handdator

Visa fullständig version : Hotell i Fira eller Imerovigli


magnusf
2006-05-22, 13:43
Vi åker till Santorini om två veckor och tänkte bo några dagar i Fira eller Imerovigli. Vi vill bo på ett hotell med pool, och utsikt över calderan. Vi har varit på Santorini flera gånger tidigare, men aldrig bott på den sidan ön, så vi skulle gärna vilja ha tips om bra och prisvärda hotell. Vi är medvetna om att det är betydligt dyrare där än i övrigt på ön, men ett par tre dagar har man ju råd att lyxa till det...

/magnus

Apelsina
2006-05-22, 14:11
Vi bodde på Panorama Studios i Fira, "mitt i smeten" på calderan. Jättefint och trevligt, och med pool. Tror vi betalade ca 1500 kr/natt där - men det var för tre år sedan. Tror det finns en hemsida om du googlar på namnet.

Håller med dig om att det kan kännas lyxigt att bo så där ibland. Ska själv tillbaka till Santorini i sommar, men då blir det nog inget sånt lyxande för oss tyvärr - vi kör ö-luffarstandard rakt över den här gången flabb_flab !

magnusf
2006-05-23, 08:02
Tack för tipset! Se härligt ut. Verkar vara ungefär samma pris fortfarande. Hittade även en del andra hotell på samma sida. Skulle dock gärna vilja ha förstahandsinformation om fler hotell. Finns det fler som har bott på "klippkanten" i Fira?

ricky
2006-05-23, 17:54
Apollo har ett lägenhetshotel som heter Calderas lilium som verkar
mycket trevligt!

Det finns även en engelskspråkig hotelsida där man kan skriva sina kommentarer om olika hotel man bott på. Av tio kommentarer ger typ nio högsta betyg!Vi ska själva bo där inom kort.

Gör en sökning på antingen "hotel +Santorini" så får du upp massor
av hotel o lägenheter med bilder och priser.
Eller sök på "calderas lilium+santorini" !

Calderas lilium är inte heller bland dom dyraste. Under den perioden du reserkostar det 180€ för en studio för två. Jag har kollat massor med sidor om boende på Santorini och det är faktiskt ett prisvärt
ställe om man jämför!bye_bye

Flower
2006-05-25, 22:52
Kan så absolutt anbefale Spiliotica i Imerovigli. Var der med min samboer for ca 5 år siden. Vil påstå at bedre beligenhet finner du ikke. Det er dømt utfra hvor mange andre som flokket seg sammen i "gatene" rundt hotellet ved solnedgang. Mange spesielle rom/grotter som dere kan bo i. Prisen husker jeg ikke helt, men tror vi betalte ca 1000 NOK pr dag, men det er jo en stund siden. Restauranten Blue Note som ligger like ved er også eid av samme mann, og om ikke maten var den beste der så var i hvertfall utsikten helt fantastisk.

ciakoohler
2006-05-26, 00:28
V bodde en natt nu i maj på hotell Leta mitt i Fira för 50€ natten med kontinental frukost.Fanns liten pool.Trevligt ställe o de fixade skjuts t fr hamnen utan extra kostnad Jag har tel nr om du vill ha
Cia o Kenneth

magnusf
2006-06-01, 12:15
Tack för alla tips! På lördag åker vi. Kanske blir det bloggande under resan, och definitivt en film så småningom.

ricky
2006-06-01, 14:15
:) Flyger du från Sturup så lär vi ta samma plan:cool:

Trevlig resa önskar jag oss:D

magnusf
2006-06-02, 23:23
Visst åker vi från Sturup. Om du ser nån springa omkring med en stor videokamera i Fira så är det kanske jag...

magnusf
2006-06-21, 15:46
Är nu tillbaka efter en underbar semester och tänkte bara berätta var vi till slut hamnade - det blev Scirocco. Det låg rätt långt ner i backen - det var väl enda nackdelen - annars var allt som i en dröm. Härlig pool - härlig utsikt - lugnt och skönt - fantastiskt fina rum - allt i kykladiskt blått och vitt. Mycket prisvärt, tyckte vi, 90 Euro per natt under lågsäsång för det rummet vi hade. Vi har filmat mycket och jag ska göra ett litet resereportage om hela resan så småningom. Om intresse finns kanske jag lägger upp filmen på nätet.