handdator

Visa fullständig version : Någon som vet något om Tavronitis?


andersopia
2006-05-15, 23:22
Jag och min man och dotter på 3 samt mormor och morfar har hyrt en lägenhet i Tavronitis genom Sembo. Jag har aldrig varit på Kreta och vet ingenting om Tavronitis. Just nu funderar vi mest på hur vi skall ta oss dit från flygplatsen eftersom vi kommer vid 22.30 på kvällen. Går det nån buss eller skall man åka taxi, vad kostar det i så fall? Är Tavronitis ett ställe där det finns resturanger och affärer? Behöver man bil så det är ett litet ställe på sidan av allt annat? Vad finns där värt att göra och se? Tack för svar vi åker den 3 juni.

Argyris
2006-05-16, 09:04
Hej,

Tavronitis ligger ca 30 min med taxi från flygplatsen. Ta ej buss!!
Jag har varit ganska ofta i Tavronitis, senast 1 vecka sedan. Jag har ej bott där men tittat på att bygga hus.
Tavronitis liggar lunt, byn är fortfarande en levande grekisk by som lever 365 dagar/år. Stranden är ganska bra.
Bada ej framför campingplatsen, där är det strömnt.
Tavernan vid stranden längst mot vänster har mycket bra mat.

Tänk på att det brukar finnas havssköldpador på stranden, stör ej dessa.
Vad heter lägenheten som ni skall hyra?
Jag försökte hitta den på sembo men lyckades inte.

/Nico

Argyris
2006-05-16, 09:05
Ni behöver hyrbil!

/Nico

myssa
2006-05-16, 09:40
hej
taxi kostar ca:30€ till tavronitis.
enkelt och bra då man kommer så sent och inte riktigt vet var man ska.
men gör som argyris skriver, hyr en bil dagen efter det är så mycket mer ni får ut av resan då.
lokala bussar går ideligen från tavronitis mot chania och kostar inte mycket.
jag tror det är var tionde minut iallafall från platanias och tavronitis ligger rätt så nära så jag tror det är detsamma.
bussnätet är bra och du kan ta buss vart som helst, men den stannar ofta och kan vara varmt om man åker långt.
trevlig resa :)
myssa....... som kommer ner den 9 juni.......

andersopia
2006-05-18, 13:50
Lägenheten heter GKR103. Tack för alla tips.. det verkar som det blir hyrbil i alla fall.. finns det någon hyrfirma som är bra i Tavronitis eller skall vi boka i förväg? Vi behöver barnstol också och det vet jag av erfarenhet att det brukar vara krångligt att få tag på.

Argyris
2006-05-22, 09:29
Hej,

jag vet att om du boka hyrbil från Europecar då kan man boka barnstolar!

Jag hittade inte denna lägenhet på Sembo, få man fråga vad ni betalar total, eller bara boende?

Har du någon beskrivning på lägenheten som du skicka till mig?

Åk gärna till Kolymbara där finns i hamnen en mycket trelig taverna "Distina" eller så...