handdator

Visa fullständig version : Nattfärja?


l8
2006-05-22, 18:22
Jaa, efter en hel del funderingar och planerande och div strulande hit och dit så har vi kommit fram till att vår resa till Naxos kommer att bli 30 aug istället för 2 sept (som jag har på min nedräknare).
Nu behöver jag lite tips hur vi bär oss åt när vi kommer till Aten 00.55.
Brukar det gå någon nattfärja från Pireus till Naxos vid den tiden på säsongen? Jag har sett att Blue Star Naxos avgår från Pireus 07.25 på morgonen och den båten har vi åkt med tidigare men då från Santorini en gång och det var en behaglig båtresa. Om det inte går någon färja förrän på morgonen vad gör man då???

Lotta_B-anana _B-anana

Ioslina
2006-05-22, 19:57
hittar inte heller på någon tidigare båt åt er......inte från rafina heller....men vet ej om alla tider är utlagda. ibland har vi kommit ner sent....... låter konstigt men tiden går fort...låt säga att ni kanske är lite försenade, sen ska väskor hämtas ut...vet ej hur sent bussen går eller när den första bussen går, (men ni kanske tar taxi?) sen har det hänt vi sovit en liten stund på flygplatsen när vi fått vårt bagage. man skyndar sig och tar någon bekväm stol och ställer väckarklockan.....sen tar man sig till hamnen, köper ev biljetter.....ja tiden går fort faktiskt och ni har en härlig semester att se fram emot!
trevlig resa!

/ioslina_B-anana

Kalimera
2006-05-22, 20:28
Kan bara hålla med ioslina, jag skulle stannat på flygplatsen, kanske sova lite (med ställd klocka ;) ) och sedan ta en buss eller taxi ner till Pireus fram morgonkvisten. Frukost kan ni äta på flygplatsen.

Elisabet
2006-05-22, 20:40
Här är en tråd med ett bra tips om hur ni kan göra:
http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=4069


Förresten, Gru, om du kommit hem skulle det vara roligt att höra hur ni hade det och hur allt funkade!

Ioslina
2006-05-22, 20:51
ja, det skulle nog bli några dyra timmar, om ni skulle ta in på hotell!, så bästa tipset är nog sov/vila på flygplatsen, ta bussen sen......

skulle bara höra vilket bussnr är det numera till pireaus? är det 19 eller något med E ???:confused:

Tom
2006-05-22, 22:39
skulle bara höra vilket bussnr är det numera till pireaus? är det 19 eller något med E ???:confused:[/quote]

Här är svaret ! http://www.aia.gr/EN/passenger_information/transportation&parking/by_bus/body.shtm#pin1

Mvh Tom

Ioslina
2006-05-22, 22:45
Tack för bra länk!

rolle
2006-05-23, 06:19
Jaa, efter en hel del funderingar och planerande och div strulande hit och dit så har vi kommit fram till att vår resa till Naxos kommer att bli 30 aug istället för 2 sept (som jag har på min nedräknare).
Nu behöver jag lite tips hur vi bär oss åt när vi kommer till Aten 00.55.
Brukar det gå någon nattfärja från Pireus till Naxos vid den tiden på säsongen? Jag har sett att Blue Star Naxos avgår från Pireus 07.25 på morgonen och den båten har vi åkt med tidigare men då från Santorini en gång och det var en behaglig båtresa. Om det inte går någon färja förrän på morgonen vad gör man då???

Lotta_B-anana _B-ananaDet går buss nr. 96 X, hela natten från lufthamnen till Pireus färjhamn.Trevlig natt ?