handdator

Visa fullständig version : Aten - Sporaderna


Henriksson
2006-05-23, 15:41
Den 11/6 landar vi i aten. Hade tänkt ta oss till Sporaderna. Är det någon som har tips på hur man lättast tar sig dit? Är det lätt att ta sig till Ag. Konstantinos för vidare färd med färja? Har läst att det går bussar från terminal B, hur tar vi oss dit? / :)

Kalimera
2006-05-24, 14:31
Är det lätt att ta sig till Ag. Konstantinos för vidare färd med färja? Det går två tre båtar dagligen från Agios Konstantinos till Skiathos, båten fortsätter mot Skopelos och Alonissos. Resan tar drygt 1½ timme till Skiathos. Agios Konstantinos når du från Aten terminal B, en buss i timmen.

Henriksson
2006-05-24, 20:59
tack för svaret..klapp_klap men ligger terminal B långt frän flygplatsen??

Janérik
2006-05-24, 23:13
Detta diskuterades lite i tråden http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=3948 men jag orkar inte reda ut det nu.

Mvh Janérik

Lennartssons
2006-05-25, 22:59
Det går två tre båtar dagligen från Agios Konstantinos till Skiathos, båten fortsätter mot Skopelos och Alonissos. Resan tar drygt 1½ timme till Skiathos. Agios Konstantinos når du från Aten terminal B, en buss i timmen.

Hur lång tid tar bussfärden till Agios Konstantinos?

Undrar
Lennartssons:)

Henriksson
2006-05-26, 18:53
Om jag har läst busstidtabellen rätt så ska resan ta ca 1h och 15min.
Jag har också en fundering - är terminal B samma som Liossion? Annars undrar jag hur jag kommer från flygplatsen till terminal B bye_bye