handdator

Visa fullständig version : Grattis Finland!


Hjalta99
2006-05-21, 00:05
Grattis Finland klapp_klap klapp_klap klapp_klap !!!!

En härlig låt med drag i!
Den blåvita flaggan vajar på altanen tillsammans med den grekiska och svenska....

Eva - med hjärtat i tre länder.....flabb_flab

Elisabet
2006-05-21, 00:07
Ja, det var ni verkligen värda!!

Och låten är bara bäst!

Riitta
2006-05-21, 00:10
PINSAMTsnyft_drop snyft_drop snyft_drop
Jag som hade satsat mina pengar på Ryssland;)
Jag har nog druckit för mycket vin. Finland kunde inte vinnasnyft_drop snyft_drop

Riitta,finnebye_bye

karinafp
2006-05-21, 00:12
Ja... jag säger då bara det.....

vad var det jag sa?????

hi hi hi.... jättekul att Finland vann!!! klapp_klapklapp_klapklapp_klap

Riitta
2006-05-21, 00:17
__D __D __D

Riitta igen__D

karinafp
2006-05-21, 00:18
Hi hi hi... Du ska vara GLAD, Riitta!!! :D:D:D

Riitta
2006-05-21, 00:23
Nej:mad:

Hjalta99
2006-05-21, 00:26
Hi hi hi... Du ska vara GLAD, Riitta!!! :D:D:D

Bara du får smälta det här nån stund så kommer du att bli så GLAD _B-anana _B-anana _B-anana att du "går bananas" och struntar i att du spelade på Ryssland!
Heja Blåvitt, Heja blåvitt, Heja blåvitt!!!!!klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Eva

Riitta
2006-05-21, 00:28
Varför hejar ni på FinlandAng_elx Heja på Carola i stället:)

Riittabye_bye

Janérik
2006-05-21, 00:29
Varför hejar ni på FinlandAng_elx Heja på Carola i stället:)

Riittabye_bye

Ja eller vem annan som helst __D

Mvh Janérik (Båtflykting som skäms)

Riitta
2006-05-21, 00:31
Tack:o Men barnbarnet var överlycklig:eek:

Riittabye_bye

karinafp
2006-05-21, 00:31
Mitt hårdrockshjärta, gumman... det förnekar sig aldrig! I fjol höll jag på Norge... ;)

Hjalta99
2006-05-21, 00:35
Varför hejar ni på FinlandAng_elx Heja på Carola i stället:)

Riittabye_bye

Men Finland vann ju! klapp_klap Och känns lite som ett "andra hemland" trots att jag inte har några kopplingar dit :o .

Det är klart att jag hejade på Carola bye_bye som jag har varit svag för sen första gången jag såg henne på TV (Hylands hörna!). Det är Sveriges bästa sångerska och hon har en scennärvaro som är makalös.

Eva

Chris
2006-05-21, 00:38
Det var kul att de vann tycker jag. Även om jag inte röstade på dom. Min röst föll på Grekland o Danmark.

Sedan tycker jag ERT gjorde ett fantastiskt jobb! Fin sändning. Mycket snygg scenografi, snygga övergångar!
Det var bra helt enkelt.

Chris
bye_bye

Riitta
2006-05-21, 00:39
Dom skulle ju ha vunnit med en fin låt,inte skämma ut sigsnyft_drop
Och så åkte dom ut i semifinalen i hockey ocksåsnyft_drop snyft_drop

Riittabye_bye ;)

karinafp
2006-05-21, 00:43
Och så åkte dom ut i semifinalen i hockey ocksåsnyft_drop snyft_drop


Det gjorde inte vi.....Ang_elx

Riitta
2006-05-21, 00:47
Det var kul att de vann tycker jag. Även om jag inte röstade på dom. Min röst föll på Grekland o Danmark.

Sedan tycker jag ERT gjorde ett fantastiskt jobb! Fin sändning. Mycket snygg scenografi, snygga övergångar!
Det var bra helt enkelt.

Chris
bye_bye

Bra Chris,jag röstade på Danmark också:) Det är väl bara vi gamlingar så förstår sig på twist;)

Riittabye_bye

Chris
2006-05-21, 01:02
Bra Chris,jag röstade på Danmark också:) Det är väl bara vi gamlingar så förstår sig på twist;)

Riittabye_bye

Let´s twist again ! Like we did last summer ... _B-anana

Chris
bye_bye

finlandssvenska
2006-05-21, 01:07
Jag vet inte om jag ska _B-anana eller snyft_drop .

Det är ju ofattbart att Finland har vunnit.Det trodde jag inte skulle hända på min livstid..!

ricky
2006-05-21, 01:50
Riita, Jag vet hur sånt här känns!
För x antal år sedan blev jag delägare i en travare, och trodde
aldrig i mitt liv att han skulle vinna.
Han vann sitt första lopp till 23 ggr pengarna....
och jag som inte spelade en krona på han:mad:

ENIAC
2006-05-21, 07:17
Det här var nog det värsta spektakel jag sett på länge. Hur 17 kunde Finland vinna?! Herregud :eek:

Bra Chris,jag röstade på Danmark också:) Det är väl bara vi gamlingar så förstår sig på twist;)

Riittabye_bye

Jag hade gärna sett Danmark som vinnare! Är själv svag för 50-60-talsmusik (trots att jag inte är lika gammal som ni ;) )!
Ingen låt var sämre än Finlands! Möjligtvis Litauens bidrag då... hjälp! Vem som helst utom Finland kunde tagit hem segern. Trots att jag själv är halvfinsk så ryser jag ända ner i flipflopsen av detta. Sällan har väl bidragen varit så dåliga! Men: jag får motvilligt erkänna att Carola har en grym sångröst och scennärvo, trots att jag har svårt för henne som person. Där har vi en riktig schlagerlåt!

Som summering av gårdagens sändning från svt1: PINSAMT!

Eva L
2006-05-21, 08:17
Nej:mad:
Du har min fulla sympati Riita. Hemsk låt som vann. __D :mad: Antagligen en proteströrelse som drar över Europa. Även om den typ av musik som ofta spelas i melodifestivalen inte ligger mitt hjärta helt nära måste jag erkänna att Carola var fantastisk och hon fick ju också många röster i många länder.

Eva

Joppan
2006-05-21, 09:45
Måste nog hålla med Riita, Finland kunde väl för jösse namn ha vunnit med en "normal" låt. Jag var inte förvånad att dom vann pga dom stack ut så att säga men jag är förvånad att vi kom femma. Carola skulle ha vunnit tycker jag. Danmark, Ukraina, Rumänien t.ex var åxå bra låtar.

Dessutom gav vi (Sverige) Finland 12 p och vi fick 5p? eller nåt sånt och det tycker jag var lite sniket av dom, grannländerna brukar ju ge varandra mycket poäng :mad:

//Joppan

Riitta
2006-05-21, 11:45
Lite skvaller:) Dom är människor i allafall, för trummisen har gått i samma klass i skolan som min kusins dotter:o :D Fick jag sms från kusinen nyss:)

Riittabye_bye

Marie_W
2006-05-21, 22:37
Hade varit kul att få veta vilka de "mysko" grabbarna är!! Någon som känner till "monstren"?? :) Är de kända i Finland??

Elisabet
2006-05-22, 08:44
Hade varit kul att få veta vilka de "mysko" grabbarna är!! Någon som känner till "monstren"?? :) Är de kända i Finland??De kommer från Rovaniemi och keyboardisten är en tjej. Hon hade ju förresten en tjejmonsterklänning på sig. Jättefin! ;)

Marie_W
2006-05-22, 09:51
Ja, just det..Såg att det var en tjej med, kul!! Jag tackar för info..Det är alltid bra att hålla sig lite uppdaterad!! Men, brukar de vara klädda så där? Eller är det en ny image? "Nyfiken i en strut"...:)

Elisabet
2006-05-22, 10:52
Ja, just det..Såg att det var en tjej med, kul!! Jag tackar för info..Det är alltid bra att hålla sig lite uppdaterad!! Men, brukar de vara klädda så där? Eller är det en ny image? "Nyfiken i en strut"...:)Jag vet egentligen ingenting om dem, hade aldrig hört talas om dem innan jag första gången hörde om Finlands "förskräckliga" bidrag, får någon månad sedan. Hade dock inte sett eller hört dem förrän i torsdags, men föll pladask för melodin som om man lyssnar på den är riktigt bra! Plus att jag gillade det roliga alternativet till det annars så trista och förutsägbara spektaklet. Observera att jag inte lyssnar på hårdrock i vanliga fall! (Inte på schlager heller för den delen.)

Tre tonåringar har dock förmedlat lite insikt om gruppen, fast jag lyssnar bara med ett halvt öra ska jag väl erkänna, men kan fråga dem mer i kväll, om inte någon annan hinner svara mer här innan. Dottern drog ut texten till låten från nätet igår och skrev in ackordanalysen, så snart lär den klinga melodiskt på pianot här i huset :cool:

Hörde att Lordi själv, det är väl sångaren tror jag, blev fotograferad en gång på semester och bilden visades offentligt, vilket föranledde honom att beklaga sig över att hans image och karriär var förstörd. Det senare hade han garanterat helt fel i! De kommer att bli stora nu, tveklöst.

Här är deras hemsida: http://www.lordi.org/

anoula
2006-05-22, 12:28
Åhh helt rätt att finnarna vann! Det är dags att tona ner hela spektaklet och ha lite skoj - Eurovision tas numera på alltför blodigt allvar! Det sägs t.ex. att Grekland investerat 22 miljoner euro för att marknadsföra Vissi och hennes bidrag - det är ju inte klokt!!

Jag hade en underbar Eurovision-kväll. Satt på en bar på Rhodos och såg tävlingen på storbilds-TV. Där var mest greker, men en finsk dam hade lyckats sätta sig där av misstag (hon letade nog efter finska baren) och det var underbart att se förvåningen stiga i hennes ögon för varje 12-poängare Finland fick. Hon lovade en finsk tango på bordet om Finland vann, men när vinsten var ett faktum försvann hon hastigt från platsen :p .

Själv var jag dagen till ära iklädd en virkad mössa med finska flaggor på som jag fått av ett vänligt finskt par några dagar tidigare.

Riitta
2006-05-22, 12:45
Tänkte på dig hela tiden när jag såg flickan från Ukraina:D Ang_elx

Riittabye_bye

Marie_W
2006-05-23, 00:24
Kul att jag kan tala om för barnen..och deras kompisar det jag fått veta!! Hi, hi..dom tror väl att jag bara "kan"..Barnen är inte så gamla ska jag väl tillägga..Annars hade dom nog vetat mer än mig om gruppen!! Ja, då kan jag visa hemsidan för dom innan de går iväg imorgon!!... Visst är det kul när man kan ha lite skoj!! Tack igen!! :)

Soleil
2006-05-25, 12:10
Det var kul att de vann tycker jag. Även om jag inte röstade på dom. Min röst föll på Grekland o Danmark.

Sedan tycker jag ERT gjorde ett fantastiskt jobb! Fin sändning. Mycket snygg scenografi, snygga övergångar!
Det var bra helt enkelt.

Chris
bye_bye

TACk Tack, det ÄR SANT! Det var svårt att tro fastän tyckte själv Lordi var jättebra! Men kul att så många i Europa tyckte detsamma.
Imorgon kväll har vi en folkfest på Salutorget, dit skall man förstås!
Lordi är mycket uppskattat i i vårt. Själv visste jag ingenting om gruppen före Eurovision.
Soleil