handdator

Visa fullständig version : Hyra moppe på Naxos


JohnJohn
2006-05-18, 14:43
Undrar vad priset för att hyra moppar på Naxos ligger på?
Har sett att man kan hyra bil för kring 2000 för en vecka. Känner dock att man har lite mera frihet med en moppe. Detta säger jag utan att ha varit där (Ingen aning om hur vägarna är eller hur trakifen är) så jag får säkert äta upp det senare.:)

Åker nu i slutet på maj så det är ju inte riktig överbefolkat på ön med turister så borde vara lätt att få tag på, eller måste man boka och i så fall vart?

JanssonJunior
2006-05-18, 14:47
Jag har inga upplysningar om prissklasser - men vägarna är bra. Det är bara att tuta och köra!

Kalimera
2006-05-18, 15:25
Känner dock att man har lite mera frihet med en moppe. Detta säger jag utan att ha varit därHåller med helt och hållet! I slutet av maj bör ni få en bra skooter för max 10 Euro per dygn. Max.

Alexandra
2006-05-18, 15:49
Håller också med om att vägarna är bra, sist hyrde vi moppe och åkte runt, gick hur bra som helst:) . Främst åkte vi till stränder och så, och trots att vi åkte på en del sanvägar så funkade det utmärkt. Kör bara försiktigt då det är lätt att få sladd om det är mycket sand. Såg några som vurpade...
Har varit där tidigare och då hyrde vi bil, det var självklart bekvämare osv men då var vi också 4 personer...

/alexandra