handdator

Visa fullständig version : Koufinissi- boka i förväg V28?


Hellen
2006-05-18, 20:37
Hej alla greklandsresenärer!
Sitter och räknar dagar tills det bär av på vår femte båtluff. Två vuxna och en tonåring. Inte längtar man mindre när vädret hemma påminner om höstrusk:mad:
Någon här som vågat sig på att chansa på rum på Koufinissi denna period? Utan att förboka, och dessutom fått bra boende? Med bra boende menar jag inte när man blir inkvarterad i någon privatpersons bostad och släkten knör i hop sig i huset bredvid. Något vi råkade ut för år 2000.
Detta boende är för övrigt det enda där vi haft (i alla fall synliga) ;-) kackerlackor också, usch jag ryser vid tanken.
// Helén

malou
2006-05-20, 21:11
Hallo Hellen.
Andre har sikkert mer erfaring her. Min en-gangs er ikke særlig positiv. Betalte mer for et utrivelig rom/studio der enn på eks. nyrenovert og hyggelig hotell på Antiparos - i havnen- i samme periode (om det er mai/juni). Prisen var imidlertid ikke avgjørende, heller at det var skittent og uapetittelig. For en som har reist litt, uten å være 'senior' i dette forumet, som kan akseptere at ting ikke er perfekt. Om jeg skulle reist til denne øyen du nevner en gang til, ville jeg booket på forhånd. Eller i det minste skaffet en viss oversikt over hva som fins. Alternativt reist et annet sted, Naxos eksempelvis. bye_bye Ha en hyggelig reise!

Kalimera
2006-05-22, 12:50
Det borde gå att hitta bra rum utan att boka i förväg vecka 28. Försök komma fram så tidigt ni kan på förmiddagen då många rum blir tomma.

malou
2006-05-23, 21:55
Hellen, titta i PM.bye_bye

zakka
2006-05-28, 17:41
Det borde gå att hitta bra rum utan att boka i förväg vecka 28. Försök komma fram så tidigt ni kan på förmiddagen då många rum blir tomma.

Hmmm ...Vad menas med tidigt? Om man dimper ner mitt i natten från en stor färja, sover alla då tror du och vad gör man i så fall? Sover på stranden tills de vaknat igen:confused:

ciakoohler
2006-05-28, 18:50
Finns det rumsraggare på dan ,så finns det på natten oxå.Det är min erfarenhet ,om inte alla rummen är upptagna förstås.

Janérik
2006-05-28, 20:04
Hmmm ...Vad menas med tidigt? Om man dimper ner mitt i natten från en stor färja, sover alla då tror du och vad gör man i så fall? Sover på stranden tills de vaknat igen:confused:
Fördelen om du kan komma på förmiddagen är ju att det finns möjlighet att få rum efter de som åker därifrån på eftermiddagen, nu är kanske inte detta någon större ide på just Koufonissi då det inte går så många båtar per dag där.
Ett sätt som jag har använt någon gång är att inte ta rum direkt jag kommer till en ö, i stället går jag ner till hamnen innan en färja ska komma in, då är det lättare att prata med rumsraggarna då de inte har en massa andra kunder som kanske går förbi då de pratar med dej.

Mvh Janérik

Ia
2006-05-28, 20:08
Ja enig med det..., Huseieren vår på Naxos reiste inn til Naxos hver natt litt på 05.00 for å ta i mot fergen der som skulle videre til Santorini....

Så er det roomraggere der om dagen så er de der om natten også, og det er det på Koufonissi.

Ia_B-anana