Visa fullständig version : DN:s korsord idag
Roligt tema för fredagens korsord i Dagens Nyheter idag bye :D
Nåt med Grekland, månne? :confused:
Japp! Bildkryss med 16 frågor om Grekland att fylla i ett korsord
Jättekul🤗
Japp! Bildkryss med 16 frågor om Grekland att fylla i ett korsord
Jättekul🤗
Ok. Hittade dock inget i e-DN... :(
Kanske nationaldagsfirande?
Masse
Netwolf, jag löser alltid korsorden i e-DN., så även idag. 🙂 Välj ”korsord” i innehållsmenyn 🤗
Tillhör de "konservativa" så löser DN's korsord i papperstidningen, känns bättre så ;)
Lite för lätt men roliga frågor....
Catlady, som längtar.......
Korsord funkar inte så bra för mig längre.
Undrar om jag lider av Post Covid?! På riktigt!!
Jag har alltid varit en hejjare på musikfrågor och namn men inte nu längre. Helt plötsligt är jag helt värdelös i frågorna "På Spåret". Jag vet vem och vart de är påväg ibland men får inte fram namnen.
Lika dant idag när jag såg "Masked Singer".
-Ja men det är ju han..du vet..som var med i...vad heter det nu..han som sjöng..den där låten..du vet..hans bror är ju åxå skådis..i den där filmen som..heter..äh.. med...
Dagens första fråga i Melodikrysset:
Vågrätt 5, fyra bokstäver:
- En svensk popgrupp med 4 versaler, 2 vokaler och 2 konsonanter?
- AABB_B-anana_B-anana
/ Kajja bye_bye
Kajja, det där behöver du inte oroa dig för. Jag har inte haft covid och vad jag vet är jag inte dement, men att söka ord och framförallt namn gör jag dagligen numera. Jag tror att det är ganska normalt.
Ulla
Kalimera
2022-03-26, 13:21
Jag älskar DN:s fredagskryss (förutom förra veckan då Downton Abbey var tema). Gårdagens fredagskryss om vårt älskade Grekland. ser jag verkligen fram emot att lösa.
https://www.kalimera.se/bilder/grekland/korsord-om-grekland.jpg
Jag älskar korsord, men vill lösa med penna på papper. Köper kluriga korsordstidningar och intalar mig att det är bra för hjärnan.
Ulla
Dessvärre kommer jag inte åt det, då jag tydligen bara har DN bas...:(
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.