handdator

Visa fullständig version : Bankomat på följande öar:


Ioslina
2006-05-25, 08:38
Någon som vill tala om, ifall det finns bankomat på följande öar, samt ifall de brukar krångla och alltså ofta är ur funktion: Amorgos, Koufinissi och Milos (och Ios, fast det vet jag att det finns!) ? Tacksam för svar......
Vilka av dessa öar, ska man helst leta rum själv och inte ta "rumsraggarna". Jag tänkte på platsbrist, fast vi åker i juni....... Någon som har bra förslag på bra boende på dessa öar...

Eva L
2006-05-25, 09:00
Enda krångel jag upplevt är vid bankstrejk och då slutade automaten i Katapola att fungera. Vi var dock förvarnade och tog ut pengar innan för att betala boendet det blev dock lite magert i börsen sista dagen men jag räddades av vänner jag lärt känna på resan som hade några extra euro.
Det lär väl ändå vara klokt att växla lite euro här hemma så det finns för första dagarnas behov.

Eva

Ioslina
2006-05-25, 09:08
Tackar för det svaret! Givetvis tar jag med kontanter till öarna, men kan vara bra att veta...känns lite riskabelt att ha hela resans reskassa på sig från början, vill kunna plocka ut eftersom.......
men fler svar mottages från min originalfråga!

Eva L
2006-05-25, 09:17
Tackar för det svaret! Givetvis tar jag med kontanter till öarna, men kan vara bra att veta...känns lite riskabelt att ha hela resans reskassa på sig från början, vill kunna plocka ut eftersom.......
men fler svar mottages från min originalfråga!

Förstår dig så gör jag också. Tycker oftast att det finns fler bankomater i Grekland än här hemma och räknar själv kallt med att det ska fungera.

Eva

Elisabet
2006-05-25, 09:19
Under Resmål A-Z finns en faktaruta som inledning till varje ö. Där kan man kolla om det finns bankomat på de öar man planerar att besöka.
Enligt den finns det på de öar du frågar om.

Alexandra
2006-05-25, 10:01
Förrutom i Katapola så finns det även bankomater på Milos, i alla fall i Adamas och där fanns de några stycken om jag minns rätt. På Koufonissi fanns det en i byn.

Trevlig resa!
/Alexandra 2 dagar kvar