Visa fullständig version : Ska du eller ska du inte resa till Grekland i år?
Kalimera
2020-06-23, 15:27
Det vore intressant att höra hur ni har tänkt, och tänker, inför årets resor till Grekland. Nu är det inget som hindrar oss från att resa, även om det är knepigare i år, och det inte är samma kära härliga Grekland som väntar på oss.
Ska du eller ska du inte resa till Grekland i år?
Klicka i ett alternativ ovan. OBS! Du måste vara inloggad för att kunna rösta.
Jag hade inte rösträtt... :(
Inte jag heller..!!
/ Kajja snyft_drop
Kalimera
2020-06-23, 17:07
Det är dåligt med demokratin om det inte finns rösträtt.
Nu är demokratin tillbaka. :)
Baeckman
2020-06-23, 18:00
Ska o Ska är väl egentligen myndigheter o flygbolag som i slutändan bestämmer,
men jag röstade "ska" iaf. men menar väl egentligen "hoppas"
I så fall Parga i början på sept.
Kunde valt 3 alternativ
Vårresan blev inställd, Kreta ska jag till i juli och betalt
Sen höstresan v 39
Har sedan oktober 2019 en resa till Paleo bokad. Går den 29 aug, så har lite tid att fundera, lyssna och kolla läge än. Men är det möjligt och vi mår bra åker vi nog. Längtan river och sliter i mig!!!
Catlady, som så gärna vill.......
För egen del kan jag inte tänka mig att det blir något Grekland i år, jag menar, viruset finnas ju kvar. Hoppas, i bästa fall, på att ett möjligt vaccin som ger ett fullgott skydd kommer att finnas tillgängligt i god tid innan nästa säsong, 2021 _B-anana
Ska till Paleochora i oktober, men vi är inte intresserad av att sitta i karantän. Avvaktar till september innan vi bestämmer oss definitivt.
Kalimera
2020-06-24, 09:02
Jag kryssade i "Jag VET inte vad jag ska göra".
Just nu är det som när Ola Magnell sjöng: Jag har känslan men inte rätta viljan.
Jag skall inte resa. Vi hade ju flyg till Aten i slutet av maj och den blev avbokad. Före det hade jag redan avbokat hotellen. Så ingen Grekland i år.
Hoppas på nästa år i stället.
/ Anne :)
Athanasia
2020-06-24, 10:55
Vi hade ju flygbiljetter med Norwegian 23 maj som vi flyttade fram till 12 augusti.Om inget oförutsett händer så åker vi ner till Kreta då,munskydd på planet och i butiker avskräcker oss inte(Jag har ju munskydd på jobbet när jag rycker in)
karinafp
2020-06-24, 11:07
Fast stanna hemma ska jag inte göra. ;) Det blir att åka runt och se Sverige i stället. Eller rättare sagt, visa Fred (maken, som kom till Sverige från Kanada 2009) en hel del som han inte har sett eftersom vi normalt bara åker till Grekland, till Skrikis (dottern Erika, som har det användarnamnet här på Kalimera) i Sala och till övriga släkten i Dalarna.
I mitt flöde på Facebook kom det upp ett erbjudande från NordicHotels. Det kommer upp massor av erbjudanden från olika hotellkedjor, men det här föll jag för. Tio nätter på valfria hotell för 8000, dubbelrum med frukost. När vi fortfarande hade tvåtimmarsregeln bokade jag in oss på fyra nätter på olika ställen runt Mälaren. Vi ska bland annat se Gripsholm - om de har öppnat, Sigurdsristningen, Rademachersmedjorna i Eskilstuna och mycket annat på vägen runt.
Sen fick vi helt plötsligt åka längre, så då drar vi till västkusten. På vägen ser vi Norrköping, Kolmården, Rökstenen, Vadstena, Gränna och kanske även Visingsö. Två nätter i Göteborg så vi kan kuska runt i omgivningarna och en natt i Karlstad, där vi ska träffa Mikke. flabb_flab
Nu har jag en natt kvar att boka. Den tänkte vi ta i Gävle litet längre fram. Där planerar vi att möta upp med Skrikis och hennes familj och gå runt i Furuviksparken.
Så bara bilen håller så blir det en hel del kulturella aktiviteter i hemlandet, vilka förmodligen aldrig hade blivit av annars. :cool:
Karin
Vi hade ju bokat den 12/7, men när UD flyttade fram reseavrådan till den 15/7 så var det ju kört. Det blev mer eller mindre en automatisk avbokning av resekoordinatorn. Vi fick pengarna tillbaka ganska omgående.
Sen har det ju ändrats, men intresset är ju ändå inte den rätta nu. Vi är dessutom ganska styrda av skolornas sommarlov och sommarsemester.
Så jag kryssade i rutan "Jag hade bokat resa som blev inställd och ska stanna hemma"...
Men men... vad sägs om nya semester-lösningen... 9 dagar i fina Fryksdalen, ett av Sveriges vackraste områden... klapp_klap
//Conny :)
Nu har jag en natt kvar att boka. Den tänkte vi ta i Gävle litet längre fram. Där planerar vi att möta upp med Skrikis och hennes familj och gå runt i Furuviksparken.
Karin
Gävle är trevligt med ett centrum som är lite mitt emellan små- och storstad. I och för sig en av dussintals svenska mellanstora städer där centrum på sätt och vis "ser ganska likadana ut" men ändå är det en miljö för er som blir helt ny att upptäcka.
Sedan så finns det flera utsiktspunkter i Furuviksparken där man har en helt bedårande utsikt ut över öppet hav så det får ni inte missa.
/ Hasse :cool:
Kollar Apollos resor
Inga resor till Kos förrän 27 augusti . lördag 29e finns Skiathos och Santorini
Inga resor tidigare eller fullbokat?
Naxos, Paros och Milos finns inte alls under 2020
Athanasia
2020-06-25, 09:04
Kan kanske vara så att många hotell inte fylls av bara svenskar..Apollo börjar väl inte flyga från Norge förrän efter 20 augusti.
karinafp
2020-06-25, 12:03
Gävle är trevligt med ett centrum som är lite mitt emellan små- och storstad. I och för sig en av dussintals svenska mellanstora städer där centrum på sätt och vis "ser ganska likadana ut" men ändå är det en miljö för er som blir helt ny att upptäcka.
Sedan så finns det flera utsiktspunkter i Furuviksparken där man har en helt bedårande utsikt ut över öppet hav så det får ni inte missa.
/ Hasse :cool:
Jo, min syster bodde i Gävle till bara för ett par år sedan. Två av hennes barn bor kvar, så dem ska vi försöka träffa. Och Furuvik var ett ständigt sommarutflyktsmål under min uppväxt i Hedemora. ;) Men nu är det många år sedan jag var dit, så det ska bli riktigt trevligt att få återse. Fred har ju inte sett någonting av allt vi har planerat, så för honom blir allting nytt. :D
Karin
som kan säga "been there, done that" om det mesta på sommarens semesterlista. Har semestrat massor i Sverige under mitt långa liv. :D Det är nog också mycket därför vi inte har åkt till dessa ställen tidigare; ville liksom prioritera Grekland ... Ang_elx
Kalimera
2020-06-25, 14:02
Kollar Apollos resor
Inga resor till Kos förrän 27 augusti . lördag 29e finns Skiathos och Santorini
Inga resor tidigare eller fullbokat?
Naxos, Paros och Milos finns inte alls under 2020Jag tror nog att det beror på att det är krångligt med att resa till mindre öar. Jag tror att det bara blir det stora öarna som kommer funka i år.
Kalimera
2020-06-25, 14:05
Blekingetrafiken gör reklam överallt i stan om att vi ska semestra hemma.
https://www.kalimera.se/bilder/grekland/batluffa-i-grekland.jpg
Vad är väl en båtluff i Grekland mot en båtluff i Blekinge skärgård? :D
Baeckman
2020-06-25, 18:18
Hej
Min länk till sidan där vilka flygplatser är ok eller ej att flyga ifrån fungerar inte längre. Någon som har en fungerande?
karinafp
2020-06-25, 18:28
Hej
Min länk till sidan där vilka flygplatser är ok eller ej att flyga ifrån fungerar inte längre. Någon som har en fungerande?
Det är nog inte längre viktigt. De öppnar helt från och med 1 juli.
https://www.schengenvisainfo.com/news/greece-to-reopen-borders-for-eu-travellers-from-july-1/
Karin
Airtours flyger till Kos och Skiathos samt Thassos i sommar
små flygplatser?
Jag tror nog att det beror på att det är krångligt med att resa till mindre öar. Jag tror att det bara blir det stora öarna som kommer funka i år.
Jag provade att börja boka en 2v-resa till Skiathos med Airtours i slutet av juli, och det gick bra iaf...
//Conny :)
Kalimera
2020-06-26, 09:55
50, 98 % har svarat att de ska stanna hemma i år. Jag ställde samma fråga i vår Facebookgrupp, och där var det hela 78 % som svarade att de ska stanna hemma i år. Om det är signifikativt för andra nationaliteter vet vi förstås inte, men om det skulle vara det går Grekland en dyster framtid till mötes.
Det är förvånande att fler inte har röstat!!:eek:
Jag klickade i "Jag VET inte vad jag ska göra"
/ Kajja bye_bye
Min månadslånga juniresa blev inställd. Har en månads resa till i september. Får se hur det blir med den.
Lena
Dystert för många i Grekland med färre turister.
Ett barn svimmade av hunger på Rhodos då mamman var arbetslös pga stängda hotell. Har fått hjälp:
https://www.keeptalkinggreece.com/2020/06/26/rhodes-mother-job-girl-faint-solidarity/
Kalimera
2020-06-27, 10:16
Det är förvånande att fler inte har röstat!!man måste var inloggad för att kunna rösta, och det är inte så många som är det just nu.
nickelena
2020-06-27, 11:00
Vi vill, men vet inte hur vi ska göra. Kollar lite hur det ser ut till hösten.
Men avvaktar och spanar. Just nu blir det mycket hemmafix (herrn håller på att starta ett bryggeri :)), turer med snipan å så jobb förstås så att turisterna i Sunne ska få gott fika ;). Välkommen till Fryksdalen Conny!klapp_klap
Men om läget ser bra ut, kanske det blir en höstresa...
Lenabye_bye
Läser att hotellpriserna dyker på öarna (https://greekcitytimes.com/2020/06/28/hotel-prices-slash-on-greek-islands/) och mest på Santorini, med upp till 40 %. Ska man nån gång bo i Oia med solnedgång, så är det nu. Synd bara att det inte går att ta sig dit. :(
/Netwolf
Kalimera
2020-06-28, 13:00
Ska man nån gång bo i Oia med solnedgång, så är det nu. Synd bara att det inte går att ta sig dit.Jag tror att det är för mycket pengar ändå, för där är ju svindyrt att bo.
Jag såg en video från Oia idag, inspelad idag: helt folktomt. Såg lika förfärligt ut som under högsäsong, fast tvärtom. :o
Jag kryssade i "Jag VET inte vad jag ska göra".
Samma här... Vi har bokad resa sen förra året och flyget går i slutet av augusti. Hjärtat vill väldigt gärna åka men den dumma hjärnan säger nej.
I Sverige sägs det att 20% har antikroppar, det betyder att 80% ännu inte fått denna sjukdom. Vi är fortfarande bara i början på denna pandemin.
Hjärta eller hjärna? 😬 Misstänker att hjärnan går segrande ur denna strid 😥
Kalimera
2020-06-29, 13:15
Hjärta eller hjärna? 😬 Misstänker att hjärnan går segrande ur denna strid 😥När måste du bestämma dig?
När måste du bestämma dig?
Apollo har ändrat så man kan slutbetala senast 30 dagar innan, annars avbokas allt och man förlorar anmälningavgiften så det är några veckor kvar. Att boka om är också knepigt, man måste välja bland befintligt utbud och priserna är höga och osäkerheten kvarstår. Om allt kommer igång nästa år kan man kanske hitta nåt billigt då istället.
Kalimera
2020-06-30, 14:07
Apollo har ändrat så man kan slutbetala senast 30 dagar innan, annars avbokas allt och man förlorar anmälningavgiften så det är några veckor kvar. Att boka om är också knepigt, man måste välja bland befintligt utbud och priserna är höga och osäkerheten kvarstår. Om allt kommer igång nästa år kan man kanske hitta nåt billigt då istället.Ja, det är svårt att veta vad man ska göra. Nu är allt ännu mer osäkert än för bara några dagar sedan.
Vi hade en svag förhoppning om att det kanske skulle gå att åka senare under hösten, framemot september-oktober, men de senaste dagarna har jag blivit mer och mer övertygad om att det kommer inte att bli nån resa i år.
Jag tror tyvärr att vi kommer att se en ökning av fall i många länder under sommaren. En del av Katalonien i Spanien tvingades stänga ner och isolera alla invånare nu under helgen bl a.
Maria
Kalimera
2020-07-07, 13:07
Vi hade en svag förhoppning om att det kanske skulle gå att åka senare under hösten, framemot september-oktober, men de senaste dagarna har jag blivit mer och mer övertygad om att det kommer inte att bli nån resa i år. Så tror jag också. Vi planerar just nu inte får någon resa till Grekland. Jag vet att Grekland behöver oss och våra pengar, men det är för osäkert. Tyvärr.
Vi har också börjat fundera på om vi ska fara eller inte.
Vill åka,men det verkar ju poppa upp virus lite överallt.
Pia
sjöborren
2020-07-11, 11:51
Än ger vi inte upp hoppet om att få komma till Tilos i september/oktober. :rolleyes:
Än ger vi inte upp hoppet om att få komma till Tilos i september/oktober. :rolleyes:
Det värsta, förutom det vidriga viruset förstårs, är ju att reseförsäkringen inte gäller om du blir sjuk :eek: Kan bli en dyr historia om olyckan(viruset) drabbar dig på plats! Usch, vad detta är svårt.....
Catlady, med bokad resa som velar.......
lykkeliten
2020-07-13, 08:55
På fredag åpnet Norge for reiser til Hellas uten fare for karantene når vi kommer hjem. Vi bestilte derfor 14 dager til Naxos på september (via Athen) Vi ser for oss å være på Naxos hele tiden og ta de forholdsreglene vi kan ta med blant annet god håndhygiene, avstand til andre og bruk av munnbind når vi er på plasser der vi ikke kan unngå andre, f ex på fly, båt ol.
Norge vil vurdere sine reiserestriksjoner hver 14. dag, og dette kan jo da bety at Hellas på et tidspunkt ramler ut av land vi får lov til å besøke. Vi sjekket med vår reiseforsikring før vi bestilte, og så lenge vi bestilte når Hellas var grønt vil vi få igjen pengene dersom Hellas blir rødt før vi drar dit.
Jeg har i alle fall begynt å glede meg. Det blir nok en litt annerledes ferie enn det vi har hatt tidligere da vi har fartet litt mer fra øy til øy og gjort det vi ønsker uten å tenke så mye på smitte.
Jeg satser på at dette går bra - og jeg skal ta de forholdsreglene jeg kan. Jeg kjenner også at det skal bli bra å legge igjen litt penger i Hellas. Min pengebruk redder nok ikke den greske økonomien, men kanskje litt bedre for de som vi legger igjen litt penger hos. Vår faste overnattingsplass blei i alle fall glad når vi fortalte at vi skal bo hos henne nesten 14 dager på september.
Jeg håper jeg ser mange turister i Hellas på september og at landet fremdeles klare å holde lave smittetall gjennom sommeren og mot høsten. Men det kommer an på oss som besøker Hellas - vi må opprettholde god smittehygiene gjennom hele ferien.
For Hellas sin del håper jeg flere tar sjansen på en tur dit, samt at man når man er der tar nødvendige forholdsregler slik at man ikke øker smittetallene verken i Hellas eller når man kommer hjem igjen.
Kalimera
2020-07-13, 09:46
Jeg satser på at dette går bra - og jeg skal ta de forholdsreglene jeg kan. Jeg kjenner også at det skal bli bra å legge igjen litt penger i Hellas. Min pengebruk redder nok ikke den greske økonomien, men kanskje litt bedre for de som vi legger igjen litt penger hos. Vår faste overnattingsplass blei i alle fall glad når vi fortalte at vi skal bo hos henne nesten 14 dager på september.Det blir säkert bra, och som du skriver, Grekland behöver pengarna.
Jag läste precis på Facebook om svensk som lämnade Rhodos imorse och skrev att där var lika lite turister som i januari. :eek:
Har är nu på väg till Kastelorizo där det lär vara helt tomt på turister.
Vilket dilemma! Hur skulle ni gör i vår situation?
Skulle ni beställt höstresa om ni hade haft corona, som vi? Att flyga ner med munnskydd och mötas av mängder av restrektioner är inte aktuellt..men om det bara gällde att hålla avstånd på resmålet etc. Skulle ni åka då?!
Har sett många lockande boende ì september på Kreta till bra pris och längtan gnager..
/ Kajja bye_bye
Alla avgör själva, men jag skulle inte vilja resa någonstans under pågående pandemi. Vem vet när det land man råkar befinna sig bestämmer sig för något som gör att man inte kan ta sig hem eller något dyl. Nä jag längtar men jag väntar.....
Kalimera
2020-07-22, 08:58
Skulle ni beställt höstresa om ni hade haft corona, som vi? Att flyga ner med munnskydd och mötas av mängder av restrektioner är inte aktuellt..men om det bara gällde att hålla avstånd på resmålet etc. Skulle ni åka då?! Jag skulle inte boka just nu, oavsett pris och oavsett resmål - och oavsett om jag hade haft corona. Det är så mycket som är osäkert.
Jag ser bilder på Facebook från svenskar som precis rest till Grekland, och visst ser det underbart ut, men jag avvaktar ändå med att boka.
Så, nu kunde jag ta bort den sista nollan i statistiken. Det tog tid men nu är vi här. Det är fritt fram att idiotförklara oss men jag kan försäkra att vi är två vuxna människor som kan ta ansvar och följa de bestämmelser som finns. Social distansering fungerar utmärkt i Grekland och jag är hellre här än i Båstad, på Österlen och Gotland.
Vädret är 29 gr och sol, lite blåsigt men ön där vi befinner oss (och är väldigt välkomna) är ett ökänt blåshål.
Ta hand om er var ni än är så tar vi hand om oss här :).
Celbe x 2
Åh, Celbe! Berätta gärna mer hur det är på..hmm..Karpathos..kanske:rolleyes:
Hur var det på flyget, ankomsthallen och vad gäller för restrektioner på ön?!
Ha det så jättehärligt!klapp_klap
/ Kajja bye_bye
Kalimera
2020-07-23, 08:59
Finns ingen anledning att idiotförklara er. :)
Är nyfiken på var ni är och med tanke på vad du skriver så gissar jag på Andros.
Åh så härligt! Jag är övertygad om att det än så länge är mindre chans att bli smittad på en grekisk ö än här hemma
Vi har en resa bokad 29/9 och hoppas ännu på att kunna genomföra den
Snälla berätta gärna lite om hur det är där du befinner dig vi är nog många som är nyfikna
//majibye_bye
Skulle ni beställt höstresa om ni hade haft corona, som vi? Att flyga ner med munnskydd och mötas av mängder av restrektioner är inte aktuellt..men om det bara gällde att hålla avstånd på resmålet etc. Skulle ni åka då?!
Har sett många lockande boende ì september på Kreta till bra pris och längtan gnager..
/ Kajja bye_bye
Jag hade kunnat tänka mig att åka om jag och mitt resesällskap hade genomgått covid-19 och hade antikroppar och inte heller hade behövt uppsöka sjukvård för detta de senaste tre månaderna (för att försäkringen ska gälla om man behöver vård utomlands i detta syfte). Jag skulle absolut valt en charterresa, då jag tror det skulle vara lättare att kunna ta sig hem om allt skulle ändras plötsligt på resemålet. Jag skulle även valt ett resemål där allt varit på gångavstånd t ex fin strand, närhet till centrum osv. för att slippa vara beroende av fordon eller buss. Att hålla avstånd skulle inte vara några problem, inte heller att köpa hämtmat att förtära på balkongen. Munskydd i affärer och på andra platser skulle inte heller vara några problem fast helst inte på stranden då förstås :D
Gärna också direktflyg och boende inte för lång väg från flygplatsen.
Vädret är 29 gr och sol, lite blåsigt men ön där vi befinner oss (och är väldigt välkomna) är ett ökänt blåshål.
Celbe x 2
Ja, berätta gärna var ni befinner er :)
Ta hand om er var ni än är så tar vi hand om oss här :).
Celbe x 2
Jag gissar på att ni är på Ikaria i Armenistis.
Hoppas ni får fina dagar i Grekland, oavsett var ni är :).
/Ofelia
Finns ingen anledning att idiotförklara er. :) Låter bra det ;).
Det är Susie som gissat rätt, vi är på Tinos. Läget är ok, enligt tavernaägare, men kunde så klart vara ännu bättre. Mycket folk ute ikväll dock men det är firande av Agia Pelagia. Men det måste vara vissa öar som har stora problem eftersom färjetrafiken är ganska kraftigt reducerad. Hit till Tinos går det ändå relativt mycket färjor, två morgon- och två kvällsturer från Rafina, men snabbåtarna lyser med sin frånvaro. Får se om det sätts in fler färjor framöver, i alla fall fram till 15 augusti.
Munskydd på flygplats, flyget och färjan. För inresa i Grekland måste ett Passenger Locator Form fyllas i via nätet, inget besvärligt, och man får omgående bekräftelse. QR-koden scannas på flygplatsen och det är slumpmässigt urval på dem som ska kollas (jag blev intagen och därmed satt i en dags karantän på första destinationen - vi skulle ju åka vidare så jag fick se till att hålla lite distans istället). När man går på färjan ska även ett intyg lämnas om att man inte är sjuk, detta får man vid biljettköpet. På färjan får man inte stå i trappan eller på bildäck i väntan på att den ska lägga till, utan man får stå och vänta där uppe istället.
Annars är det munskydd i affärer, bank, post och apotek. Apotek och bank/post tar in ett visst antal åt gången men det är ju bara att vänta utanför. På tavernor har serveringspersonalen i regel munskydd men det förekommer även ställen där de inte har det. Ute på Marathia registrerar de sina gäster med namn och mobilnr. Handsprit överallt och mycket mer avtorkande av bord än tidigare.
Förutom detta, som inte är särdeles betungande, pågår vardagen som vanligt :). Skillnaden är att det är betydligt färre utländska besökare och att det naturligtvis gör grekerna oroliga för ekonomin. Här på Tinos har de sin vanliga dos av besökare till kyrkan, men det är nog ändå lägre än vad det vanligtvis är vid denna tid på året. Enligt den artikel som TT skickat ut med anledning av att "de första svenskarna landar i Grekland" ska det vara skralt med mat på sina håll. Var journalisten får detta ifrån kan man verkligen undra men jag antar att det är all-inclusive som menas. Jag kan försäkra att det finns lika mycket mat som vanligt på alla tavernor.
Vi fortsätter att njuta av att vara här!
Celbe
Athanasia
2020-07-24, 05:24
Ha det fint:)
Ha det fortsatt fint, Celbe!
/ Anne bye_bye
Tack för för info.
Njut av Grekland så mycket det går!
/Kajja bye_bye
Hittar inget applicerbart svarsalternativ :) Hade en resa bokad i Juni som vi fick ställa in (det var innan man fick komma in / UD släppte avrådan) , nu hoppas vi kunna åka i Oktober/November , se Aten och kanske Nafplio , eller till Kreta eller något,
Simetra..eller nån annan som vet!..Är det så att man inte kan resa till Grekland om man har behövt sjukvård 3 månader innan ev. resa?!:eek:
Ja då är det ju kört för oss i höstsnyft_dropsnyft_drop
/ Kajja bye_bye
Simetra..eller nån annan som vet!..Är det så att man inte kan resa till Grekland om man har behövt sjukvård 3 månader innan ev. resa?!:eek:
/ Kajja bye_bye
Det är väl så att reseskyddet i din hemförsäkring inte gäller om man inte varit frisk i minst 3 mån. Kolla med ditt försäkringsbolag.
/Netwolf
/ Kajja bye_bye
Läs under avsnittet:Jag har haft covid-19 och planerar att resa utomlands i sommar. Gäller reseskyddet i min hemförsäkring då? (https://www.konsumenternas.se/aktuellt-om-coronaviruset-covid-19/forsakring)
Tack ska ni ha för info!
/ Kajja bye_bye
Kalimera
2020-07-26, 15:04
Vi fortsätter att njuta av att vara här!Stort tack för din rapport Celbe! klapp_klap
Det är verkligen intressant att höra hur där är nu. Tinos klarar sig säkert bättre som du skriver, kyrkan lockar i alla fall grekiska turister. Hörde idag att det var mycket öppet på Naxos, men att det är väldigt lite som har öppnat på Santorini.
Njut för oss andra också som inte är i Grekland. bye_bye
nickelena
2020-07-26, 21:11
Tack Celbe! Jätteintressant att läsa hur läget ärfb_gilla Njut för oss alla som saknar Grekland...
Lenabye_bye
Har avgitt stemme. Skal definitivt ikke reise. Ingen høstreiser, ingen vinterreise. Den bitte lille tvilen- eller håpet- ble feid overbord pga oppblussing av smitte både i Hellas og her hjemme. Jeg mangler det motet som skal til. Normalt kan jeg bestemme meg på timen for å kjøpe billett, reise i løpet av en dag eller flere. Sånn er det ikke nå. Jeg savner den gode gleden og forventningen og frihet fra ansvar.
Nu är jag äntligen här, på plats i Grekland. Med antikroppar och med dottern som testade neg PCR inom 72 tim före avresa (från Berlin). Frivilligt.
Vi har avverkat ett, som alltid, spännande Ikaria och urmysiga Fourni. Tyvärr har dottern precis lämnat för Berlin och jobb. Men jag är så tacksam för den tid vi fick tillsammans! 💙
Har just anlänt till Patmos, som blir ny upplevelse för mig. Nästa ö blir Leros och därefter åter Aten o sen hem.
Glad att ha kommit iväg i den lilla passage som fanns för oss svenskar att besöka vårt älskade Grekland. Och glad att kunna bidra lite ekonomiskt till detta underbara land!
/ Maria
mst; det høres virkelig skjønt ut - ha fortsatt glade dager i Hellas. :)
Athanasia
2020-08-14, 06:56
Ha det underbart mst..Det ska vi också förhoppningsvis ha när vi åker ner till Kreta imorgon,,vi följer deras regler med munskydd där det behövs och håller avstånd(som vi gör hemma också)..Säkert många som tycker att vi är dårar..kanske det,men vi åker iaf:)
nickelena
2020-08-14, 08:55
Var rädda om Er och njut varje minut av kära Grekland! Vi är många som längtar till ... att allt ska bli "som vanligt".
Ha det jättegôtt! Håller tummarna att allt går brafb_gilla
Lenabye_bye
Ha det underbart mst..Det ska vi också förhoppningsvis ha när vi åker ner till Kreta imorgon,,vi följer deras regler med munskydd där det behövs och håller avstånd(som vi gör hemma också)..Säkert många som tycker att vi är dårar..kanske det,men vi åker iaf:)
Hälsa älskade Kreta!! Ha det underbart!
Skriv gära och berätta hur det var att resa ner
och hur ni har det! Var på Kreta ska ni slå läger?
/ Kajja bye_bye
Athanasia
2020-08-14, 09:51
Vi har vårt läger i Rethymno_B-anana
Ja just ja😅👍
/ Kajja bye_bye
Kalimera
2020-08-15, 11:37
Glad att ha kommit iväg i den lilla passage som fanns för oss svenskar att besöka vårt älskade Grekland. Och glad att kunna bidra lite ekonomiskt till detta underbara land!Härligt att höra från dig. klapp_klap
Klappa Leros från mig. bye_bye
Hur har ni det i Rethymnon?!
/ Kajja bye_bye
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.