handdator

Visa fullständig version : Det regnar aldrig i Grekland mellan maj och september


Kalimera
2021-10-24, 15:09
https://www.kalimera.se/grekland/tinos/sma-grodorna-i-grekland.jpg

Men en regndans kan hjälpa till.

Läs hur det gick till här (https://www.kalimera.se/grekland/tinos/det-regnar-aldrig-i-grekland-mellan-maj-och-september.html).

C@nny
2021-10-25, 14:53
Hahaha, vilken kul bild klapp_klapklapp_klap

Mitt största minne av regn var i juli år 2000. Då hade vi haft regn i princip varje dag i 2 månader där vi bor i Sverige. Det året reste vi till Skiathos, och där började det att regna första kvällen. Det kändes riktigt "surt". Sedan kom det regn förmiddag och kväll de efterföljande 2 dagarna oxå. (Sol på em). På nätterna dessa dagar fick man dessutom uppleva gratisunderhållning med åskväder. Dessa var för övrigt helt fantastiska att beskåda flabb_flabflabb_flab

//Conny :)

Kalimera
2021-10-26, 15:25
Hahaha, vilken kul bildJa, och gissa hur roligt vi hade. flabb_flab

Mitt största minne av regn var i juli år 2000. Då hade vi haft regn i princip varje dag i 2 månader där vi bor i Sverige. Det året reste vi till Skiathos, och där började det att regna första kvällen. Det kändes riktigt "surt". Sedan kom det regn förmiddag och kväll de efterföljande 2 dagarna oxå. (Sol på em). På nätterna dessa dagar fick man dessutom uppleva gratisunderhållning med åskväder. Dessa var för övrigt helt fantastiska att beskådaVi har varit med om något liknade på just Skiathos. Älskar åska så det gjorde ingenting.

C@nny
2021-10-26, 17:28
Ja, och gissa hur roligt vi hade. flabb_flab

Vi har varit med om något liknade på just Skiathos. Älskar åska så det gjorde ingenting.

Håller fullständigt med flabb_flab.

2017 på Skiathos, ösregnade det första kvällen (i juli). Därtill en del åska. Men sen var det fint resten av tiden. Nu i år var det fint väder hela tiden på ön.

Däremot så kom jag (tillfälligtvis) på kant med åskan när min TV small sönder hemma i huset, i samband med ett nedslag för några år sedan. Men detta är ju "glömt" nu flabb_flab

//Conny :)

Masse
2021-10-26, 17:29
Jodå, visst har man upplevt regn i Grekland, både i juni och september som är våra båda favoritmånader där. Ganska häftiga regn har vi haft både på Egina, Skopelos, Kreta och Rhodos.

Allra häftigast var det nog en gång på Rhodos när jag var där i tjänsten. Arrangerade en knappt veckolång konferens på ett hotell där. På morgonen dagen efter ankomst skulle vi inleda konferensen i en lokal i markplan. När jag öppnade dörren och skulle kliva in kunde jag konstatera att golvet befann sig c:a 5-10 cm under vattenytan. Inget bra läge för vare sig regndans eller att koppla in elektronisk utrustning och konferera med 50 pers. Lite svettigt för undertecknad. Men som alltid ..... det löser sig på något sätt när man är i Grekland. :)

Masse