handdator

Visa fullständig version : Milos, antiparos eller Ios


tzatsiki
2006-05-19, 07:34
Hej! Nu behöver vi hjälp av alla greklandsresenärer :) Jag och min tjej ska få in en ö till i vår planering och valet står mellan Milos, Antiparos eller Ios. Vi är båda 21 år och vi älskar sol och bad. Vi vill hellst få ett rent och fint hotell med havsutsikt då till ett rimligt pris.:rolleyes: Detta blir våran sista anhalt innan Athen, så det är ju bra om det finns bra båtförbindelser till pireus.

Ia
2006-05-19, 08:42
Det kommer vel litt ann på hvike andre øyer dere skal innom ellers... ?
Fra Anti Paros går det ingen ferge direkte til Athen, dere må først inn til Paros for så å ta stor ferge derifra.
Er dere innom Paros, Naxos så passer jo Anti Paros godt inn og Ios ligger vel i samme fergeruten, mens jeg tror Milos ligger i en annen fergerute (uten at det i seg selv er et problem...)

Ia_B-anana

Alexandra
2006-05-19, 16:15
Ja det beror ju på vart ni ska för övrigt. Milos har många båtar som går till Athen om jag minns rätt, men kan nog vara lite krångligt att ta sig dit från typ de centrala Kykladerna. Vi åkte dit från Koufonissi med Super Jet som även stannade på Amorgos, Santorini, Ios, Folegandros innan Milos och sist Athen...

Ska ni till typ Naxos och däromkring hade jag nog åkt till Ios eller Antiparos för att inte behöva ta mig så långt, fast å andra sidan om tabellerna stämmer med dagar osv hade jag lätt valt Milos för att det är rätt nära till Athen....

/Alexandra

Kalimera
2006-05-22, 13:34
Jag skulle valt Milos utan att tveka. Det finns nästan ingen bättre ö när det gäller sol och bad.

Ioslina
2006-05-22, 14:18
vi åker i början av juni och vi åker til Koufinissi, Amorgos, Ios och Milos. Kanske vi får kasta om de två sista beroende på hur båtarna går från Milos till Pireaus/Rafina. Någon som vet hur ofta de går och hur pålitligt de kan vara?!Ang_elx