handdator

Visa fullständig version : Greklandslängtan ...

sjöborren
2020-10-10, 19:50
Det var på Willys i förmiddags jag träffade en god vän (grek) som berättade att han senare idag skulle flyga till Grekland/Tessaloniki.
- Jag följer med, var min första reaktion - i det ögonblicket hade jag ingen man som väntade i bilen utanför. :rolleyes:
-Får jag fråga vad du fick betala för flygbiljetten?
-Ja, den var inte billig, 680 kronor. Sen bor jag hos sonen ...

Jag kan säga att: en flaska Retsina (Malmatina) lite grekiska vindruvor samt en värmande kakelugn ger lindring denna regniga lördagkväll.
-Jamas!;)

nickelena
2020-10-10, 20:13
Jamas!!!
Här skålar vi i Pilsnerdricka från vårt nystartade bryggeri...Det funkar också denna tråkiga höstkväll, när längtan bort är stor.
Lenabye_bye

Catlady
2020-10-10, 21:17
Å, egen öl, inte illa ;) :)! Själva har vi öppnat en flaska Assyrtiko från Santorini, favoritvin, som blir lite plåster på längtan :rolleyes:
Catlady, som skulle åka i morgon om hon tordes......snyft_drop

Netwolf
2020-10-11, 06:28
Usch. Själv undviker jag reseprogram etc, för jag klarar inte att se allt det vackra... :(

Masse
2020-10-11, 12:27
Usch. Själv undviker jag reseprogram etc, för jag klarar inte att se allt det vackra... :(

Och jag är tvärtom. Jag gillar skarpt att titta på reseprogram. Men det finns ju tyvärr nästan inga alls sådana numera. En genre som är i princip obefintlig i dagens alla tv-kanaler.

Tänk om bara en liten bråkdel av alla mat-program (vilket jag också oftast tycker är trevliga) istället hade varit resmålsprogram om Grekland, Spanien, Italien mm. Hade varit kul!

Och visst har du rätt Wolfen! Det värker av längtan till Grekland när man ser sådant. Men ..... det är det värt tycker jag. :)

Masse
som just nu har all tid i världen att kolla på reseprogram pga fotledsfraktur och gips i c:a 6 veckor framåt.

sjöborren
2020-10-11, 14:05
Masse! Tråkigt att höra! Du är lite av en otursgubbe, om jag inte minns fel.:rolleyes: Skickar en krya-på-kram! :)

Kalimera
2020-10-11, 14:16
För första gången sedan pandemin började ska vi snart göra en resa, dock inte till Grekland, men ändå, det känns jättebra. :)

perlen
2020-10-11, 14:32
Nu har vi kommit hem från en veckas semesterresa i Västsverige detta blev istället för Grekland denna höst. Började i Helsingborg vidare till Mölle och Varberg och avslutades i fina Göteborg. Igårkväll var vi på den bästa Grekiska resturang vi varit på (i Sverige alltså;)) och det var ett efterlängtat återbesök de har en stor meny av alla de rätter man nu drömmer om mkt vällagat och gott och det blev både Retsina Malamatina och Metaxa därtill den heter lilla Tavernan och kan varmt rekommenderas

Masse
2020-10-11, 20:51
Masse! Tråkigt att höra! Du är lite av en otursgubbe, om jag inte minns fel.:rolleyes: Skickar en krya-på-kram! :)

Tack Vännen!

Jo visst har det varit en hel radda med smällar de senaste åren. Men "men outursgubbe"? Njae, kanske lite, men mest "turgubbe". Det är som med vattenglaset. Är det halvtomt eller halvfullt? Jag har vid många av de här smällarna varit en "turgubbe" tycker jag. Nu var det ju foten som fick gå först och ta smällen. Gör ont som tusan, men tänk om det hade varit huvudet! Det är skillnaden mellan turgubbe och otursgubbe tycker jag!

Nu är jag ju turgubbe och kan fortsätta att titta på filmer och längta till Grekland. Men det gäller ju att hitta filmerna. Den film om Grekland som utan konkurrens fortfarande toppar min lista är den som SVT en gång för länge sedan sände. Har för mig att den heter "Aegean in the words of the poets". En god vän här på Kalimera var vänlig och försåg mig med en dvd med den. Den filmen blir jag aldrig trött på att se. Tror minsann att det är dags att leta fram den imorgon igen!

Men ..... jag tar gärna emot tips om flera Greklandsfilmer! I väntan på de tipsen så har jag mycket glädje av stillbilderna och minnena som jag har från våra dagar på Leros tillsammans med dig Sjöborren och din make.

Oj, nu blev det lite för mycket OT! Men det handlar i alla fall lite om Greklandslängtan! :)

Masse

Catlady
2020-10-11, 23:47
God bättring, Masse! Ta det lugnt med kryckorna så foten får sin tid att läka....
Catlady, som skickar krya-på-dig kram......

Kalimera
2020-10-12, 09:15
Krya på dig Masse. bye_bye

Masse
2020-10-12, 10:38
God bättring, Masse! Ta det lugnt med kryckorna så foten får sin tid att läka....
Catlady, som skickar krya-på-dig kram......

Krya på dig Masse. bye_bye

Tack så mycket! :)

Masse

Fältjäntan
2020-10-12, 17:37
Tittade på Kunskapskanalen i lördags kväll där dom visade ett program och cykling på Kreta. Oj, vilken greklandslängtan vi fick. Kände igen oss från flera ställen vi besökte när vi hade hyrbil och åkte runt på östra Kreta 2015. Att titta på reseprogram är nog både på gott och ont. Speciellt om det gäller Grekland. Nu är ju läget som det är, men så fort Coronan tillåter bär det nog av.

Och Masse, krya på dig.
Kerstin
fb_gilla

piam
2020-10-12, 17:40
Krya Masse!
På torsdag kan du titta på 7:an kl 21 då blir det
En timme Grekland.

Pia

Masse
2020-10-12, 20:20
Och Masse, krya på dig.
Kerstin
fb_gilla

Tack Kerstin!

Krya Masse!
På torsdag kan du titta på 7:an kl 21 då blir det
En timme Grekland.

Pia

Tack Pia! Noterar ditt tips.

Masse

Kajja
2020-10-13, 07:27
Masse, mitt tips är "En plats i solen" som går på TV i 4an och 7an 2 ggr/dag.
Mycket Spanien och Frankrike men ibland Grekland åxå.
Har du en Smart-TV eller Cromecast så är det ju bekvämare att se på program från nätet då man slipper sitta vid datorn. Det finns Greklandsavsnitt på TV4 Play. Och Youtube har ju en skattkista av resefilmerklapp_klapklapp_klap Jag tittar och drömmer mig bort när längtan är svår. Krya på dig!
/ Kajja bye_bye

Masse
2020-10-13, 10:26
Tack Kajja!

Jo, "En plats i Solen" har vi tittat mycket på. En och annan gång har det varit Grekland, men framförallt har vi tittat mycket på Spanien som är en lika stor favorit för oss.

Och visst finns det mycket på Youtube. Dock av mycket varierande kvalité. Men en del är riktigt bra. Många av de bättre är sådana som producerats av grekerna själva.

Masse

sjöborren
2020-10-14, 22:20
Masse! Jag har många tips på greklandsfilmer. Men i skrivande stund knackar John Blund mig på axeln, så det får bli i morgon, om jag inte glömmer..:rolleyes:

Masse
2020-10-15, 10:42
Masse! Jag har många tips på greklandsfilmer. Men i skrivande stund knackar John Blund mig på axeln, så det får bli i morgon, om jag inte glömmer..:rolleyes:

Låter fint Sjöborren! Det tar jag gärna emot. Det kanske kan bli en särskild tråd om det så det blir lätt att hitta och gå tillbaka till senare.

Masse

sjöborren
2020-10-16, 17:39
Masse! Som du kanske minns är jag ingen mobil/datamänniska, men har med lite hjälp, lyckats Sms:a dig ett gäng filmer (hoppas jag).:rolleyes: Tänker på när vår dotter sa - mamma skaffa dig en IPhone, den är mycket enklare och kompatibel med ...Det kan jag säga; att lära sig grekiska är enklare - i alla fall för mig. cool:

Masse
2020-10-16, 20:58
Masse! Som du kanske minns är jag ingen mobil/datamänniska, men har med lite hjälp, lyckats Sms:a dig ett gäng filmer (hoppas jag).:rolleyes: Tänker på när vår dotter sa - mamma skaffa dig en IPhone, den är mycket enklare och kompatibel med ...Det kan jag säga; att lära sig grekiska är enklare - i alla fall för mig. cool:

Jag har fått ditt sms. En hel drös med filmtips om/från Grekland. Där har jag en hel del att botanisera i de närmaste veckorna. Tack snälla du!

Och du ....... kom ihåg att lyssna noga på din dotter! Jag håller med henne. En iPhone är, (ja visst betydligt dyrare än många andra mobiler, men ....), mycket enklare och mera logisk och konsekvent än mycket annat skräp på marknaden. Ja, så tycker jag också! :) Hälsa din dotter från mig! :)

Masse

Kajja
2020-10-16, 21:23
Masse😉...inte för att skapa debatt men jag säger bara SAMSUUUNG_B-ananaklapp_klap_B-ananaklapp_klap_B-anana
/ Kajja bye_bye

Netwolf
2020-10-17, 08:27
Masse😉...inte för att skapa debatt men jag säger bara SAMSUUUNG_B-ananaklapp_klap_B-ananaklapp_klap_B-anana
/ Kajja bye_bye

Debatten är därmed igång. Samsung har aldrig lyckats med användargränssnittet om det än gäller tv, smartphone, vitvaror. Younameit! Tillkrånglat delux på allting.

Och visste ni att Apple faktiskt har en kille anställd i Kalifornien som heter - Sam Sung :D

/Netwolf - iPhonemänniska :)

Kajja
2020-10-17, 09:52
Tv, tvättmaskin och telefon av Samsung finns i huset..det har bara blivit så😅
/ Kajja bye_bye

Masse
2020-10-17, 12:31
/ Kajja bye_bye

Jag har en iPhone och min kära hustru har en Samsung. Det innebär att jag ständigt blir tydligt påmind om vilken som är bra och vilken som är mycket mindre bra.

Och visste ni att Apple faktiskt har en kille anställd i Kalifornien som heter - Sam Sung :D

/Netwolf - iPhonemänniska :)

Stackars kille! Måste handla om någon sorts trainee-anställning eller nödhjälpsjobb. :D

Han kan ju knappast jobba på support-avdelningen. Tänk bara en säljare som säger till kunden: " ........ och får du några som helst problem med din iPhone så slå bara en signal till Sam Sung så ordnar det sig!" :rolleyes:

Masse
som föredrar Ajfon

sjöborren
2020-10-18, 17:37
😁😆😂

Kajja
2020-10-19, 11:03
Ett TV-tips om Greklandslängtan:
Har nyss tittat på dokumentärfilmen "Om Inga". (Inga Landgre', skådespelerska)
Denna fina lilla kvinna på nu 93 år som vill återse sitt Grekland.
Melankolisk film men samtidigt både rörande och vacker.
Undrar om nån som har sett den vet vilken ö hon åkte till från Aten?
(SVT-Play K-Special)
/ Kajja bye_bye

Ylva A
2020-10-19, 11:15
Jag har inte sett den. Vi har dock träffat henne med dotter och måg på Taverna Katerina i Mirthos, SÖ Kreta, men det var för många år sedan.
/ Jannis

Thoper
2020-10-19, 12:34
Jag har en iPhone och min kära hustru har en Samsung. Det innebär att jag ständigt blir tydligt påmind om vilken som är bra och vilken som är mycket mindre bra.

Vi har likadant här, och min erfarenhet och känsla är densamma!
/Thoper

Kalimera
2020-10-20, 10:38
Jag har också en iPhone. Har provat Samsung, som min mamma hade, och jag fattade ingenting.

Dock är min iPhone gammal (6 plus)och det börjar bli dags att byta. Nackdelen med iPhone är att de är så förfärligt dyra.

Masse
2020-10-20, 11:30
Jag har också en iPhone. Har provat Samsung, som min mamma hade, och jag fattade ingenting.

Dock är min iPhone gammal (6 plus)och det börjar bli dags att byta. Nackdelen med iPhone är att de är så förfärligt dyra.

Jo, och tyvärr är det likadant med surfplattorna. Har en iPad som nu pga ålder inte längre får stöd med uppdateringar. Det har fått till följd att allt flera funktioner slår stopp och uppmanar mig att uppdatera till nyare version av ios. Men det finns inte lägre sådan uppdatering tillgänglig. Så ett byte kommer allt närmare.

Och då är det bara att konstatera att vill jag ha en iPad igen så blir det till att öppna den stora börsen. Billigare alternativ finns, men då blir det ett enklare märke. Smakar det så kostar det! :(

Masse

Kajja
2020-10-20, 12:35

Då kanske jag inte är så trög endå :D:D
Även min platta är en Samsung👍
/ Kajja bye_bye

Kajja
2020-10-20, 13:18
Ett TV-tips om Greklandslängtan:
Har nyss tittat på dokumentärfilmen "Om Inga". (Inga Landgre', skådespelerska)
Denna fina lilla kvinna på nu 93 år som vill återse sitt Grekland.
Melankolisk film men samtidigt både rörande och vacker.
Undrar om nån som har sett den vet vilken ö hon åkte till från Aten?
(SVT-Play K-Special)
/ Kajja bye_bye

Citerar mig själv här för att frågan om "vilken ö" inte ska försvinna i flödet.
Platsen på ön hon åkte till var verkligen genuint vacker!
/ Kajja bye_bye

Kalimera
2020-10-20, 14:54
Citerar mig själv här för att frågan om "vilken ö" inte ska försvinna i flödet.
Platsen på ön hon åkte till var verkligen genuint vacker!
/ Kajja bye_byeHar inte sett så mycket, skummade bara för jag var nyfiken på ön, och jag tror att det är Kea (https://www.kalimera.se/oar/kyklader/kea.html), men jag är inte säkert.

Kajja
2020-10-21, 05:49
Har inte sett så mycket, skummade bara för jag var nyfiken på ön, och jag tror att det är Kea (https://www.kalimera.se/oar/kyklader/kea.html), men jag är inte säkert.

Det finns vissa likheter. Tack för länk, Janne!
/ Kajja bye_bye

Kalimera
2020-10-21, 11:09
Det finns vissa likheter. Tack för länk, Janne!
/ Kajja bye_byeJag såg som sagt inte hela, men tyckte mig se likheter. Ön ligger väldigt nära Aten och besöks av ytterst på utländska turister.

sjöborren
2020-10-23, 11:21
När det gäller mobiltelefonen: Jag vill ringa, skicka sms och ta bilder. Sen räcker det! Det var vår dotter som tyckte att min Samsung var för krånglig, att jag i stället borde ha en IPhone som var både bättre och enklare. Minns när min man kom hem med en iphone och lite senare en iPad och berättade att dom var kompatibla med varandra. :confused: Vill påstå att jag inte är kompatibel med något i den digitala världen.

När det gäller datavärlden kan jag meddela att jag lider av dysdatalexi. Om det kan jag berätta någon annan gång - om någon vill lyssna. :rolleyes:

(Kan berätta att vi har en mobil kyrkogård i en av chiffonjéns lådor, där tolv mobiler gått till sista vila).

Carle
2020-10-23, 11:42
Titanic hade två systerfartyg. Olympic och Britannic

Britannic blev lasarett fartyg under 1a världskriget och skulle hämta sårade från Dardanellerna. 1916 gick hon på en mina i Kea sundet och sjönk. Hon skulle enligt plan aldrig segla i Medelhavet utan gå över Atlanten i passagerartrafik

En kvinna var ombord som sjuksköterska, hon hade även varit ombord på Titanic på hennes första o sista resa. Dessutom var hon ombord på Olympic när hon vid ett tillfälle kolliderade med ett annat fartyg i låg hastighet i en hamn

Hon slutade nog resa med vita stjärnlinjen :eek:

sjöborren
2020-10-23, 18:20
Förstår ni nu att jag inte hör hemma i den digitala världen ...:confused: fattar ingenting. ;)

Kajja
2020-10-23, 18:45
Förstår ni nu att jag inte hör hemma i den digitala världen ...:confused: fattar ingenting. ;)

Jag är gärna med i din "klubb"flabb_flabflabb_flab
Det är googelkonton, moln, lösenord, personnummer, bank ID, mailadress, jag är ingen robot, Kivra, verifiera ditt..osv..osv..Jag blir tokig!!:confused::confused:
/ Kajja bye_bye

Fältjäntan
2020-10-23, 20:08
Vilket fint program om Inga Landgre. Skulle så gärna vilja veta vilken ö hon var på. Kunde känna hennes lycka över att få komma tillbaka till Grekland en sista gång.
Kerstin
:)

Kajja
2020-10-23, 20:48
Vilket fint program om Inga Landgre. Skulle så gärna vilja veta vilken ö hon var på. Kunde känna hennes lycka över att få komma tillbaka till Grekland en sista gång.
Kerstin
:)

Hej Kerstin!
Tidigare i tråden frågade jag detsamma och Janne trodde att det var på ön Kea. Han bifogade även en länk.
Tror jag ska titta på denna fina film en gång till faktiskt.
/ Din namne..men här../Kajjabye_bye

Titti
2020-10-23, 22:17
Jag tror att de var på Patmos! Tyckte jag kände igen utsikten från bergsbyn med Johannesgrottan ner mot huvudbyn med hamnen.

Faestis
2020-10-23, 22:18
Jag uppfattade det som de befann sig på Patmos.
Tyckte mig känna igen mig lite, ovanligt höga väggar i gränderna + den vackra vyn i från högsta punkten i choran = borgen.
VACKERT!!
Skulle vara fantastiskt att få återse sin favvo ö som 90++are!

//Faestis

perlen
2020-10-24, 09:39
Såg filmen igår kväll mkt fin och stämningsfullt gjort. Tänkte mycket på vad många av oss här skriver om sin längtan och upplevelse av Grekland. ”Grekland gör något med en”, ”man blir en bättre människa där”, ”har en ständig längtan” osv. Det är något så magiskt med detta landet, människorna Och kulturen att man ständigt har en längtan tillbaka inom sej. Filmen och Inga satte verkligen de rätta uttrycken för Grekland

Netwolf
2020-10-24, 10:00
Kan berätta att vi har en mobil kyrkogård i en av chiffonjéns lådor, där tolv mobiler gått till sista vila

Ja, det är det nog många som har. Jag med. Dock är det en risk med förvaringen. Ibland händer det att de börjar brinna. Det är gamla lithiumbatterier som helt enkelt kan självantända (https://www.nyteknik.se/energi/har-exploderar-litiumjonbatteriet-6393843).
T ex har många flygbolag förbud mot att ta med lithiumbatterier ombord, men hur skulle de kunna stoppa det? ALLA har ju en smartphone och dessutom har ju många med sig både datorer och plattor.

Ni kommer väl ihåg Samsung Galaxy Note (https://www.svd.se/samsung-stoppar-mobilforsaljning) som oväntat exploderade? Då stod det redan när man bokade att det var absolut förbjudet att ta med sig en sådan smartphone ombord.

Hur gör jag, som är så himla redig då? Jo, jag har mina avlagda mobiler i en plåtlåda, som jag förvarar ute i friggeboden. Skulle den brinna ned, så är det ju tråkigt. Men hellre den än hela huset. Sen har man ju en massa andra prylar inne i huset ändå. Har säkert tio gamla laptops som ligger och skräpar, så att så himla redig är man nog inte ändå. :)

/Netwolf

Kalimera
2020-10-24, 10:25
Vilket fint program om Inga Landgre. Skulle så gärna vilja veta vilken ö hon var på.

Hej Kerstin!
Tidigare i tråden frågade jag detsamma och Janne trodde att det var på ön Kea. Det var fel av mig Kajja, de är på Patmos (https://www.kalimera.se/oar/dodekan/patmos.html)visade det sig.

Masse
2020-10-24, 12:42
Ja, det är det nog många som har. Jag med. Dock är det en risk med förvaringen. Ibland händer det att de börjar brinna. Det är gamla lithiumbatterier som helt enkelt kan självantända (https://www.nyteknik.se/energi/har-exploderar-litiumjonbatteriet-6393843).
T ex har många flygbolag förbud mot att ta med lithiumbatterier ombord, men hur skulle de kunna stoppa det? ALLA har ju en smartphone och dessutom har ju många med sig både datorer och plattor.

Ni kommer väl ihåg Samsung Galaxy Note (https://www.svd.se/samsung-stoppar-mobilforsaljning) som oväntat exploderade? Då stod det redan när man bokade att det var absolut förbjudet att ta med sig en sådan smartphone ombord.

Hur gör jag, som är så himla redig då? Jo, jag har mina avlagda mobiler i en plåtlåda, som jag förvarar ute i friggeboden. Skulle den brinna ned, så är det ju tråkigt. Men hellre den än hela huset. Sen har man ju en massa andra prylar inne i huset ändå. Har säkert tio gamla laptops som ligger och skräpar, så att så himla redig är man nog inte ändå. :)

/Netwolf

Men jag har en fråga till dig Wolfen eftersom jag uppfattat att du jobbar inom IT-branschen. Vad är det för vits med att låta alla gamla mobiler och datorer ligga kvar och skräpa hemma när man väl har ersatt dem med nyare?

Är det inte så att det i några fall t o m är möjligt att få några kronor i inbyte när man köper nytt. Eller, om så inte är fallet, att åtminstone få lämna dem till återvinning utan kostnad. Då skulle man ju slippa problem med brandrisk mm.

Masse

Kajja
2020-10-24, 13:42
[QUOTE

Är det inte så att det i några fall t o m är möjligt att få några kronor i inbyte när man köper nytt. Eller, om så inte är fallet, att åtminstone få lämna dem till återvinning utan kostnad. Då skulle man ju slippa problem med brandrisk mm.

Masse[/QUOTE]

Man kan få lite slantar för sina gamla godingar på Tradera och Blocket klapp_klapklapp_klap
/ Kajja bye_bye

Netwolf
2020-10-25, 10:22
Men jag har en fråga till dig Wolfen eftersom jag uppfattat att du jobbar inom IT-branschen. Vad är det för vits med att låta alla gamla mobiler och datorer ligga kvar och skräpa hemma när man väl har ersatt dem med nyare?

Masse

Jo, så är det nog. Men. Det är nåt fel på mig. Jag har svårt för att göra mig av med saker. OM jag kasserar en elektrisk apparat, så klipper jag åtminstone av sladden, som ju kan vara bra att ha till ngt annat.. :o

Redan som liten kallade min norskbördiga mor mig för "askeladd"(skrotsamlare). Min fru kan bli tokig på mig och alla mina prylar. T ex har jag tre (!) gräsklippare och då har jag faktiskt kört en fjärde till tippen, så det finns ljus bortom horisonten.

Datorer är ett extra kapitel i sig, då man ofta har användning för en extra dator, till någon nedladdning, rendering younameit. Sen är det inte bara att slänga en dator, då informationen måste tas om hand. Det ska tankas över till andra enheter och sen ska hårddisken kasseras. Helst förstöras fysiskt.

Sen det här med att sälja gammal elektronik. Det är ju ingen som köper sånt. Så fort ngt har några år på nacken, så är det i princip osäljbart.

Sist jag sålde nåt var en dvd med inspelningsfunktion. Det köptes av en teknisk idiot, som ringde hela tiden och ställde en massa frågor, då han inte fattade ett jota. Det var snudd på att jag återköpte maskinen. Så nej tack.:p

/Netwolf

Masse
2020-10-25, 11:56
Jo, så är det nog. Men. Det är nåt fel på mig. Jag har svårt för att göra mig av med saker. OM jag kasserar en elektrisk apparat, så klipper jag åtminstone av sladden, som ju kan vara bra att ha till ngt annat.. :o

Redan som liten kallade min norskbördiga mor mig för "askeladd"(skrotsamlare). Min fru kan bli tokig på mig och alla mina prylar. T ex har jag tre (!) gräsklippare och då har jag faktiskt kört en fjärde till tippen, så det finns ljus bortom horisonten.

Datorer är ett extra kapitel i sig, då man ofta har användning för en extra dator, till någon nedladdning, rendering younameit. Sen är det inte bara att slänga en dator, då informationen måste tas om hand. Det ska tankas över till andra enheter och sen ska hårddisken kasseras. Helst förstöras fysiskt.

Sen det här med att sälja gammal elektronik. Det är ju ingen som köper sånt. Så fort ngt har några år på nacken, så är det i princip osäljbart.

Sist jag sålde nåt var en dvd med inspelningsfunktion. Det köptes av en teknisk idiot, som ringde hela tiden och ställde en massa frågor, då han inte fattade ett jota. Det var snudd på att jag återköpte maskinen. Så nej tack.:p

/Netwolf

Ha ha ha! Tack för tipset om att klippa av och spara elsladden. Det har jag missat men nu noterat inför framtida utrangeringar. :D

Håller med dig om hårddiskar. När min gamla desktop skulle skrotas för en del år sedan så tog jag fram min borrmaskin, plockade ut hårddisken och körde ett par rejäla hål i den. Sen kändes det tryggt när datorn lämnades till kommunens återvinningscentral.

Masse

sjöborren
2020-10-29, 18:22
Kajja! Det känns skönt att man inte är ensam.
-Du måste skriva upp koderna har jag fått höra många gånger. Men vad hjälper det när jag inte minns var jag skrev dom. :confused: Och det ska vara koder och användarnamn till förbanne mig allt! :mad: Har talat om för min man, efter ett antal raseriutbrott där dator/mobil är inblandade, att jag en dag kommer att få en hjärtattack, och då med mobilen i handen eller paddan på bröstet.

Men en kod är kassaskåpssäker, nämligen koden på resväskan - trots en ändring. Det var min man som hade synpunkter på första koden.
- Du kan inte ha tre nollor ... så det blev en ändring, från 000 till 007. :cool: