handdator

Visa fullständig version : Barnaktiviteter


andersopia
2006-05-19, 20:07
Jag undrar vilken strand i området som är den mest barnvänliga för knattar runt 3? Har hört att det är väldigt strömt i området och mycket höga vågor, rätt? fel?. Finns det något särskilt ni skulle rekomendera att göra med ett barn i den åldern? Tack för svar..

Gita
2006-05-19, 22:45
Om man kollar flaggorna på morgonen, så ser man om man kan bada. Röd flagg = inget bad, stora strömmar, grön flagg = Ok att bada. Man kan också med blotta ögat se om det blåser och vågorna går höga, då är det bara de våghalsiga som vill bada.

Mina pojkar är i tonåren, och de vill inte bada på Chaniakusten om det inte är grön flagg, eftersom man annars gärna ramlar/blir nedslagen av vågorna. Badskor är att rekommendera.

Det är väl inte sen ultimata stranden för små knattar, om de inte är väldigt vana vid saltvatten. Vattnet slår gärna upp mot en så att man blir genomblöt. Mina pojkar stannar gärna i poolen när vi bor på Chaniakusten...

anitaw
2006-05-21, 13:58
Hej! Ak till Chrissi akti eller Agios Apostolis om det ar badforbud i Stalos/Agia Marina/Platanias. I Chrissi Akti o Ag Apostolis ar det inga strommar eftersom det ar sma badvikar.
Halsn Anita( som nyss kommit hem fr stranden Chrissi Akti)