handdator

Visa fullständig version : Hjälp behövs!


AnnaÖrebro
2006-05-21, 19:14
Hejsan, jag behöver hjälp med att hitta om det går någon båt mellan Paros till Naxos onsdagen den 31 maj sent på eftermiddagen/ tidigt på kvällen. Hittar endast Blue star som går kl.22 på kvällen, det skulle vara skönt att komma fram lite tidigare till Naxos. Vi landar nämligen på Paros kl. 13.45. Vore tacksam för svar. Mvh AnnaÖrebro

Ioslina
2006-05-21, 20:01
Hittar tyvärr bara 11.55 samt 21.55 det datumet:(
med Blue star.................

Peter
2006-05-21, 20:01
Vi landar nämligen på Paros kl. 13.45.

Landar? Flyger ni inrikes från Athen då? Så vitt jag vet så finns det inga flyg från Sverige till Paros. Fast jag kan ha fel! Alla fem händerna i luften!!! Men normalt sett landar man i Athen, på Myconos eller oftast Santorini om man ska till Kykladerna. Och sedan är det båt av en eller annan sort som gäller.

Menar du att er transferbåt kommer till Paros 13.45? Din fråga är lite ofullständig så säg var ni landar så kan vi nog kunna hjälpa till. Landar ni tex på Santorini så ska ni inte ta transfer till Paros. Då är det lättare, och billigare, att ta färja direkt till Naxos.

Men återkom med fler detaljer.

Peter

Ioslina
2006-05-21, 20:06
Ja, jag satt också och undrade vad du menade? Men ser att Paros har flygplats, men men! Återkom som sagt var med lite mer detaljer! Behöver inte mellanlanda på Paros för att komma till Naxos!

Eva L
2006-05-21, 21:36
På Paros landar bara inrikesflyg. Mig veterligt är inte flygplatsen utbyggd än.

Eva

AnnaÖrebro
2006-05-22, 19:08
Hej igen, förlåt att jag inte skrev mer utförligt. Vi landar med inrikesflyg på Paros och ska sedan vidare till Naxos, där vi sedan ska tillbringa semestern. Vi hinner inte med planet till Naxos så då fick det bli till Paros istället. På hemresan flyger vi till Aten från Naxos. Mvh AnnaÖrebro

Ioslina
2006-05-22, 20:02
det verkar som ni får strosa runt och bada lite på paros innan er båt går till naxos. ni hittar titta lite i stan och äta ngt gott!

Tom
2006-05-22, 20:36
[/quote]Hittar endast Blue star som går kl.22 på kvällen, det skulle vara skönt att komma fram lite tidigare till Naxos.[quote]

Hej.
Kolla här, nog finns det avgångar som skulle passa.
http://www.paleologos.gr/domstep2.asp?route=PAROS-NAXOS&B1=Search
mvh/Tom