handdator

Visa fullständig version : Hjälp! Mygg på Karpathos?


Hjalta99
2006-05-23, 19:38
Har alldeles glömt att fråga hur det är med mygg på Karpathos! :confused: Vi ska bo i Pigadia, Hotell Oasis.
Ni som varit där, hjälp mig. Jag åker hemifrån onsdag kväll vid 22-tiden och behöver svar innan så jag vet om jag ska packa ner mina mygg-atterialjer....

Eva - med ordentlig resfeber.... :eek:

karinafp
2006-05-23, 19:46
Tvivlar på att det finns några mygg så här års. Fick några myggbett första sommaren där, under de vindstilla nätterna när vi sov med öppna balkongdörrar, men sedan dess har jag inte märkt av några alls. Men inte behöver du packa ner några attiraljer. OM det skulle - mot förmodan - dyka upp några mygg, så finns det attiraljer att inhandla i varenda affär. :D

Ha en trevlig resa! Vi kommer efter om dryga 40 dagar!

Karin
med stor Karpathosabstinens ;)

Riitta
2006-05-23, 19:50
Vi såg eller kände av några mygg där heller när vi var där:)
(Dom håller sig på kalymnos;) )

Riittabye_bye

Hjalta99
2006-05-23, 19:53
Tvivlar på att det finns några mygg så här års. Fick några myggbett första sommaren där, under de vindstilla nätterna när vi sov med öppna balkongdörrar, men sedan dess har jag inte märkt av några alls. Men inte behöver du packa ner några attiraljer. OM det skulle - mot förmodan - dyka upp några mygg, så finns det attiraljer att inhandla i varenda affär. :D

Ha en trevlig resa! Vi kommer efter om dryga 40 dagar!

Karin
med stor Karpathosabstinens ;)

Tack Karin!
Skönt att slippa myggen eftersom jag är lite överkänslig.
Det är så här att jag har inhandlat mygg-grejor i Grekland och som jag bär fram- och- tillbaka :o på mina resor. Jag kan liksom inte låta bli! De funkar så bra i Finland så de får följa med dit oxå.... flabb_flab
Eva - snart på väg_B-anana _B-anana

Hjalta99
2006-05-23, 19:57
Vi såg eller kände av några mygg där heller när vi var där:)
(Dom håller sig på kalymnos;) )

Riittabye_bye

Tror du... men det kan nog stämma - jag ser alltid ut som om jag fått böldpest eller nåt när jag varit där.... :rolleyes: och måste äta allergimedicin men längtar dit i alla fall snyft_drop !

Eva

inkfish
2006-05-23, 20:53
För mig är mygg inte knutna till vissa öar utan snarare till omgivningen precis där man bor. Är det väldigt grönt och lummigt bör man dra öronen åt sig.

Fast jag har myggmaskin överallt för säkerhets skull så jag märker egentligen inte om där är mygg eller inte.

Riitta
2006-05-23, 20:58
Det har vi också, alltså myggmaskinen med alltid:) Fast på Karpathos blev inte benen uppätna av mygg på kvällen när man åt ute. Det blir dom på Kalymnos:o

Riittabye_bye

inkfish
2006-05-23, 21:01
När jag var på Karpathos i september var det ruskigt varmt och fuktigt men trots det tror jag inte att jag fick ett enda myggbett.

Hjalta99
2006-05-23, 22:07
När jag var på Karpathos i september var det ruskigt varmt och fuktigt men trots det tror jag inte att jag fick ett enda myggbett.



Tack alla!
Det låter verkligen lovande! klapp_klap Tänk att få slippa bli uppäten och betten som växer och blir bölder och klia, klia hela natten (och dagen) __D och inte få lindring. Allergipillren hjälper lite grand och det är ju tur det men de tar jag bara när det inte är någon återvändo :eek:
Jag ser med tillförsikt fram mot resan nu.....
Ha de bra alla!

Eva - fortfarande opackad..... ;)

Aase
2006-05-27, 11:24
Hejsan
Jag är väldigt känslig mot myggen runt Medelhavet. Jag har ALLTID med mig två myggmaskiner och svenska och grekiska myggmedel. Dessutom äter jag antihistamin en vecka innan och på plats.
Därför är det förvånande att jag på Karpathos fick mitt absolut värsta myggbett.
det hände när vi väntade på färjan en natt. Jag kände efter en stund att jag fått ett myggbett och att jag kände mig dålig.
Ombord på färjan började det vara sig och väl framme på Rhodos fick jag uppsöka läkare då hela bettet var fullt av var. Jag fick två olika penicillin och efter två dagar började det torka. Men det såg så äckligt ut så jag fick ha ett stort plåster över hela hakan.

Det om mygg på Karpathos
Jag håller med om att de är fler på Kalymnos. Där spelar det ju ingen roll hur mycket man smörjer in sig för de hittar alltid någon liten fläck ändå.

Åse

Eirini
2006-05-27, 15:21
Hej!

Jag vet inte om det finns mygg pa just Karpathos men finns det mygg i Aten ar det nog risk att det finns pa fler stallen. De har redan borjat visa sej har i Aten. Jag ar inte allergisk mot de Grekiska myggen men det kliar ordentligt. Mitt basta tips till er som mar daligt av myggen i Grekland ar att packa ner ett myggnat i vaskan. Det hangs ovanfor sangen och garanterar myggfria natter. Det blir lite mer att bara pa men det kan det vara vart for att slippa stora myggbett och det ar dessutom det mest halsosamma skyddet mot myggor. :)

Eirini