriser era planer för resor till Grekland?

Kalimera
2022-12-15, 12:16
Nu ska det handla om Sverige.

Inflationen är galet hög och dagligvaror blir allt dyrare. Drivmedelspriserna är fortsatt tokhöga. Priset på el rusar till allt högre nivåer. Bolånen ökar för varje månad. De som bor i hyreshus och bostadsrättshus får snart ökade hyror och avgifter. Klimatkrisen accelererar, och det förfärliga kriget i Ukraina påverkar allt och alla.

Nu ska det handla om Grekland.

Allt ovanstående gäller så klart Grekland också. Men det är inte därför jag skriver. Jag undrar hur allt detta påverkar era planer när det gäller resor till Grekland 2023. Avaktar ni att boka i och med det ansträngda ekonomiska läget, och den osäkra framtiden? Tvekar ni, eller är det ”business as usual”?

Kajja
2022-12-15, 12:58
Vi planerar att åka som vanligt för- och eftersäsong. Väntar bara på nya erbjudanden. Ibland kommer de i mellandagarna och då ska jag vara snabbare på bokaknappen än i november.
Sparar in på onödigt krafs och restaurangbesök och tillagar "gourmetmat" och matlådor. Där sparar man in en hel del. Klädkontot har åxå fått en rejäl svångrem:D:D
/ Kajja bye_bye

Catlady
2022-12-15, 13:21
Har redan bokat till augusti 2023! Som pensionärer anser vi att vi verkligen behöver lite miljöombyte och då får det kosta..... Hade redan innan inflation och annat elände dock bestämt oss för att skära ner till en resa per år, främst av miljöhänsyn.
Catlady, som längtar efter värme och sol.....

Sol och hav
2022-12-15, 14:46
Jag har bokat en flygbiljett till Kos till september. Jag hoppas även att det blir en resa i maj.

Maria

yannis
2022-12-15, 17:43
Jag har bokat 3 resor, april, maj och oktober. Tar alltid chansen när det är billigt på Aegean och SAS. Sen kan dom dom ändra dagar, men jag är har ju förmånen numera att acceptera detta. Problemet för mig är att det är nästan lika dyrt att åka från Umeå till Arlanda/Stockholm med flyg eller tåg.

Birgitta.

Netwolf
2022-12-16, 07:42
Vi har inte bokat någonting och det är ekonomin som sätter stopp. Pga av olika oförutsedda händelser, som kommit som en käftsmäll efter käftsmäll, handlar det nu om att ha något att ställa på bordet i jul. Allt annat är nedskuret till ett minimum.

Men. Vem är vi att klaga? Vi har armar och ben i behåll och är i övrigt friska. Sen lever vi i landet Sverige och inte krigets Ukraina.

Så det ska nog ordna sig. Det är bara att tänka positivt, så vi har inte gett upp hoppet om Grekland än. :)

/Netwolf

C@nny
2022-12-16, 11:24
Vi blir drabbade av allt som alla andra, men det hindrar oss inte, då vi redan har bokat in Grekland till nästa sommar.

//Conny :)

Sol och hav
2022-12-16, 18:18
Mitt egna lilla spartips är att jag sparar pengarna jag får när jag jobbar övertid inom omsorgen o lägger det i en pott till Grekland! 🇬🇷
Härligt!
Många bäckar små...

Maria

Alala
2022-12-17, 05:31
Tiderna är oroliga för oss alla och tyvärr så kommer det inte att sluta snabbt. Våra resevänner har redan bokat flyg till Rhodos i maj. De har planer på att besöka också Karpathos under vistelsen. De har en "stor" bröllopsdag i maj och ville fira den på detta sätt. Och det är ju ingen dum idé alls. Vi är medbjudna, men har inte bokat. Tror inte att vi kommer att resa alls i maj, kanske först på hösten, säger min man. Få se. Ang_elx

/ Anne :)

soleanti
2022-12-17, 20:26
Har bokat 3 veckor i september till Kos. . Och åker vidare till Lipsi och Leros. Två öar vi var på i år och förälskade oss i.

sjöborren
2022-12-17, 20:46
Bokade nästa års resa (enkelbiljett) redan innan vi lämnade Tilos i oktober. Den 6:e maj flyger vi till Rhodos och den 8:e tar vi båten till Tilos. :D

Carle
2023-01-09, 08:48
Har bokat 2 veckor på Kreta juli-augusti

samma hotell som förra året.

Fältjäntan
2023-01-09, 10:34
Som det verkar nu blir det nog ingen Greklandsresa i år. Längtan och viljan finns ju, men tror inte ekonomin tillåter. Får leva på minnen från den fantastiska resan vi gjorde i september och hoppas på 2024.
Kerstin som längtar, men gläds med alla som kan resa och ser fram emot reserapporter.

anpe
2023-01-09, 15:55
Vi åker till Rhodos med barn och barnbarn första veckan i juni.
I julas fick sexåringen en fråga vad han tycker om att göra. Svaret blev:
-Spela Xbox och Minecraft men roligast är att åka till Grekland. Då kände vi att vi hade lyckats med våra resor tillsammans _B-anana

Alala
2023-01-10, 03:53
I julas fick sexåringen en fråga vad han tycker om att göra. Svaret blev:
-Spela Xbox och Minecraft men roligast är att åka till Grekland. Då kände vi att vi hade lyckats med våra resor tillsammans _B-anana

Bravo, där vann Grekland! fb_gilla

som trots allt nu starkt funderar på en resa till Kreta i maj.

Kajja
2023-01-17, 21:43
Nä nu blir jag trött på alla resebolag som bombarderar mig med "erbjudanden"!!
Det är "4000 i rabatt på vår o sommarresor, 1500 rabatt på försommarresor, boka nu med rabatter" men priserna är fortfarande lika "för höga" enligt mig:mad: Vad de har gjort är att höja ord.priser för att sen låtsas att de är sänkta med div. kronor.
Jag kollar nästan varje dag och det har inte varit nån förändring på priset sen början av december.
Mellandagsrean uteblev.
Får se hur det blir..om vi ska boka alls.
Sorgligt..men det kanske är nån mening med det då vi har lite annat på G i år:rolleyes:
/ Kajja bye_bye

Alala
2023-01-18, 04:04
Ge inte upp hoppet Kajja, det kan dyka upp något intressant för er. Men problemet nuförtiden är ju att det är någon typ av "rea" på gång mest hela tiden. Så att vänta på det bästa priset kan vara lite krångligt. :(

/ Anne bye_bye
som igår köpte flygbiljetter till Kreta i maj _B-anana

maji
2023-01-18, 06:38
Eftersom vi oftast bara beställer flygstolar så tycker jag inte det är så mycket dyrare Nu är det mest beroende på hälsan om vi kan åka eller ej
//majibye_bye

thomass
2023-01-18, 09:11
Vi har kjøpt flybilletter til Kykladene i mai og Kreta i september. 2 uker hver seg.😀

Kajja
2023-01-19, 05:12
Ni som bokar flygstolar, vilken sight/bolag bokar ni helst på? Är det direktflyg? Vad brukar det kosta om det är ett "bra" pris?
Öar jag tänker på är isf. Kreta, Kos, Zakynthos, Samos, Skiathos eftersom de har egna flygplatser.
/ Kajja bye_bye

pelagia
2023-01-19, 09:36
Vi hadde cashpoints med Norwegian som gikk ut ved årsskiftet, så derfor har vi kjøpt billetter tur/retur Chania for litt under 8.000 NOK for 2 i perioden 29.8.-12.9. De er litt dyrere nå.
Men vi skal til Nea Chora og der er det ikke billig å bo. Prisen på Arocaria er økt voldsomt for rommene med havutsikt, og det er stive priser ellers der også.
Vi har booket et rom på Christina Beach med avbestilling, noe rimeligere enn Arocaria. Men vi får se an hvor det blir.

piam
2023-01-19, 09:46
Har bara kollat Samos i maj
Apollo 3498 20 maj,3986 27 maj
Airtours 4199,samma summa bägge datum
Sen tillkommer bagage och mat för den som vill
så några hundralappar till….
Det är för en person
Pia

Stusse
2023-01-19, 19:22
Vi har bokat 2 veckor i maj på Rhodos. Åkte dit 3 gånger under 2022 men det blir nog inte så många veckor i år.

Netwolf
2023-01-20, 06:15
Har bokat två veckor till Ikaria i Maj. En vecka till Skopelos i juli och två veckor Naxos i september - sen så vaknade jag och insåg att jag inte bokat någonting alls... :(

/Netwolf - drömmaren

Stusse
2023-01-20, 06:43
Vi har bokat 2 veckor i maj på Rhodos. Åkte dit 3 gånger under 2022 men det blir nog inte så många veckor i år.[/QUOTE]

Jag blev avbruten mitt i mitt tidigare inlägg. Det jag hade tänkt fortsätta med var att i fjol tillbringade vi påsk, midsommar och en vecka i oktober på Rhodos. Veckorna i april var kyligare än tidigare år så vi tog en ”extra” vecka vid midsommar för att uppleva några sköna kvällar. I oktober var vi beredda på lite kyligare kvällar och hade varmare kläder med oss.
I år åker vi i slutet på maj och hoppas på varma kvällar. Vi hoppas också på lite billigare resor i september/oktober.

Kajja
2023-01-20, 09:04
Har bara kollat Samos i maj
Apollo 3498 20 maj,3986 27 maj
Airtours 4199,samma summa bägge datum
Sen tillkommer bagage och mat för den som vill
så några hundralappar till….
Det är för en person
Pia
Hej Pia!
Menar du flygstolar?
Vi brukar betala mellan 3500-4000/ person men då är det inkl. hotell. Har haft en himla tur genom åren och det är såna kap jag väntar på.
Jag är medveten om att allt har blivit dyrare men jag ger inte upp_B-anana_B-anana
/ Kajja bye_bye

piam
2023-01-20, 10:28
Jaa.flygstolar😎
Glömde jag också bort å skriva😉

Pia

Kyy
2023-01-21, 10:36
Vi ska äntligen till vårt älskade Kalymos två veckor i juli. Senast var vi där 2012. Ser fram emot att besöka On the Rocks på Telendos, Babis bar och Nefelis härliga trädgård och bar. Hoppas vi får möjlighet att träffa Monica P i stan’ för en fikastund.
Soliga hälsningar Riitta

Kajja
2023-01-22, 13:08
Hurra, hurraaaa_B-ananaklapp_klap_B-anana
Nu är det bokat!! Det blir Parga i slutet av maj. Jag hittade ett otroligt klipp! Villa Rosa, vid stranden. Nu blir det lyxigt värre, juniorsvit med frukost och xtra allt för 7500 för oss två. Transfer tillkommer. Våra resekompisar bokade samma fast från Kastrup. Vi landar med ca 1 timmes mellanrum. Var inne och tittade nyss och då kostade samma resa 18000:eek::eek:
Plötsligt händer det!!

Alala
2023-01-23, 03:27
Wow Kajja! klapp_klap Tur eller skicklighet? :D Grattis!

/ Anne bye_bye

Kajja
2023-01-23, 10:21
Jag förstår fortfarande inte vad som hände vid denna rekordsnabba bokning!!
Villa Rosa är ju bland det dyraste boendena i Parga och att betala 3750/person inkl. flyg, frukost, ac och safetybox är fantastiskt tycker jag.
När vi var i Parga för 5 år sen kikade vi in vid entrén till hotellet. Tyckte att det var väl snofsigt och lyxigt..Inte vår grej...men man kan tydligen ändra sig när pengarna styrflabb_flabflabb_flab
Anne, det var nog både tur och skicklighet :D:D Jag kikar ju nästan varje dag på resor och har gått efter pris i första hand.
Vart vi sen hamnar spelar inte så stor roll..Det är ju i Grekland _B-anana_B-anana
Kommer nog ta en båt över till Lefkas för ett återbesök.
En lycklig Kajja bye_bye

Sol och hav
2023-01-23, 10:29
Grattis Grattis!
Alltid jättekul när man kan fynda Greklandsresor!!

Maria

Catlady
2023-01-23, 23:19
Stort grattis, Kajja, vilket kanonpris :) Trägen vinner, som man säger......klapp_klap
Parga som är så mysigt!
Catlady, som hade lite tur när jag bokade Skopelos också ;).......

Kajja
2023-01-24, 22:28
Vad glad jag blir för gratulationerna, tjejer!
Så kul med återkoppling klapp_klapbye_bye
Over and out!
/ Kajja bye_bye

Alala
2023-01-25, 12:27
Kajja! Priset är verkligen ett kap för det hotellet. Jag inte har varit i Parga överhuvudtaget, men minns att vi funderade på charter till Parga med väninnan ifjol. Tittade då på Villa Rosa, men alldeles för dyrt var det ju. :D

Skall bli intressant att få veta vad ni sen tycker om hotellet.

/ Anne bye_bye

pelagia
2023-01-27, 13:06
Som jeg tidligere har skrevet har vi flybilletter til Chania 29.8.-12.9.23.
Vi har som mål Nea Chora. Vi bruker å bo på Arocaria med havutsikt, som nå koster over 17.000 NOK for 2 uker. Hva Fotis tar direkte, vet vi ikke ennå.
Men det jeg ser på Booking, er at det pr nå er 122 rom/leiigheter/hus tilgjengelige i Nea Chora. Det må da være en enorm økning? Og ettersom det er begrenset med plass på standpromenaden, ligger mange bosteder litt innover i byen, med lite eller ingen havutsikt. Og jeg syns ikke det er billig heller. Er Nea Chora nå blitt et "in-sted" for turister? Syns jeg ser det samme på Karpathos, prisene er stive.
Tur blir det ialle fall, og jeg ser ikke bort fra at det blir Arocaria - det fins da ikke maken i Nea Chora.

yannis
2023-01-28, 07:07
Som jeg tidligere har skrevet har vi flybilletter til Chania 29.8.-12.9.23.
Vi har som mål Nea Chora. Vi bruker å bo på Arocaria med havutsikt, som nå koster over 17.000 NOK for 2 uker. Hva Fotis tar direkte, vet vi ikke ennå.
Men det jeg ser på Booking, er at det pr nå er 122 rom/leiigheter/hus tilgjengelige i Nea Chora. Det må da være en enorm økning? Og ettersom det er begrenset med plass på standpromenaden, ligger mange bosteder litt innover i byen, med lite eller ingen havutsikt. Og jeg syns ikke det er billig heller. Er Nea Chora nå blitt et "in-sted" for turister? Syns jeg ser det samme på Karpathos, prisene er stive.
Tur blir det ialle fall, og jeg ser ikke bort fra at det blir Arocaria - det fins da ikke maken i Nea Chora.

Fotis vill nog att ni bokar direkt med honom!
Och är ni en återvändare som ska bo på Arocaria i ung. 2 veckor, tror jag att ni får ett bra pris. För ett antal år sedan la han bara ut EN studio på booking. Ville att man skulle kontakta honom direkt.

Birgitta.

https://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=2154&pictureid=23242

pelagia
2023-01-28, 09:55
Vi har alltid mailet med Fotis. Jeg tror til og med det var Arne som ga meg adressen. Og han gir jo lavere pris enn på Booking. Men i år er altså leilighetene mot sjøen veldig mye dyrere - og det kan jeg vel kanskje forstå. Han får nok solgt allikevel. Jeg skal oppdatere når jeg vet mer.

Carle
2023-01-30, 08:53
Har Kajja bokat en vecka till Parga får man nästan ta semester för att hinna läsa alla härliga inlägg klapp_klap
Vink Vink från Parga? :D

Kajja
2023-01-30, 09:52
Har Kajja bokat en vecka till Parga får man nästan ta semester för att hinna läsa alla härliga inlägg klapp_klap
Vink Vink från Parga? :D

Hahaha..ja det blir Vink-vinkbye_bye från Parga!
Kanske gör en live-vink från Skyline Webcam vid strandpromenaden. Carle, du får ta semester från 29 maj så du kan läsa alla inlägg.
/ Kajja bye_bye

Pian
2023-01-30, 14:52
Vad härligt Kajja!!!! Grattis!
Vilket pangpris! klapp_klap
Pia

Alala
2023-01-31, 12:20
Er Nea Chora nå blitt et "in-sted" for turister

Pelagia, det är fullt möjligt att Nea Chora har blivit lite av ett "inneställe". I alla fall fick jag lite av en sån känsla i september när vi var där. Men tycker nog att ni borde få bättre pris om ni bokar direkt och är dessutom återkommande gäster.

Har själv försökt boka i Nea Chora för 3 nätter i maj, började genast när vi hade bokat flygbiljetterna. Jag bokar alltid helst direkt med hotellet och nu
har de har varit väldigt dåliga på att svara. Förstår att de flesta har stängt på vintern, men det är nog inte så svårt att nuförtiden svara på mejl var man än är. Skulle gärna ha bott på Danaos, men de hade inga rum med havsutsikt kvar. Så det gick inte. Sen har jag nästan desperat försökt boka Frini Hotell som ser nyrenoverat ut, men vad hände då? Inget svar, och sen när jag äntligen fick svar blev jag så glad att jag nästan hoppade jämfota. Men sen märkte jag att något var galet. Det var Frini Hotell i Tolo på Peloponnesos. :eek: De har alltså fel mailadress på sin nätsida. Så fick hjälp från Tolohotellet med en annan mejladress, men de har ändå inte svarat.

Så idag fick jag nog och bokade Stelisia Rooms via Booking. Läget är bra och det är havsutsikt så det borde vara ok.

Så det är inte alltid så lätt att boka hotell, inte konstigt att folk använder bokningssajter. För det går ju så smidigt så.

maji
2023-03-01, 09:55
Har nu 2 greklandsresor att se fram emot _B-anana
Flyger 23 april till Aten för en övernattning i Piraeus Dagen efter tar vi båten till ”vårt” lilla hus på Folegandros Där blir vi kvar till 27 maj då vi ”måste”åka hem eftersom äldsta barnbarnet tar studenten
Redan 17 juni åker vi tillsammans med barn och barnbarn tillbaka till Folegandros för att visa dom ön som dom bara hört talas om men aldrig själva besökt Det ska bli såå roligt!!

maji bye_bye

Sol och hav
2023-03-01, 18:46
Åh vad härligt att ni kommer iväg igen! Två gånger dessutom! Kul att få ta med familjen!

Maria

Alala
2023-03-02, 03:48
Härligt maji! Blir säkert en härlig vår och fin sommar med familjen på Folegandros. :)

Hoppas flera kan resa trots att situatuionen inte är den bästa.

/ Anne
som väntar på Kreta i maj. :)

maji
2023-03-02, 06:40
Ja tack Maria och Anne det ska bli jätteroligt att ha detta att se fram emot
Och dessutom åker vi på lördag och hälsar på min syster och svåger som bor i Frankrike Lycka 💕

Ing-Marie

Sol och hav
2023-03-02, 09:42
Åh då har ni ju ytterligare en rolig resa att se fram emot! Ha det så jättebra!

Maria

pelagia
2023-03-02, 09:43
Pelagia, det är fullt möjligt att Nea Chora har blivit lite av ett "inneställe". I alla fall fick jag lite av en sån känsla i september när vi var där. Men tycker nog att ni borde få bättre pris om ni bokar direkt och är dessutom återkommande gäster.

Har själv försökt boka i Nea Chora för 3 nätter i maj, började genast när vi hade bokat flygbiljetterna. Jag bokar alltid helst direkt med hotellet och nu
har de har varit väldigt dåliga på att svara. Förstår att de flesta har stängt på vintern, men det är nog inte så svårt att nuförtiden svara på mejl var man än är. Skulle gärna ha bott på Danaos, men de hade inga rum med havsutsikt kvar. Så det gick inte. Sen har jag nästan desperat försökt boka Frini Hotell som ser nyrenoverat ut, men vad hände då? Inget svar, och sen när jag äntligen fick svar blev jag så glad att jag nästan hoppade jämfota. Men sen märkte jag att något var galet. Det var Frini Hotell i Tolo på Peloponnesos. :eek: De har alltså fel mailadress på sin nätsida. Så fick hjälp från Tolohotellet med en annan mejladress, men de har ändå inte svarat.

Så idag fick jag nog och bokade Stelisia Rooms via Booking. Läget är bra och det är havsutsikt så det borde vara ok.

Så det är inte alltid så lätt att boka hotell, inte konstigt att folk använder bokningssajter. För det går ju så smidigt så.

Kan jeg spørre hva du betaler for Stelisia? Jeg får ikke opp ledige rom med sjøutsikt for den perioden jeg søker (har prøvd annen periode også).
Jeg har ikke enda mailet Fotis om Arocaria. Men han må gå ned 20 euro pr døgn for å matche den prisen vi har fått på Christina Beach. Og ja, det er ikke lett å bestille direkte fra alle hotell utenfor sesong har vi erfart. Dette gjelder altså ikke Fotis, som jeg regner med svaret året rundt. Jeg skal gi tilbakemelding når jeg får avklart med Fotis.

bengan
2023-03-02, 17:35
Jassas
Som vanligt åker vi till Makrigialos på Kreta när Ving öppnar sitt hotell där i april stannar i tre veckor, min fru hittade en billig resa till Gerani på Kreta i augusti så en vecka blir det där puh va varmt, i oktober åker vi på vandringsresa med TEMA två dagar på Egina och 4 dagar på Peleponnossos sen har vi lagt till fyra dagar i Athen, ALLTID Gekland

Catlady
2023-03-02, 19:33
Lycklig du, Bengan! Härlig blandning av resmål! :)
Själva begränsar vi oss till en resa, 2 veckor, per år både pga miljöhänsyn och pekuinära orsaker. I år måste vi byta värmepanna i huset, kostar dyrt!!
I år blir det Skopelos, som vi längtar......
Catlady, som vill åka nu och alltid till Grekland.......

Getpinglan
2023-03-02, 19:35
Har bokat två veckor till Ikaria i Maj. En vecka till Skopelos i juli och två veckor Naxos i september - sen så vaknade jag och insåg att jag inte bokat någonting alls... :(

/Netwolf - drömmaren

flabb_flab Håll drömmen levande!!!

Alala
2023-03-03, 07:10
Kan jeg spørre hva du betaler for Stelisia? Jeg får ikke opp ledige rom med sjøutsikt for den perioden jeg søker (har prøvd annen periode også).

Hej Pelagia! Nu gick det så att jag avbokade Stelisia för efter alla "vedermödor" fick jag svar från Frini Hotel. Där betalar vi 60 € /dygn med frukost inkluderad, balkong och havsutsikt. Stelisa var i samma prisnivå.

Jag har inte bott på någon av dem så vet inte vilken är bättre. Båda har ju bra läge och båda är nyrenoverade.

Frini hotel hittar man här om man vill boka direkt: https://www.frinihotelchania.gr/

De har nu bytt till rätt mailadress. :) Och finns nu även på Booking, ser jag, de var inte där när jag bokade. Så nu har de nog vaknat. :)

/ Anne bye_bye

Netwolf
2023-03-03, 07:27
flabb_flab Håll drömmen levande!!!

:)

Carle
2023-03-03, 09:30
Får man elstöd för dyr el borde inte vi Greklandsresenärer få "Greklandsstöd"? :D

50% av de pengar man spenderat i Grekland 2020-2022 typ?

Vorchers som gäller på resebyråer samt hotell/restauranger
flabb_flabflabb_flab i Grekland?

Netwolf
2023-03-03, 12:05
Får man elstöd för dyr el borde inte vi Greklandsresenärer få "Greklandsstöd"? :D

50% av de pengar man spenderat i Grekland 2020-2022 typ?

Vorchers som gäller på resebyråer samt hotell/restauranger
flabb_flabflabb_flab i Grekland?

Blir du politiker på det, så ska jag rösta på dej :D

piam
2023-03-03, 14:38
Vilka bra förslag👍👍

Pia

MetaxaHasse
2023-03-03, 17:56
Jag hade tänkt fara, första gången sedan 2014, men som det blivit håller nog inte ekonomin för det. Med eller utan el-bidrag. Hoppas då på GREKLAND bidraget flabb_flabfb_gilla

pelagia
2023-03-08, 08:25
[QUOTE=Alala;451918]Hej Pelagia! Nu gick det så att jag avbokade Stelisia för efter alla "vedermödor" fick jag svar från Frini Hotel. Där betalar vi 60 € /dygn med frukost inkluderad, balkong och havsutsikt. Stelisa var i samma prisnivå.

Jag har inte bott på någon av dem så vet inte vilken är bättre. Båda har ju bra läge och båda är nyrenoverade.

Vet godt hvor Stelisia og Frini ligger. Frini er jo totalrenovert b[de ute og inne siden 2021 og ser veldig fint ut. Og etter det du skriver er det jo langt rimeligere enn Arocaria. N[ skal det sies at Arocaria har en maksimal beliggenhet i Nea Chora etter min mening.
Men takk for opplysningene. Jeg vurderer fortsatt.

Netwolf
2023-03-08, 15:29
Hoppas då på GREKLAND bidraget

Ja, när kommer det? Klart man måste få ett sådant.

Men. Trots 8 papp i elbidrag och 6 papp på skatten, ser det mörkt ut för vår del. ALLT går till räntor, mat och annat. Vi har även fått ett större inkomstbortfall, som gör att vi bara får drömma i år...

/Netwolf

Kajja
2023-03-08, 21:50
[QUOTE=Netwolf;452018]
Men. Trots 8 papp i elbidrag och 6 papp på skatten, ser det mörkt ut för vår del. ALLT går till räntor, mat och annat. Vi har även fått ett större inkomstbortfall, som gör att vi bara får drömma i år...Netwolf[/QUOTE

Uff..Netwolf..det låter som ni har hamnat i en av livets svackor! Det drabbar oss alla när vi minst anar det. Tydligen nån slags skärseld man måste gå igenom för att gå direkt till "Gå".
Men det kommer att vända uppåt igen. Tro mig..jag/vi har varit där..och det har vänt!
/ Kajja bye_bye

Kajja
2023-03-08, 22:34
När jag nu är inne på ämnet kan jag inte låta bli:
Varje dag förundras jag när jag står i lilla butiken och vid lunchtid ser dessa män-gäng i sina fina ullrockar, skrattade går in till matkrogarna och betalar 165 spänn för dagens Pytt i Panna!
Hur äter deras kvinnor?
Minn Pytt i lunchlådan kostar nog runt 7 kronor av lite rester..ja även mannens.
Jag slänger aldrig nån mat och nu har jag kokt potatis i kylen som ska bli till nån slags lunch imorgon. Steker dem och adderar köttbullar från frysen och och lite grönsaker. En tia..max! 👌
/Kajja bye_bye...som jobbar knappt 3 veckor till

Kalimera
2023-03-10, 08:21
Men. Trots 8 papp i elbidrag och 6 papp på skatten, ser det mörkt ut för vår del. ALLT går till räntor, mat och annat. Vi har även fått ett större inkomstbortfall, som gör att vi bara får drömma i år...Usch då, det var tråkigt att höra. Ni är nog inte ensamma om att drömma i stället för att resa i år. Dessutom har det blivit dyrt i Grekland. Vet själv ännu inte om det blir någon resa eller ej.