handdator

Visa fullständig version : Boende på Thassos


Rebeccan
2006-05-18, 08:23
Hejsan! Jag och min Sambo åker till Thassos 29/5 1 vecka. Vi har bara bokat flygstolar med Apollo. Med anledning att vi inte vet riktigt var på Thassos vi vill bo.
Någon som har nåt bra tips var det är bra att bo? Potos eller Limenaria kanske? Vi vill gärna se mycket av ön, och flyttar därför gärna på oss. Har bokat de 2 första nätterna på hotell Pegasus, i Thassos stad. Någon som har bott där?
Snart bär det i alla fall iväg och det ska bli så skönt, hoppas bara vädret är ok! bye_bye

Bennyboy
2006-05-18, 11:16
Lei en moppe med engang den første dagen og åk så rundt og se om dere finner ett sted/hotell der hvor dere tycker det ser best ut.
Men jeg kan trygt annbefale både Limenaria og Potos, etter å ha vært mye rundt på øyen så er det helt klart de 2 stedene vi syntes det ser best ut å bo.
Kan jo kanskje legge til hvorfor også :)
Veldig fin kveldssol/solnedgang siden det ligger på vestsiden, bedre klima og mindre nedbør iflg de fastboende enn lengre nord på øyen.
Både Limenaria og Potos er nok intime og små nok for de fleste men har alikevel det meste du trenger av butikker, minibanker, apotek osv.

eija
2006-05-18, 14:01
Hej!
Senaste sommar bodde jag en vecka i Potos och en annan i Skala Potamias.
Det var ett gott beslut, tycker jag. Man kunde ju studera så många ställen. Jag vill inte hyra bil, så var det kul att köra buss överallt. Jag känner dock ön ganska bra, då jag har redan besökt den tjugotals gånger, men alltid hittar man något nytt. Det finns ju så fina vandringsstigar där och härliga små bergbyar.

I sommar ska vi vara samatidigt där, eftersom jag ska flyga den 31.5. från Athen till Kavalla och stanna ett par dagar i Limenas (huvudsstaden) och sen en vecka i Skala Potamias. Jag vet hotel Pegasus, det ligger vid en sidogata ganska nära den nya hamnen med en vacker pool.

Jag har bott ofta i Limenaria och Potos och tycker mycket om dessa båda byar, men vill egentligen inte rekommendera något hotel, eftersom jag alltid bor så enkelt och känner inte folks önskningar. Ville inte bringa några besvikelser.

Men alltid kan man fråga och jag försöker svara eller ta reda på saken!!

mvh/Eija

Åsalov
2006-06-04, 14:56
Vi bodde på Hotel Pegasos under nästan två veckor förra året och det var väldigt bra. Hälsa Yannis (hotellägare och med flera års vistelse i sverige bakom sig) från oss! Hotellet ligger bra till i staden och det är gångavstånd till allt. Vi hyrde bil och tog oss runt ön och prövade även att göra det med buss. De finaste stränderna ligger på östsidan, med undantag av den stora Makryammos - dit man kan ta sig via badbåt. Det är en strand som hör till det stora hotellkomplexet som man även kan nå via bil, tar ca 10 min. En mycket bra strand! Favoriten ligger dock på östsidan, fast jag har glömt namnet!