Visa fullständig version : PLF
Skulle fylla i PLF för grekresan, men fastna direkt. Fyller i flightnr och sen är det en ruta om "private". Bockar man för den kommer ett ANNAT fält fram. Vad ska man välja? Nån som vet?
https://i.ibb.co/ysRvgXG/plf.jpg
/Netwolf
Kalimera
2021-06-10, 13:13
Skulle fylla i PLF för grekresan, men fastna direkt. Fyller i flightnr och sen är det en ruta om "private". Bockar man för den kommer ett ANNAT fält fram. Vad ska man välja? Nån som vet?Tyvärr har jag inte den blekaste aning. Har aldrig fyllt i en sådan.
När ska ni åka? Vaccinationspasset kanske är klart till dess.
"Private" avser om man anländer med eget flyg, d v s en liten privatjet. Det är kanske inte aktuellt :).
Celbe
"Private" avser om man anländer med eget flyg, d v s en liten privatjet. Det är kanske inte aktuellt :).
Celbe
Ja, Wolfen, du ska absolut inte fylla i "private"! Jag har också gjort det ett par gånger och då kom jag inte vidare.
Sen tror jag PLF:en kommer att var kvar efter den 1 juli, så det är en fördel att man lärt allting från början. Jag har stött på att jag får använda geniknölarna 3 gånger nu. Ändå är man livrädd att inte QR-koden kommer klockan 24.01, grekisk tid morgonen före man ska åka.
Birgitta
Hur långt i förväg, innan resan, -skall man skicka in PLF:en?
//Conny :)
Hur långt i förväg, innan resan, -skall man skicka in PLF:en?
Det spelar ingen roll. QR-koden får man först natten innan avresa. Det är en fördel, då man tror att man har skrivit något fel, eller ombokat kan man skriva om PLF:en. Det är den sista som gäller.
Birgitta
Det spelar ingen roll. QR-koden får man först natten innan avresa. Det är en fördel, då man tror att man har skrivit något fel, eller ombokat kan man skriva om PLF:en. Det är den sista som gäller.
Birgitta
Ok, tack Birgitta bye_bye
Vaccinationspasset kanske är klart till dess. Jo, men jag gamblar inte. :)
Celbe Nä, det lämnar jag hemma ;) Tack för infon, iaf!
Sen tror jag PLF:en kommer att var kvar efter den 1 juli, så det är en fördel att man lärt allting från början.
Skulle inte förvåna mig ett dugg. Här gäller det att ha både hängslen och livrem, när man kommer i kontakt med grekisk byråkrati. Jag har scannat in farsans gamla avgångsbetyg från folkskolan med, för man vet aldrig vilka dokument de vil ha! :D;)
/Netwolf
Jo, men jag gamblar inte. :)
Nä, det lämnar jag hemma ;) Tack för infon, iaf!
Skulle inte förvåna mig ett dugg. Här gäller det att ha både hängslen och livrem, när man kommer i kontakt med grekisk byråkrati. Jag har scannat in farsans gamla avgångsbetyg från folkskolan med, för man vet aldrig vilka dokument de vil ha! :D;)
/Netwolf
flabb_flabflabb_flabflabb_flabflabb_flabflabb_flab
Netwolf: Självtestet/rapidtestet som jag gjorde innan avresa från Amorgos, där måste man fylla i både fadern och moderns namn!
Så du bör nog också scanna in hennes avgångsbetyg från folkskolan också.
flabb_flabflabb_flabflabb_flab
Birgitta.
Netwolf: Självtestet/rapidtestet som jag gjorde innan avresa från Amorgos, där måste man fylla i både fadern och moderns namn!
Så du bör nog också scanna in hennes avgångsbetyg från folkskolan också.
Birgitta.
Ja, det är nog lika bra :D
Och kom ihåg att fylla i vilket skonummer du har, för det kommer de att mäta när du kliver av flyget i Grekland! :D
Masse
Ursäkta min dumma fråga, men hur får man tag på en sån blankett om man har tänkt sig och åka till Grekland ?
Riitta
Ursäkta min dumma fråga, men hur får man tag på en sån blankett om man har tänkt sig och åka till Grekland ?
Riitta
Du hittar den om du slår på PLF eller "protocol for arrivals in Greece".
Birgitta.
Riitta; du finner skjemaet her på den greske regjeringens side, bl a på engelsk. Muligens finnes en oversatt utgave på skandinaviske språk?
https://travel.gov.gr/#/
Tack för svaren :-)
Riitta
/Netwolf[/QUOTE]
flabb_flab flabb_flab flabb_flab
Så himla klokt tänkt!!! 👍😁 👍
Mvh zakka
Jag scannade in ett recept på mormors Krabelurer.
Ett riktigt orginal sen 1942. Det kommer nog till användningflabb_flab
/ Kajja som slåss med knotten efter kvällsdoppet bye_bye
Hmmm :confused:
Har inte Storebror redan scannat in alla dokument man någonsin kommit i kontakt med och lagt in dem tillsammans med 5G-uppkopplingen i det däringa chipet man får i sprutan... :cool:
/Z
Har inte Storebror redan scannat in alla dokument man någonsin kommit i kontakt med och lagt in dem tillsammans med 5G-uppkopplingen i det däringa chipet man får i sprutan... :cool:
/Z
Masse
/Z
:):D:Dflabb_flabbye_bye
/Z
Jamen exakt. Man scannas bara, så får dom fram all information. Gu va skönt och slippa fippla med boarding card o s v flabb_flabflabb_flabflabb_flab
Hjälp mig nån som kan!:o
Nu har vi fyllt i PLF blanketterna men är så himla osäkra. Mannen fyllde i alla uppgifter om sig och resan. Sen la han till mig som familjeresenär. Det frågades ingenting om när jag vaccinerats! Bara passnummer, namn och ålder.
Räcket detta eller måste jag fylla i ett nytt likadant som han gjorde..på 17 sidor?
/ Kajja bye_bye
Det räcker.
PLF-en är bara till var ni ska vara första dygnet om det är smittspridning på flyget.
Birgitta, som nu känner att jag har stor erfarenhet av att fylla i en PDF.
Jag fyllde i vår plf igår och måste säga att det var enklare än vad jag trodde, men många sidor :o
Vi har bokat via Ving och de har en manual på sin hemsida där det står utförligt på varje post som ska fyllas i. Så mitt råd är att kolla där om man är osäker på hur man ska göra.
Maria
Jag fyllde i vår plf igår och måste säga att det var enklare än vad jag trodde, men många sidor :o
Vi har bokat via Ving och de har en manual på sin hemsida där det står utförligt på varje post som ska fyllas i. Så mitt råd är att kolla där om man är osäker på hur man ska göra.
Maria
Tack Maria! Men det är Ving vi sitter och grejar med. Blir inte klok på detta! Men Birgitta lugnade mig lite.
/ Kajja bye_bye
Tack Maria! Men det är Ving vi sitter och grejar med. Blir inte klok på detta! Men Birgitta lugnade mig lite.
/ Kajja bye_bye
Den stora frågan är ju om det räcket med makens info. Behöver det inte stå nåt om min vaccin?
Ja..jag vet..nojjig..men jag vill inte bli stoppad på Landvetter.
/ Kajja bye_bye
Vi har nettopp kommet hjem fra tur til Kreta med Norwegian fra Gardermoen. PLF koden ble skannet på Gardermoen. Da vi ankom Chania bare viste vi den fram på telefonen.
Dette er et dokument for smittesporing, det er ingen som sjekker hva som står der med mindre det skulle ble nødvendig. Men for vår egen del er det jo fint at skjemaet er fylt ut slik at de kan få tak i oss og vårt reisefølge ved evt smitte.
Det känns väldigt överarbetat det här!
I slutändan är det väl bara mitt telefonnummer de behöver för det är väl så de tar kontakt.
All "nödvändig" info finns ju på passagerarlistan och i bokningen.
Tack ni som svaradeklapp_klap
/ Kajja bye_bye
Hjälp mig nån som kan!:o
Nu har vi fyllt i PLF blanketterna men är så himla osäkra. Mannen fyllde i alla uppgifter om sig och resan. Sen la han till mig som familjeresenär. Det frågades ingenting om när jag vaccinerats! Bara passnummer, namn och ålder.
Räcket detta eller måste jag fylla i ett nytt likadant som han gjorde..på 17 sidor?
/ Kajja bye_bye
Hej Kajja,
Det är i sin ordning. Jag tänkte likadant när jag själv fyllde i typ "100 sidor" om mig själv (och saker som rörde oss naturligtvis). Sen var det bara en sida ang frun och dottern. Ingen fråga om vaccin.
Men sedan, nere i Grekland kollade de ju vaccinintyg och testintyg.
Hej C@nny!
Nu känner jag mig trygg med PLF-papperna:)
Avskyr blanketter..speciellt när man ska fylla i dem på datorn:o Betyligt roligare att fylla i resväskan:D
/ Kajja bye_bye
Hej C@nny!
Nu känner jag mig trygg med PLF-papperna:)
Avskyr blanketter..speciellt när man ska fylla i dem på datorn:o Betyligt roligare att fylla i resväskan:D
/ Kajja bye_bye
Hej Kajja bye_bye
Absolut, men allra roligast är väl ändå att fylla i glaset när man kommit fram flabb_flab
Hej Kajja bye_bye
Absolut, men allra roligast är väl ändå att fylla i glaset när man kommit fram flabb_flab
Ja en immig ouzo och en riktig Bloody Mary..DET är jätteroligt!!flabb_flabflabb_flab
/ Kajja bye_bye
nickelena
2021-09-17, 20:12
Åh, himmel så sugen jag blir! Jädrans så nära boka-trycket känns:p
Lenabye_bye
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.