handdator

Visa fullständig version : Samos.....7 dagar kvar...


Måddan
2006-05-24, 19:24
ojoj nu närmar det sig, minns när nedräknaren var på 125 dagar....och nu bara 7 dar kvar, bokade i oktober och har längtat sen dess.
Vi väntar nu på den grekiska salladen och allt annat gott....och många soltimmar såklart,bara nu vädret håller sig därnere, här hemma blåser det ju bara och regnar hit o dit.
Ha de så bra alla greklandsfantaster så hörs vi innan,under eller efter semestern...........

bye_bye Ang_elx klapp_klap _B-anana klapp_klap Ang_elx bye_bye

Katharina
2006-05-24, 21:51
Vad härligt det låter! Har aldrig varit på Samos, men någon gång så... Ha det så kul.

Ioslina
2006-05-24, 21:54
Samos är ju en ganska grön ö, växer mycket.......Mysiga stränder, har bott i Pythagoria. Min kompis guidade mig i gamla stan Vathi med en Fiat Uno, körde väl på en del ställen man inte borde gjort. Vi fastnade i en gränd, mellan 2 hus!!! Nog för att en fiat är liten, men gränden var ännu smalare........jodå, vi kom loss.........:rolleyes:

Lotta E
2006-05-25, 06:17
Önskar Er en trevlig resa!
Vad skönt Ni skall ha det.
10 dagar kvar för oss, och vi bokade också i oktober. Vi har nog längtat både du och jag!

Lottabye_bye

xenos
2006-05-25, 11:35
Ha de så bra alla greklandsfantaster så hörs vi innan,under eller efter semestern...........

Här kommer ett uppdrag för er att utföra.
Jag är mycket intresserad av att veta om det nya museet i Pythagorion har öppnat eller när det ska öppna.
Från korsningen ca hundra meter i riktning mot Vathi. Ett stort gult och grönt hus på höger sida, snett mot polisstationen.
Ser fram emot besked om saken!

Lefteris

Eva L
2006-05-25, 12:40
Ok jag kollar nästa vecka. Brukar alltid gå på museum på semestern om jag hittar något som verkar lockande. Vet du om det finns något bra konstgalleri som jag inte bör missa? Stannar inte så länge på Samos men jag bör hinna en del ändå. Är det enkelt att åka buss upp till bergsbyarna för cykla är kanske inte något att fundera över. Har inte lust att släpa en cykelhjälm mellan öarna och det känns inte kul att cykla utan.

Eva

xenos
2006-05-25, 19:26
Ok jag kollar nästa vecka.

TacK!

Vet du om det finns något bra konstgalleri som jag inte bör missa?

Känner tyvärr inte till det.

Är det enkelt att åka buss upp till bergsbyarna för cykla är kanske inte något att fundera över.

Beror nog på vilka byar du vill till.

Har inte lust att släpa en cykelhjälm mellan öarna och det känns inte kul att cykla utan.

Jag tror de som hyr ut cykel har hjälmar också, helt klart.

Lefteris

Kalimera
2006-05-26, 14:54
Ha de så bra alla greklandsfantaster så hörs vi innan,under eller efter semestern...........Ha det så gott! bye_bye

Maggan1
2006-05-27, 18:21
HA EN JÄTTESKÖN SEMESTER O NJUUUUUUT flabb_flab

....27 dagar kvar för min egen del till Kreta...

M v h
Magganbye_bye

Måddan
2006-05-31, 15:29
Hej igen allihopa!!
Jaa, nu så är det bara 15 tim tills planet lyfter....känns smått pirrigt, stressat(har inte packat ner än, ene sonen kommer hem från en 3 dagars segling med klassen ikväll och den andre har inte hunnit plocka fram sina prylar än, typiskt söner eller...)sen så ska hundarna lämnas till pensionatet oxå, snyft...
Önskar er andra som ska iväg snart oxå en trevlig och varm semester, Lotta.E vet ju att du var på samma hotell förra året, ha det så bra nu med fam på Skiathos...
Ok, vi hörs efter resan, hejsvejs...

_B-anana bye_bye klapp_klap Ang_elx klapp_klap bye_bye _B-anana