handdator

Visa fullständig version : Hej igen


Zanét
2006-05-22, 22:39
Efter 2 veckor på fastlandet har vi åter intagit svensk mark och försöker nu även landa mentalt och acklimatisering till blötare väderlek :(

Två veckor går fort, men när jag nu tittar i backspegeln ser jag att vi hunnit med otroligt mycket den här tiden. IKEA i Thessaloniki fick sig ett rejält besök och på flaket på en gammal Datsun transporterades sedan bl a en bäddsoffa och en vanlig säng tillbaka till byn för vidare montering och iordningställande. Ett storslaget bröllop i dagarna två hanns också med och även en dagstur i centrala Halkidiki. Den gamle vise Aristoteles fick sig där också ett besök i födelsestaden Stagira samt en härlig kaffepaus hos vänner i bergsbyn Vrastama :D

Innan det var dags att ställa kosan tillbaka mot Sverige hann vi även med två dagars vistelse i Aten med omnejd och fredagskvällen avslutades med en ouzomezé på en utetaverna i Monastiraki och därefter tog vi Metron tillbaka till området Xolargos där vi bodde hos goda vänner. Dagen efter åkte vi till Sounio och på kvällen var det dags med ytterligare besök hos vänner, denna gången i Elefsina.

Vädret i norra Grekland har varit väldigt ostadigt med både blåst, kyla och regn och jacka och kofta var en nödvändighet varenda kväll där. Vädret i Aten var bättre och också mycket varmare så det blev ändå en riktigt skön avslutning på resan.

Kan inte låta bli att göra reklam för fastlandet som har så mycket att erbjuda i form av både kultur, natur och vad man nu vill ska ingå i en avkopplande och trevlig semester.

//Zanét bye_bye

inkfish
2006-05-22, 22:44
Kan inte låta bli att göra reklam för fastlandet som har så mycket att erbjuda i form av både kultur

Ja precis, inte minst Eurovisionklapp_klap

Ang_elx ;)

Välkommen hit igenbye_bye

Zanét
2006-05-22, 22:49
Ja precis, inte minst Eurovisionklapp_klap

Ang_elx ;)

Xaxa, Eurovision glömde jag ju alldeles bort :rolleyes: Vi kom tillbaka till vårt boende precis lagom till omröstningen och det blev många aaah, oooh, det-kan-inte-vara-sant etc när Finland drog ifrån med rekordfart. När finalen sedan var avklarad blev det ett rejält smällande som vi efter en stund förstod kom från Eurovision och fyrverkeriet flabb_flab :D

//Zanét bye_bye

Elisabet
2006-05-22, 22:51
bye_bye Hur gick det med dansen? bye_bye

inkfish
2006-05-22, 22:52
bye_bye Hur gick det med dansen? bye_bye

Just det - kalamatianos! Jag gissar att den satt som en smäck, efter ett par ouzo:D

Zanét
2006-05-22, 23:00
Dansen var väl ett kapitel för sig Ang_elx men några danser fixade jag nog allt, dock inte kalamatiano. Det var mest avancerad pontiaka för hela slanten eftersom där fanns några pontier i sällskapet. På söndagen, som var den riktiga bröllopsdagen, fanns det inte en chans att dansa eftersom dylika övningar försiggicks på ett upphöjt scengolv som definitivt inte lämpade sig för min balansförmåga :rolleyes: Inte så lätt att röra sig obehindrat bland 700 - 800 bröllopsgäster :D

//Zanét bye_bye

Marianne
2006-05-23, 17:05
Välkommen hem, Zanét.
Vilken massa aktivitet ni har hunnit med.
Härligt med några varma och sköna dagar i Aten också!
bye_bye

Riitta
2006-05-23, 20:48
Välkommen hem:) Var ni bara borta två veckorAng_elx
Kändes som mins en månad:rolleyes:

Riittabye_bye

Lissi
2006-05-23, 21:52
Välkomna hem!
Jag tycker också det verkar som ni varit borta länge.... är Du säker på att det bara är 2 veckor??;)

Lissi

Elisabet
2006-05-23, 22:33
Lustigt! Jag tänkte också när jag läste i inlägget igår att "två veckor går fort": Har de verkligen bara varit borta i två veckor? Konstigt, det brukar ju alltid kännas tvärtom annars...

Zanét
2006-05-24, 10:24
Kul att vara Kalimera-hemma igen flabb_flab Visst är det märkligt att ens egen tidsuppfattning och den faktiska tiden inte riktigt går ihop, men exakt två veckor var vi iväg :D men rent mentalt är jag fortfarande på resande fot :rolleyes: Ang_elx

//Zanét bye_bye

Peter
2006-05-25, 16:10
Välkomna hem bägge två! Med respektive. Ang_elx :D Nu är ordningen på Forumet återställd... ;) :D

Peter