Visa fullständig version : Ska du resa till Grekland i år?
Kalimera
2022-01-30, 14:14
https://www.kalimera.se/bilder/grekland/grekland-2022.jpg
Många ”experter” spår nu att pandemin snart är över och att vi snart kan börja leva som innan pandemin. Om spådomen slår in lär vi vara många som kommer att resa till Grekland i år. Hurra, i så fall! _B-anana
Ska du eller ska du inte resa till Grekland i år?
Jeg har booket 😊 Kythera i starten af juni og Limnos i slutningen af august.
Vi har bokat ”vårt” lilla hus på Folegandros igen _B-anana
Anländer dit 18/4 om allt går som vi vill. Gud som vi längtar!
Vi har inte varit där sedan våren 2019 på grund av coronan
//majibye_bye
Ja, jag har två resor bokade 😄.
I mitten av mars till Thessaloniki, som jag aldrig besökt. Min planerade resa 2020 blev inställd 😭 av förklarliga skäl. Efter besöket, tänker jag mig tåg från Thessaloniki till Aten och sedan flyg hem till Stockholm.
Mitten av maj har jag resa till Aten bokad. Är någon öppen för Kalimeraträff 15/5 då Forumet fyller 25 (i Aten eller på någon ö) så är jag på! Annars blir det Aten och några dagar på Agistri. 🤔
Planerar några till...
I augusti återvänder jag till norra Dodekaneserna. Flera återbesök och några nya öar jag är nyfiken på att besöka. 🤩
I oktober Aten, eller ev. någon ny ö. Lesvos, kanske??
Jul eller nyår i Aten, förhoppningsvis.
Naturligtvis anpassar jag mig efter restriktioner och rekommendationer. Men livet är kort.
/Maria
Bokade alldeles nyss, flyg tor Gbg-Aten 15 dagar i september. Jätteglada! Det roligaste nu är att planera vilka öar/resmål vi ska besöka.
Anne flabb_flab
Vi har bokat till Kreta första veckan i juni.
Ska även börja kika på en resa i september men har inte bestämt ö än. Håller med, livet är för kort.
/ Kajja bye_bye
nickelena
2022-01-30, 22:42
Även vi har bokat Kreta, på påsklovet. Vi var där sista charterveckan i höstas och åker första charterveckan denna vår.
Nicke å Lenabye_bye
Har bokat Karpathos till slutet av augusti och nu MÅSTE vi iväg, klarar mig inte längre utan Grekland! Har ett hål i mitt liv och mitt hjärta som bara måste fyllas........
Catlady, som drömmer och längtar........
Jag har bokat 4 resor.
Till Kreta i april och oktober. Det är båtluffning längs sydvästkusten som alltid drar.
Det blir också 2 resor till Cykladerna, i maj-juni samt i september. Jag får aldrig nog av Amorgos. Kompletteras med ett par, tre andra öar.
Det blir ingen Samos med fler öar i år.
December-januariresan har jag ännu inte bokat.
Livet är för kort, som också andra säger. Jag vet ju inte hur länge mina artrosknän håller.....
Birgitta.
Åkte till Grekland 1 gång 2020 och 2 ggr 2021
I år är Lefkas bokad i maj och Halkidiki i september
Blir Kreta eller Kefalonia i sommar
Och vi åker till Kreta, båtluffning i sydväst, i maj och september. Vi har blivit så förtjusta i Sougia och Agia Roumeli, men Paleochora och Chora Sfakion kommer också hinnas med. Och några nätter i Chania, så klart!
Lena och Nisse
lykkeliten
2022-01-31, 18:32
Vi har bestilt 14 dager på Kreta fra 10.-24. mai. Da blir det feiring av Norges nasjonaldag den 17. mai på Kreta i år. Vi blir på loffen langs sørkysten av Kreta. Skal kikke litt rundt inne her for å se etter tips og råd, og mange av de småbyene som nevnes står også i våre planer.
Gleder ossfb_gilla
Två båtluffarresor är bokade!
I Maj blir det Samos, Chios, Psara och Fourni. Vi hoppas allt går vägen så vi kommer till Psara denna tredje gången gillt.
I Augusti blir det Santorini, Sifnos, Khytnos, Kea och Syros.
Vi håller tummanrna att allt rättar till sig i världen så det blir som vi tänkt oss.
//
KR
Och vi åker till Kreta, båtluffning i sydväst, i maj och september. Vi har blivit så förtjusta i Sougia och Agia Roumeli, men Paleochora och Chora Sfakion kommer också hinnas med. Och några nätter i Chania, så klart!
Lena och Nisse
Min idealiska resa, som jag ska göra två gånger i år.
Jag blir aldrig less på båtluffningen mellan Paleochora och Chora Sfakion.
Vi kanske möts på Daskalogiannis eller Samaria?
https://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=1826&pictureid=22444
Bägge färjorna i Agia Roumeli.
Birgitta.
Kalimera
2022-02-01, 16:14
Kul att ni är flera som redan har bokat. Grattis på er! klapp_klap
Själv klickade jag i Vet ej, men det lutar ändå att jag kommer att åka.
Med tanke på att vi varit i Grekland i sammanlagt en månad både sommaren 2020 och 2021 kan jag säga att det definitivt blir två resor även sommaren 2022. Först en båtluff planerad till Astypalea (note to self; boka flyg tidigt för platserna tar slut), Paros (fick mersmak efter besöket i juli 2021 :D), Syros och Ikaria. Vart extraveckan i augusti blir får vi helt enkelt se, antingen Skiathos eller Kreta. Blir kanske lite svårt att kombinera dem!
Celbe
Bokat en resa slutet av maj - början av juni. Endast flygbiljetter till Aten, ombokningsbara. Bokade först även t o R till Naxos men de ändrade flygtiderna så de har jag redan avbokat. 🤷🏼*♀️🤗
Så roligt att så många har bokat och har planer. Själv hör jag till vet inte kategorin och har inga som helst planer. :( Får hoppas att något positivt händer så att vi kan resa. :)
/ Anne bye_bye
Fältjäntan
2022-02-02, 09:36
Hör också till skaran som inte vet, men som vill så fruktansvärt gärna. Tittar på Youtube om Meteora och Zagoria i nordvästra Grekland som är drömmålet just nu. Om Corona tillåter blir det nog några veckor i september.
Kerstin
Tveka inte…Meteora och Zagoria är nånting alla
borde uppleva.Så annorlunda och så vackert.
Pia
sjöborren
2022-02-03, 01:33
Vi flyger till Aten i mitten av april. Efter två nätter i Pireus tar vi sen båten till Tilos för att uppleva den grekiska påsken. Då jag tillsammans med några väninnor, på grund av Corona, fått flytta tidigare bokad resa, får jag efter fyra veckor på Tilos packa väskan, ta båten till Rhodos där jag som ” reseledare” får välkomna mina fyra väninnor. Vi skulle rest tillsammans, men eftersom jag redan är på plats finns det ingen anledning att först flyga hem för att sen ta planet tillbaka till Rhodos. :cool:
September/Oktober hoppas jag på Tilos och eventuellt någon annan ö. Möjligen Aten i December …
Den som säger att man inte ska ta ut glädjen i förskott, skulle jag säga har fel. Det enda som kan hända är att man varit glad i onödan. :D
Tveka inte…Meteora och Zagoria är nånting alla
borde uppleva.Så annorlunda och så vackert.
Pia
Jag håller med. Meteora är den häftigaste plats jag besökt i Grekland sedan jag började resa dit på 80-talet.
I och med att det gick bra att resa i somras så har vi redan bokat in Epirus-området ett par veckor till sommaren igen. Vi var ju där i 3 veckor 2019, men har mycket kvar att beta av... Nekromanteion är en av de platserna som vi kommer att köpa en utflykt till. (Troligtvis med den lokala arrangören Synthesis Travel, som kan rekommenderas. De håller en bra prisnivå och har mycket kunniga guider.)
Missa ej heller floden Styx, mm....
//Conny :)
Kalimera
2022-02-04, 10:13
Troligtvis med den lokala arrangören Synthesis Travel, som kan rekommenderas. De håller en bra prisnivå och har mycket kunniga guider.Det kan jag verkligen hålla med om. fb_gilla
Kalimera
2022-02-04, 10:15
Jag läste i DN om att bokningarna för de stora charterbolagen ökat dramatiskt sedan uppgiften om slopade restriktioner i Sverige kom. Om inget nytt elakt virus dyker upp kommer det bli ett bra år för Grekland. Jag hoppas att Grekland också släpper på restriktionerna.
Bokade tredje Greklands resan 2022 i går.
Två vi juli till Rethymnon kusten igen
Gillar stället, prisvärt
Blir nog bra bemötta då vi var där 2021
Nytt hotell i år dock
Men först Lefkas i maj
_B-anana
klapp_klap
Vi har också 3 bokningar hittills Makrygialos, Lefkos och Maleme
Kalimera
2022-02-08, 09:15
Bokade tredje Greklands resan 2022 i går.Härligt! fb_gilla
Kalimera
2022-02-08, 09:15
Vi har också 3 bokningar hittills Makrygialos, Lefkos och MalemeGrattis! klapp_klap
Firade "slutet på Coronan" igår med att boka flyg till september, trodde de skulle vara dyrt men det var det inte, 5.800 tor för två pers inkl baggage i sas plus till Athen
Dock verkar hyrbil vara as-dyrt i år, fick en quote på 710 euro / 50 euro per dag för två veckor, men kollar jag runt verkar det tom vara ett bra pris ... (förra året kosta det 18 euro per dag det var väl iofs extremt åt andra hållet )
Nolltrefem
2022-02-10, 20:25
Bokat och klart! Blir två veckor till Rethymnon, Kreta i juli. Ska bli gott att komma ”hem” igen : )
Så har vi oxå bokat :)
https://i.ibb.co/2Y6SyWz/corelli-small.jpg
Till Kefalonia, Netwolf?:)
Vi har bokat en vecka till Skiathos 29/5!_B-anana
Får se om det blir något i september också.;)
Katitzi:)
Kalimera
2022-02-13, 15:33
https://i.ibb.co/2Y6SyWz/corelli-small.jpgHar du sett den?
Till Kefalonia, Netwolf?:)
Japp :)
Har du sett den?
Ja, ett antal ggr. Å, vi ska se den igen som uppladdning. :D
/Netwolf
Jag har inte sett filmen, men läst boken. Brukar bli så besviken när jag har läst en bok och sedan ser film.
Men det gav mig mersmak att åka till Kefalonia!
Birgitta.
Jag har inte sett filmen, men läst boken. Brukar bli så besviken när jag har läst en bok och sedan ser film.
Men det gav mig mersmak att åka till Kefalonia!
Birgitta.
Jamen så är det. Boken är i 99 fall av 100 bättre än filmen. Jag har inte läst boken än, så jag har det goa kvar :)
/Netwolf
Kalimera
2022-02-15, 10:26
Jamen så är det. Boken är i 99 fall av 100 bättre än filmen. Jag har inte läst boken än, så jag har det goa kvarBoken är 99 % bättre än filmen. Så läs boken!
I år blir det lite fler resor än vanligt. Lite olika resor med olika resesällskap.
Börjar den 25 februari till Aten och Naxos i nio nätter. Sen blir det en vecka i sougia/paleochora i maj, fyra veckor på Naxos i juni och sen blir det säkert två veckor på södra Kreta i september.
Lyxigt, nån kan nog tycka att jag är lite tokig, men det tycker inte jag 🇬🇷
Lena
[QUOTE=sjöborren;444834]Vi flyger till Aten i mitten av april. Efter två nätter i Pireus tar vi sen båten till Tilos för att uppleva den grekiska påsken. Då jag :Dtillsammans med några väninnor, på grund av Corona, fått flytta tidigare bokad resa, får jag efter fyra veckor på Tilos packa väskan [QUOTE]
fb_gilla
Da kan vi vinke til hverandre ;)
Vi er på Chalki en av ukene du/dere er på Tilos:D
Ja, efter morgonens hemska nyheter får vi se om det överhuvudtaget går att flyga runt i Europa i år... :eek:
Jag skickar alla fula ord jag kan till ”Lille mannen”
Ingen resa beställd å passet måste förnyas,får
ligga på vänt……
Pia
"Lillputte" tycks ha drabbats av fullt utvecklad megalomani!!:eek::eek:
Arma människor i båda länderna! snyft_drop
Catlady, som avskyr våld i alla dess former och framför allt krig....
Ja, efter morgonens hemska nyheter får vi se om det överhuvudtaget går att flyga runt i Europa i år... :eek:
Galningen är lös och han hotar med kärnvapen. Då är resor inte det första man tänker på.
/ Anne
En helsvart dag for Europa og verden.Så mange land og mennesker involvert.
Den helt ferske ideen og håpet om å ta med datter og små barnebarn sørover i juni, ble brått borte. Men en bagatell mot det som foregår nå.
Kalimera
2022-02-24, 16:49
Ja, efter morgonens hemska nyheter får vi se om det överhuvudtaget går att flyga runt i Europa i år... Exakt!
Nu känner jag att luften gick ur mig helt och hållet. :(
Exakt!
Nu känner jag att luften gick ur mig helt och hållet. :(
Precis så känner jag också.:mad:
På grund av coronan så har vi funderat fram och tillbaka på om vi skall våga boka resa till Grekland i år. Nu har en vidrig man med kalla ögon gjort att man verkligen inte vet hur det kommer att bli.
Nu är det ju futtiga problem (resa eller inte resa) vi har jämfört med människorna i Ukraina.
Ulla
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.