Logga in

Visa fullständig version : En ouzo på Giorgos bar i Livadia

Kalimera
2020-06-22, 10:00
Annki, som fortfarande är på Tilos, la ut den här stämningsfulla bilden på Facebook igår kväll.

https://www.kalimera.se/grekland/tilos/giorgos-ouzo-bar-livadia-tilos.jpg

Gissa om man längtar dit, och visst är det en fantastisk bild! klapp_klap

Tack Annki!

yannis
2020-06-22, 10:57
Ja detta är verkligen en längtansbild från Anki!
Jag tror det vara många kalimeror som köpte en liten flaska ouzo på Systemet till midsommarhelgen.
Jag gjorde det i alla fall.

https://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=1939&pictureid=21197

Birgitta

Carle
2020-06-22, 12:11
Vi hade Ouzo kvar sen resorna

Hade i lördags grekisk middag, Lidl hade Grek vecka för ett tag sen, köpte fryst Gyros där flabb_flab. Värmde i stekpanna, gjorde taramosalata och tzatziki. Paprika, gurka, tomat samt Pita bröd

Mythos från systemet samt kylda glas. Ouzo i glas från Kreta. Blev jättegott

:):D

Alala
2020-06-22, 12:25
Ser läskande ut! :p Inte dumt alls, fast nu är det så varmt här hemma så man kan leka att man är i Grekland. Och ta en ouzo. :D

/ Anne :)

Kalimera
2020-06-22, 15:17
Annki skrev så här om vilka ställen som har öppnat i Livadia:

"Det har öppnats upp undan för undan under de senaste veckorna, och vissa med något begränsade öppettider, men förutom Giorgos har följande ställen öppet nu:

Rementzo, Petrinos bar, Mikro café, Bozi, Sweet Corner, Pesodromos (Ny bar/café bredvid Sweet Corner), caféet bredvid apoteket, Omonia, Gorgona, Kritikos, Kiriakos, Up & Up och Mediterranean Delights."

Men tyvärr inte Armenon. :o

malou
2020-06-22, 16:40
Ouzo på Tilos; ser herlig ut. :)

Masse
2020-06-22, 17:03
Annki skrev så här om vilka ställen som har öppnat i Livadia:

"Det har öppnats upp undan för undan under de senaste veckorna, och vissa med något begränsade öppettider, men förutom Giorgos har följande ställen öppet nu:

Rementzo, Petrinos bar, Mikro café, Bozi, Sweet Corner, Pesodromos (Ny bar/café bredvid Sweet Corner), caféet bredvid apoteket, Omonia, Gorgona, Kritikos, Kiriakos, Up & Up och Mediterranean Delights."

Men tyvärr inte Armenon. :o

Oj oj oj! Vilken lista! Massor av ställen som jag inte varit på!
Hur är det möjligt på lilla Tilos? Svaret stavas: Slentrian!

Inser att det finns massor kvar att göra på Tilos.
Men, efter numera 3 år och 2021 4 år utan Grekland så är återvändarlistan jättelång! Tilos ja, men flera andra favoriter pockar kraftigt på uppmärksamhet.

Masse

KR
2020-06-22, 17:28
Åååh så gott!
Där skulle jag mer än gärna sitta och njuta nu!
//
KR

Kalimera
2020-06-23, 13:41
Oj oj oj! Vilken lista! Massor av ställen som jag inte varit på!
Hur är det möjligt på lilla Tilos? Mycket folk i vanliga fall, många av ställen är fulla. Det roliga är att de är så himla bra.

https://www.kalimera.se/grekland/tilos/mediterranean-delights-tilos.jpg

Mediterranean Delights serverar fantastisk god mat. Ägaren och kocken är från New York.

Kalimera
2020-06-23, 13:41
Där skulle jag mer än gärna sitta och njuta nu!
Visst vill man!

LaRose
2020-06-24, 00:40
Åååh, vilket trivsamt ställe, Mediterranian Delgihts!

Kalimera
2020-06-24, 09:05
Åååh, vilket trivsamt ställe, Mediterranian Delgihts!Ja, där är sååå bra! _B-anana

sjöborren
2020-06-24, 10:16
Saknar Armenon på listan över öppnade ställen. :rolleyes:

Kalimera
2020-06-25, 14:10
Saknar Armenon på listan över öppnade ställen. :rolleyes:Jag med, fast jag inte är där. :)

karinafp
2020-06-25, 16:40
Mycket folk i vanliga fall, många av ställen är fulla. Det roliga är att de är så himla bra.

https://www.kalimera.se/grekland/tilos/mediterranean-delights-tilos.jpg

Mediterranean Delights serverar fantastisk god mat. Ägaren och kocken är från New York.

Ja, det blev snabbt en favorit. Och så var det ju krypavstånd hem till hotellet. :cool:

Karin

thed
2022-01-02, 11:11
Ser här i kommentarerna från juni 2020 att vårt favoritställe Armenon inte hade öppnat. Nån som vet om de hade öppet under 2021. Eller har de lagt ner verksamheten? Jag tror att ägarna är från Rhodos, åtminstone var de som ägde stället då vi senast var där från Rhodos.

mst
2022-01-02, 11:50
De har haft öppet hela sommarsäsongen 2021.
Som vanligt, mycket god mat som serverats!

/Maria

sjöborren
2022-01-03, 06:49
En av öns bästa tavernor, som fortfarande hade öppet när vi lämnade Tilos den 15/10 2021. Undrar hur många gånger jag ätit stamnas -min favoriträtt - på Armenon …:cool:

ryggsäck
2022-09-15, 17:49
Vet inte om vi lyckats välja fel rätt men lammgrytan på Delights och köttgrytan hos Armenon var väldigt smaklösa, så där blev vi besvikna efter alla lovord. Men det är ju som man säger smaken liksom baken. På taverna Michalis däremot har vi ätit väldigt god mat_B-anana

Pian
2022-09-18, 16:44
Efter en vecka på Tilos, tycker jag att maten varit ganska medioker. Bästa stället är forfarande Omonia men det är ju enligt mitt tycke
Alla restauranger utom Omonia, har börjat med bordsbokning så himla tråkigt. Vissa kvällar kan det vara riktigt svårt att hitta något ledigt. Jo vid halv nio nio tiden, men ibland är man hungrig
förvånad över att det var så många människor som alla åt på samma tid.:confused:

Kalimera
2022-09-20, 14:07
Tråkigt att höra att ni inte är nöjda med maten. Konstigt, för jag har alltid varit mer än nöjd. Synd att bordsbokningarna har kommit tillbaka. Så var det första gången vi var på Tilos 2001.

sjöborren
2022-09-21, 15:14
Tänk vad vi tycker olika. Stamnas (köttgryta) på Armenon är en av mina faroriträtter. Sen får man alltid salta maten, vare sig jag är på Armenon eller Omonia. Grekisk mat är ingen kryddstark mat.

Efter att i drygt tio år, ätit på alla tavernor här på Tilos, kan jag säga att den enda tavernan jag inte går till är Michalis. Så dåligt bemötande har jag aldrig tidigare råkat ut för i Grekland.

Och det här med bokning av bord är enligt många med mig, idiotiskt. Tidigare var det bara bara Armenon som hade bokning. idag har alla det utom Omonia. Vem vet Pia, vi kanske ses på Omonia. Kanske redan i kväll …:D

Kalimera
2022-09-23, 09:32
Efter att i drygt tio år, ätit på alla tavernor här på Tilos, kan jag säga att den enda tavernan jag inte går till är Michalis. Så dåligt bemötande har jag aldrig tidigare råkat ut för i Grekland. Vi brukar gå med vänner från ön till Michalis och då är bemötandet alltid bra. Så klart. :)

Maten har alltid varit mycket god. :p

Pian
2022-09-23, 09:59
Tyvärr Sjöborren så ses vi inte på Omonia då vi redan trampar skånsk mark sen tidiga måndag morgon. Annars hade ju det varit väldans trevligt.:)
Köttgrytan missade jag tyvärr på Armenion.
Michalis provade vi en kväll, innan vi förstod att man skulle boka bord på alla ställen till och med på grillen. :rolleyes: Det var rörigt och snurrigt serveringspersonalen hade verkligen ingen koll vilket bord maten skulle till;)