handdator

Visa fullständig version : Naxos-Krali Garden, transfer på ön


SofieK
2006-05-23, 19:39
Hej!

Ska nu äntligen åka till kykladerna (har varit på de flesta ögrupper utom den...) och vi valde Naxos. Åker med Apollo och ska bo på Korali Garden (12 aug-19 aug) Någon med erfarenhet därifrån? :rolleyes:

Liten undran, hur tar man sig från hamnen till hotellet, kommer det en hotellbuss, eller får man gå med packning? Vilken sorts resväska rekomenderas? Är det ryggsäck som gäller, eller kan jag ta min gamla hederliga resväska i hårdplast? Hmm...trevliga bekymmer!

Längtas som en galning!:D Hälsningar //Sofie

Ella
2006-05-23, 19:48
Apollo har en transferbuss från hamnen till hotellet för både väskor och gäster - så har det alltid varit tidigare, i alla fall.

l8
2006-05-23, 21:13
Jag har varit många gånger på Naxos och gått förbi Korali Garden, det verkar vara ett helt okej ställe.

Du kan mycket väl ta din gamla hårdplastväska. Det förekommer alla sorter på resorna. Lägg pengarna på Naxos i stället. Trevlig resa.

Lotta _B-anana _B-anana

Carina
2006-05-24, 09:29
Som Du har fått svar tidigare, så får ni busstransport från hamnen. Så ta Din resväska.

Vi bodde på Korali garden i september förra året.
Vi tycker att hotellet är mycket bra, bra städning. Vi hade ett stort rum. Vi hade lite dålig sprutt på avloppet i duschen, men det åtgärdades genast när vi sa till.
Trevlig och hjälpsam hotellvärd. Hotellet har en egen hemsida, du får söka den.
Avståndet till stan är inte avskräckande och det är alldeles nära till bageriet. Därifrån går också bussarna till Agia Anna och Plaka. Plaka är vår favoritstrand.
Hyr gärna något fordon och åk runt till byarna. Stanna i Chalki för ouzo- och Kitronprovning hos Valindras.

Missa inte heller en konsert i Venizianska museet, finns olika, folkmusik eller klassisk musik. Man blir också serverad vin eller spritdrycker under konserten.
Väldigt trevligt.

Naxos är en alldeles underbar ö.

Ha det så bra!

Carina som åker på lördag till Kefalonia också en höjdare.