handdator

Visa fullständig version : EN VÄDJAN FRÅN KALIMERA

Kalimera
2020-05-18, 20:08
Jag brukar inte göra reklam för våra E-guider här i forumet. Nu måste jag tyvärr göra ett undantag. Som ni alla vet är det kris för alla företag som sysslar med turism, och Kalimera är inget undantag.

Om du vill stötta Kalimera i dessa svåra tider kan du göra det genom att beställa E-guider om resmål som du tänker besöka när det går att resa igen. Det finns E-guider om drygt 35 öar, om Parga på fastlandet, samt vår populära Öluffarskola, där du lär dig att öluffa i Grekland.

Priset är lågt, de kostar mindre än en grekisk sallad. (Det går bara att beställa från Sverige.)

Jag känner mig inte alls bekväm att vädja så här, det finns inte mitt DNA, men just nu har jag inget val. För den som i stället vill swisha ett bidrag kommer telefonnumret här: 070-374 32 82. (Skriv gåva i så fall, det har med skatt och moms att göra.)

Gör din beställning via denna länk (https://www.kalimera.se/guider/guider.html).

piam
2020-05-18, 21:32
Fixat..

maji
2020-05-18, 21:56
Samma här!

//majibye_bye

Masse
2020-05-18, 22:42
För ett tag sedan skrev jag så här i en annan tråd:

"Dessutom är det ju så att när nu möjligheterna att resa IRL är begränsade så är det alldeles utmärkt att köpa och njuta av e-guiderna för att därigenom dämpa abstinensen. Njut av text och bilder om redan besökta resmål som du vill veta mera om, och dels om nya spännande resmål som du blir nyfiken på och vill resa till. Dock med risk att listan över de sistnämnda blir väääldigt lååång."

Jag har redan en hel drös av Kalimeras utmärkta e-guider. Självklart vill jag och säkert många andra Kalimeravänner vara med och stötta vårt kära Kalimera. Jag har länge på min lista över nya resmål haft Paleochora. Än så länge har jag inte kommit dit. Men så småningom kanske! Tills dess har jag nu idag beställt e-guiden om Kreta Chania län för att läsa om Pale och andra trevliga ställen på Kretas sydkust.

Vilka ställen längtar du till och vill läsa om innan du kan resa dit? Beställ en e-guide du också!

Kunde kanske vara ett kul samlarobjekt för oss Greklands-freaks. Att samla på e-guider. Även om jag har en del så återstår det ganska många innan samlingen är komplett.

Masse

Catlady
2020-05-18, 23:52
För oss som är så gammalmodiga att vi inte har swish, finns det något annat sätt??
Självklart vill vi hjälpa till! Kalimera betyder så mycket!
Catlady

Alala
2020-05-19, 05:42
Jag brukar klicka på google annonserna alltid då och då. Man får inte göra det för mycket, bara för klickandets skull många gånger, så att säga, för det kan bli negativt för Janne. Så det är bra att välja något som man är ens lite intresserad av. Det finns ju även intressanta annonser.

/ Anne :)

naxoss
2020-05-19, 09:07
Gjort!

Netwolf
2020-05-19, 09:26
Done!

Om det är något som är extra viktigt i dessa tider, så är det Kalimera och allt innehåll där. Det är mitt DNA! :)

/Netwolf

Catlady
2020-05-19, 14:18
Så, fixat även här :)
Får väl plasta pappren så de inte blir fula när jag börjar läsa och dregla.. ;)

Kalimera
2020-05-19, 14:29
Fixat..Tack! klapp_klap

Kalimera
Samma här!Tack! klapp_klap

Kalimera
Tills dess har jag nu idag beställt e-guiden om Kreta Chania län för att läsa om Pale och andra trevliga ställen på Kretas sydkust.Tack! klapp_klap

Kalimera
2020-05-19, 14:30
Så det är bra att välja något som man är ens lite intresserad av. Det finns ju även intressanta annonser.Exakt, det finns ju det. :)

Kalimera
2020-05-19, 14:31
Gjort!Tack! klapp_klap

Kalimera
2020-05-19, 14:31
Så, fixat även här :)Tack! klapp_klap

Kalimera
2020-05-19, 14:32
Done!

Om det är något som är extra viktigt i dessa tider, så är det Kalimera och allt innehåll där. Det är mitt DNA! :) :D

Tack! klapp_klap

Kalimera
2020-05-19, 14:33
Av hela mitt hjärta vill jag tacka er allra ödmjukast. Om ni visste så glad jag blir! klapp_klap

Disse76
2020-05-19, 16:58
Beställt en guide!

/Mange

Catlady
2020-05-19, 21:37
Är ni med, alla Kalimerianer??
Vi har ju i så många år läst, tyckt och berättat. Visst vill vi ha sidan kvar och nu behöver den vår hjälp!
Catlady, som tror på att hjälpsamhet finns :)

piam
2020-05-19, 21:53
Jaaaa,kom igen.....

MariaJ
2020-05-19, 22:10
Jag är med, har swischat en gåva idag:) Är så tacksam för alla år med Kalimera så jag bidrar gärna i dessa svåra tider. Ska även kolla om jag saknar nån e-guide som jag kan beställa också!

Maria

Masse
2020-05-19, 22:14
På Samos har vi varit under en vecka för ganska länge sedan. Bodde då i Pythagorion och tyckte det var bra. Sen har vi varit på transferbesök med övernattning i Pythagorion. Det samlade intrycket från några moppeturer på ön är positivt. Dock känns det som en liten aning för mycket tingeltangel i Pythagorion.

På Kalimera har jag läst mera om Samos och förstått att här finns mycket mera i min smak att uppleva. Så nästa besök på Samos kan endera bli en resa specifikt för att uppleva ön, eller ett utökat transferstopp på väg till t ex Leros. Men kanske ska vi då bo på något annat ställe än i Pythagorion.

Men oavsett ..... det kunde vara kul att läsa lite mera om Samos och de olika byarna, stränderna mm.

Så ...... jag tar och beställer en e-guide om Samos!! Passar bra in i min samling!

Masse

Catlady
2020-05-20, 00:30
Läs och agera :) :) :)

LaRose
2020-05-20, 02:23
Vet inte om jag någonsin kommer till Folegandros, Syros eller Skopelos, men nu ska jag njuta av läsningen åtminstone. Bra med din vädjan Janne, den blev en påminnelse.

Kalimera
2020-05-20, 14:07
Beställt en guide!Tack! klapp_klap

Kalimera
2020-05-20, 14:08
Jag är med, har swischat en gåva idag:) Är så tacksam för alla år med Kalimera så jag bidrar gärna i dessa svåra tider. Ska även kolla om jag saknar nån e-guide som jag kan beställa också! Tack! klapp_klap

Kalimera
2020-05-20, 14:08
Så ...... jag tar och beställer en e-guide om Samos!! Passar bra in i min samling!Tack! klapp_klap

Kalimera
2020-05-20, 14:09
Vet inte om jag någonsin kommer till Folegandros, Syros eller Skopelos, men nu ska jag njuta av läsningen åtminstone. Tack! klapp_klap

Hoppas att du kommer dit någon gång. :)

Fältjäntan
2020-05-20, 16:47
Självklart vill vi vara med. Ett liv utan Kalimera finns inte på kartan. Har swishat ett bidrag idag. Vet inte när det kan bli aktuellt, men Ikaria och Fourni låter mycket intressant. Parga har vi besökt en gång, men det kan bli flera, så nu väntar vi på guider att läsa och fantisera över.
Håll ut Janne och Camilla, det kommer bättre tider.
Kerstinbye_bye

ofelia
2020-05-20, 17:03
Tack för påminnelsen! Har beställt en om Syros som jag föll för så handlöst förra sommaren.

/Ofelia

sielsa
2020-05-20, 18:16
Klickat & Klart!
Tack
Ha en fin kväll Alla

Kajja
2020-05-20, 21:14
Tänkte direkt på 2 olika resmål. Fanns inte. Men vi väljer nåt annat👍
/ Kajja bye_bye

Catlady
2020-05-20, 22:43
Läs och beställ, alla ni Kalimerianer därute:)
Catlady, som önskar er alla en skön helg....

Sol och hav
2020-05-20, 23:54
Har precis beställt!
🇬🇷🇬🇷🇬🇷🇬🇷🇬🇷

Maria

MariaJ
2020-05-21, 08:56
Sådär, då hittade jag några e-guider som inte fanns i min samling sen tidigare, så det är nu beställt. Trevligt att läsa och drömma även om det är ställen man kanske aldrig kommer till nån gång :)

Maria

MariaJ
2020-05-21, 09:25
Förresten Janne, finns det planer på en e-guide från Peleponnesos?

Maria

Kajja
2020-05-21, 10:02

Maria

Det var ett av mina önskemål åxåklapp_klap
Undrar om inte detta står på Jannes "to do" lista när det går att resa igen.
/ Kajja bye_bye

Kalimera
2020-05-21, 14:25
Självklart vill vi vara med. Ett liv utan Kalimera finns inte på kartan. Har swishat ett bidrag idag. Vet inte när det kan bli aktuellt, men Ikaria och Fourni låter mycket intressant. Parga har vi besökt en gång, men det kan bli flera, så nu väntar vi på guider att läsa och fantisera över.
Håll ut Janne och Camilla, det kommer bättre tider.
Det gör absolut det.

Tack! klapp_klap

Kalimera
2020-05-21, 14:26
Tack för påminnelsen! Har beställt en om Syros som jag föll för så handlöst förra sommaren.Tack! klapp_klap

Kalimera
2020-05-21, 14:33
Klickat & Klart!Tack! klapp_klap

Kalimera
2020-05-21, 14:34
Tänkte direkt på 2 olika resmål. Fanns inte. Men vi väljer nåt annatTack! klapp_klap

Kalimera
2020-05-21, 14:34
Har precis beställt!Tack! klapp_klap

Kalimera
2020-05-21, 14:35
Sådär, då hittade jag några e-guider som inte fanns i min samling sen tidigare, så det är nu beställt. Tack! klapp_klap

Kalimera
2020-05-21, 14:36

Det var ett av mina önskemål åxåklapp_klap
Undrar om inte detta står på Jannes "to do" lista när det går att resa igen.

Ja, det finns planer, eller fanns i alla fall. Men det kommer säkert en E-guide när världen är normal igen, men bara om sydvästra delen, för det är bara där jag har varit.

Catlady
2020-05-21, 18:52
Skulle gärna hitta en guide om Kalamata-området... Har varit så långt som tiil Monemvassia på östra sidan men västra är helt blank efter Patrai och Olympia. Ha en skön helg allihop!
Catlady, som får resfeber av solen ;)

Catlady
2020-05-21, 21:49
Litet PS: fast får ju då flyga direkt till Kalamata, det är ju rejäla avstånd som tar dagar med hyrbil. Det är annars mitt favoritfortskaffningsmedel :)

p480ulf
2020-05-21, 22:56
Två guider beställda, en måste ö, Amorgos samt en spännande ö, Kalymnos. Tack Janne! Skickar med en länk från Östergötland. https://youtu.be/xgWmIwjA6jM

Catlady
2020-05-22, 12:11
Tänk på att en guide kostar bara 59 kr ;) Det får du TVÅ underbara pita gyros för!
I Sverige går det inte att få tag i en anständig gyros tyvärr..... :(

Kalimera
2020-05-22, 14:06
Två guider beställda, en måste ö, Amorgos samt en spännande ö, Kalymnos. Tack Janne! Det är jag som ska tacka! klapp_klap

Skickar med en länk från Östergötland.Lovar, jag ska inte glömma mössan. :D

Catlady
2020-05-22, 21:49
Hmm, Amorgos, där har jag inte heller varit..... :)

PA
2020-05-24, 08:06
Hej alla

Exporterat E-guider till danska Susie!

//PA _B-anana

Kajja
2020-05-24, 10:31
Beställt Kefalonia och Skiathos_B-anana_B-anana
/ Kajja bye_bye

Kalimera
2020-05-24, 15:20
Exporterat E-guider till danska Susie!Tack PA och tack Susie! klapp_klap

Kalimera
2020-05-24, 15:21
Beställt Kefalonia och SkiathosTack! klapp_klap

Carle
2020-05-24, 15:41
Köpt Kreta, Heraklion. Hoppas vi kommer dit i juli

Catlady
2020-05-24, 18:57
Köpt Kos. Undrar om Asklepios varma källor kan hjälpa upp min reumatism......

Kalimera
2020-05-25, 13:58
Jag vill än en gång tacka av hela mitt hjärta för ert stöd. Ingen nämnd ingen glömd.

Jag blir alldeles tårögd. Bara så ni vet!

KR
2020-05-25, 14:02
Detta är det minsta vi kan göra för dig.
Livet utan Kalimera går liksom inte att föreställa sig.
//
KR

Catlady
2020-05-25, 19:18
Nej, utan Kalimera vore världen väldigt grå! Hoppas att du, Janne, talar om för oss om det är något mer vi kan göra :)

naxoss
2020-05-25, 21:13
Missade att skriva Gåva förra gången så idag gjorde jag det om det korrekt!
Sorry Janne 😢 hoppas det funkar i alla fall!

Lena som önskar dig och Kalimera lycka till🌞

PA
2020-05-26, 09:33
Hej alla

För er som inte har swish, det går att skicka pengar till Bank, samma konto som du fått i mailet när du skall betala E-guider. Där går det att även göra stående överföring, välja belopp och hur ofta överföringen skall ske.

Ha en fortsatt härlig dag, värmen är på väg enligt rykten.

//PA _B-anana

Kalimera
2020-05-26, 14:05
Detta är det minsta vi kan göra för dig.
Livet utan Kalimera går liksom inte att föreställa sig.fb_gilla

Kalimera
2020-05-26, 14:06
talar om för oss om det är något mer vi kan göra :)Jag lovar. :)

Kalimera
2020-05-26, 14:06
Missade att skriva Gåva förra gången så idag gjorde jag det om det korrekt! Sorry Janne 😢 hoppas det funkar i alla fall!Tack! klapp_klap

Kalimera
2020-05-26, 14:07
Ha en fortsatt härlig dag, värmen är på väg enligt rykten.
Tack detsamma! Här är det redan varmt. bye_bye

Catlady
2020-05-26, 19:11
Kalimera är viktigt för så många! Det första jag gör varje morgon (efter toan och kaffepåsättningen) är att kolla om något nytt kommit in på sidan :) :)

ofelia
2020-06-01, 21:22
Hur går det med försäljningen? Vill bara puffa igen för att vi kan ge ett litet bidragit och samtidigt få perfekta reseguider.. Tack Janne för allt du gjort och gör för Kalimera.

/Ofelia

Kalimera
2020-06-02, 10:37
Hur går det med försäljningen? Vill bara puffa igen för att vi kan ge ett litet bidragit och samtidigt få perfekta reseguider.. Tack Janne för allt du gjort och gör för Kalimera. Tack själv! klapp_klap

Försäljningen (tack!) gick ganska bra i början, och det ramlade in den del gåvor (tack!), men allteftersom tiden har gått är det inte så mycket drag, men det är normalt, och jag är jättetacksam för allt stöd jag har fått! _B-anana

PA
2020-06-02, 17:39
Hej alla

Nu är månadens räkningar betalda, förhoppningsvis blev det lite över, kanske t.o.m. till ett litet bidrag till Kalimera! Swisha, köp E-guider eller överför till bankkontot.

//PA _B-anana

Catlady
2020-06-02, 17:45
Hej, alla Kalimerianer!
Har funderat lite på vår "gilla Grekland-klubb". För visst är vi som en liten klubb med samma intresse :) En del lär nog inte gilla vad jag kommer att föreslå nu men fundera lite.... OM Janne och Camilla kan tänka sig det, det är ju de som har sista ordet förstårs, hur vore det med en liten medlemsavgift??? Säg att när man skaffar sig ett "logon" så ingår en liten avgift per år eller så. För oss som redan varit med länge och gratis gäller detsamma. Vad sägs??? Kan det vara något eller blir det trassel med regler och skatter? Och adminstration förstårs....Kan inte så mycket om sådant tyvärr ;)
Catlady, som "spånar" lite.....

Netwolf
2020-06-03, 07:51
Bra idé, Catlady! Jag skulle gärna pröjsa en slant för t ex "Kalimera Premium", eller nåt. Hur det ska hanteras o dyl, är jag dock ingen fena på.

/Netwolf

Alala
2020-06-03, 08:23
Hej, alla Kalimerianer!
Har funderat lite på vår "gilla Grekland-klubb". För visst är vi som en liten klubb med samma intresse :) En del lär nog inte gilla vad jag kommer att föreslå nu men fundera lite.... OM Janne och Camilla kan tänka sig det, det är ju de som har sista ordet förstårs, hur vore det med en liten medlemsavgift??? Säg att när man skaffar sig ett "logon" så ingår en liten avgift per år eller så. För oss som redan varit med länge och gratis gäller detsamma. Vad sägs??? Kan det vara något eller blir det trassel med regler och skatter? Och adminstration förstårs....Kan inte så mycket om sådant tyvärr ;)
Catlady, som "spånar" lite.....

Tycker nog att det låter krångligt, tyvärr. Om det skulle finnas en avgift tror jag nog att sidan skulle dö ut ganska snart. Nu när nya medlemmar inte kan tas in så är det ju annars också ganska dött ibland.

Men det är ju bara min åsikt.

Kajja
2020-06-03, 08:41
Tycker nog att det låter krångligt, tyvärr. Om det skulle finnas en avgift tror jag nog att sidan skulle dö ut ganska snart. Nu när nya medlemmar inte kan tas in så är det ju annars också ganska dött ibland.

Men det är ju bara min åsikt.

Jag skulle precis skriva ett liknande inlägg.
Det blir som när man läser en intressant rubrik i nyhetsflödet och klickar för att läsa vidare...Premium..betala:mad:
Nej jag tror tvärt emot att intresset för Kalimera skulle minska om man möts av en "stängd dörr".
Och nya medlemmar kan ju tyvärr inte anslutas längre.
Vi kan swisha frivilliga slantar annars.
Janne kan kanske ha en blänkare på startsidan om detta som man klickar på för att ge ett bidrag.
/ Kajja bye_bye

PA
2020-06-03, 09:17
Hej alla

En Fan-klubb, där man betalar en valfri avgift bara för att vara med och stötta, inte ha något med vad man kan se/läsa eller inte på Kalimera. Ett litet märke i profilen exempelvis...

Ha de gôtt

//PA _B-anana

Kalimera
2020-06-03, 10:27
Det är ingen bra idé att skapa en premiumsida med avgift för då skulle det bli färre läsare. Idag är vi inte så många som loggar in som förr om åren, av naturliga skäl, men däremot är det fortfarande många som läser i forumet, som inte är inloggade, och det är ju jättebra.

Fortsatt tack för er engagemang! klapp_klap

Catlady
2020-06-03, 18:36
Hmmm, visste inte att vi inte kunde bli fler! Då föll den iden. Nå, vi får "spåna" vidare allihop eftersom vi alla vill ha Kalimera kvar eller hur :) :)
"Ropen skalla, mer Kalimera åt alla" ;) :)
Catlady, som tar tänkarmössan på.......

LaRose
2020-06-04, 01:21
Jag glömmer ofta att logga in. Har det nån betydelse? Ska jag skärpa mig?

Netwolf
2020-06-04, 08:17
Jag glömmer ofta att logga in. Har det nån betydelse? Ska jag skärpa mig?
Ja! :)

Om man inte är inloggad, så kan man inte skriva nåt och då kanske man struntar i det. Jag är alltid inloggad här, men i andra forum inte alltid. Vill man då kommentera nåt, men måste logga in först, så blir det "krångligt"...

Och vi vill ju ha ett levande forum :)

/Netwolf

Alala
2020-06-04, 09:15
En sak som vi alla kan göra för att även icke-medlemmar skall tycka att forumet är intressant (och gärna då beställa e-guider) är att bidra så mycket som möjligt. Berätta så mycket vi kan och orkar om våra resor. Gärna med bilder om det går. Just nu är det ju inte så enkelt att göra det förstås när så många av oss har fått sina resor avbokade. Men hoppas en bättre tid kommer snart och folk kommer iväg.

/ Anne bye_bye

Kalimera
2020-06-04, 10:13
Hmmm, visste inte att vi inte kunde bli fler!.Forumet hackades för några år sedan, och sedan dess kan vi tyvärr inte bli fler medlemmar.

Kalimera
2020-06-04, 10:14
En sak som vi alla kan göra för att även icke-medlemmar skall tycka att forumet är intressant (och gärna då beställa e-guider) är att bidra så mycket som möjligt. Berätta så mycket vi kan och orkar om våra resor. Gärna med bilder om det går. Just nu är det ju inte så enkelt att göra det förstås när så många av oss har fått sina resor avbokade. Men hoppas en bättre tid kommer snart och folk kommer iväg. Man för göra som jag gör, berätta om gamla resor, i år blir de som nya. :)

yannis
2020-06-10, 15:32
När jag sitter på min favoritplats i hemmet, balkongen, har jag en vacker utsikt framför mig förutom alla grekinspirerande växter. En liten fontän och en fyr.

https://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=1939&pictureid=21193

Då tänker jag på Chania på Kreta. I Chanias venetianska hamn finns en fontän på torget och en fyr som kännetecken.

Allt om Chania och hela provinsen från norr till söder finns att läsa i Kalimeras guide. Man får reda på "allt" om provinsen. Både trevlig och lärorik är guiden.

Så jag uppmanar er att köpa den!

Den har idag tagit mig från Chania stad och söderut. Samariara-och Imbrosravinen, Lefka Ori-bergen, Chora Sfakion, Paleochora och mycket, mycket mer. Det var en trevlig resa och man har något att längta till!

Birgitta.

Kalimera
2020-06-19, 10:39
Allt om Chania och hela provinsen från norr till söder finns att läsa i Kalimeras guide. Man får reda på "allt" om provinsen. Både trevlig och lärorik är guiden.

Så jag uppmanar er att köpa den!

Den har idag tagit mig från Chania stad och söderut. Samariara-och Imbrosravinen, Lefka Ori-bergen, Chora Sfakion, Paleochora och mycket, mycket mer. Det var en trevlig resa och man har något att längta till!Tack snälla Birgitta, dina ord värmde! klapp_klap

Fältjäntan
2020-07-24, 14:31
Nu börjar längtan till vårt kära Grekland bli för svår. För att ha något att fantisera och drömma mig bort till har jag idag beställt två guider. Tilos, som vi besökt en gång, men som vi gärna återvänder till. Småkykladerna har vi bara passerat på väg till Amorgos så varför inte ha dom som mål på en framtida öluff - när det nu kan bli.
Kerstinbye_bye

Kalimera
2020-07-27, 14:38
Nu börjar längtan till vårt kära Grekland bli för svår. För att ha något att fantisera och drömma mig bort till har jag idag beställt två guider. Tilos, som vi besökt en gång, men som vi gärna återvänder till. Småkykladerna har vi bara passerat på väg till Amorgos så varför inte ha dom som mål på en framtida öluff - när det nu kan bli. Tack snälla Kerstin! klapp_klap

Kalimera
2020-07-28, 15:08
Det har kommit in två pengagåvor via swish till Kalimera de senaste dagarna. En från Fredrik Cronholm och en från en okänd.

Stort tack till er båda från hela mitt hjärta! klapp_klap

Kalimera
2020-09-23, 10:37
Jag vill än en gång tacka er som köper E-guider, och till er som fortfarande bidrar med gåvor. Jag blir både glad och rörd. Ingen nämnd ingen glömd, ni vet vilka ni är.

Tack från hela mitt hjärta! klapp_klap

Lucky
2020-09-28, 23:33
Jag vill än en gång tacka er som köper E-guider, och till er som fortfarande bidrar med gåvor. Jag blir både glad och rörd. Ingen nämnd ingen glömd, ni vet vilka ni är.

Tack från hela mitt hjärta! klapp_klap

Hej Janne,
Long time no see . Kan jag beställa även om jag bor utomlands ? Kan jag överföra till IBAN?

Kalimera
2020-09-29, 10:48
Hej Janne,
Long time no see . Kan jag beställa även om jag bor utomlands ? Kan jag överföra till IBAN?Hej själv, kul att se dig. :)

Tyvärr funkar det inte att beställa från utlandet, och det har med krångliga skatt och moms att göra.

Kalimera
2020-10-06, 15:04
Återigen vill tacka er som köper E-guider, och till er som fortfarande bidrar med gåvor. Jag blir glad, rörd och tacksam för er generositet! Ingen nämnd ingen glömd, ni vet vilka ni är. klapp_klap

Tack från hela mitt hjärta! bye_bye

Kalimera
2020-11-09, 11:13
Tack än en gång till dig som fortfarande swishar en slant. Du vet vem du är, men det vet inte jag. Tack snälla! klapp_klap

Kalimera
2020-11-25, 15:29
Tack än en gång till er som köper E-guider, och till er som fortfarande bidrar med gåvor. Jag blir så glad, så rörd och så tacksam för er generositet! klapp_klap

Och stort tack AK för dina rader: Gåva till Kalimera! Håll ut - Kalimera behövs! klapp_klap

Kalimera
2020-12-10, 12:23
Än en gång vill utrycka min tacksamhet till er som skickar gåvor till Kalimera. Det är mer än behövlig nu eftersom det inte går att beställa E-guider.

Stort tack du okände välgörare som sätter in pengar varje månad! klapp_klap

Stort till piam som satte in en stor summa pengar i november! klapp_klap

Jag är så tacksam!

Kalimera
2021-01-03, 16:20
Än en gång vill utrycka min tacksamhet till er som skickar gåvor till Kalimera.

Stort tack till Farmony, Fältjäntan och piam som satte in en stor summa pengar i december! klapp_klap

Jag är så oerhört tacksam och rörd! bye_bye

Kalimera
2021-01-28, 15:20
Än en gång vill utrycka min tacksamhet till er som skickar gåvor till Kalimera.

Stort tack till Fältjäntan, Kjell50 och Inkfish som satte in en stor summa pengar i januari! klapp_klap

Jag är så oerhört tacksam och rörd! bye_bye

Stort tack också till er som har börjat beställa E-guider igen!

Kalimera
2021-02-03, 14:56
Stort tack även till Dan Lindblad. klapp_klap

Kalimera
2021-02-10, 13:51
Idag vill jag tacka Lasse F för en stor gåva. Du är en av dem som gör att Kalimera kan leva vidare. Tack, tack, tack Lasse! klapp_klap

Kalimera
2021-03-03, 13:35
Jag är så otroligt tacksam för allt stöd Kalimera får i dessa hemska tider. Om ni visste hur mycket det betyder. Det värmer mitt hjärta och jag blir så glad för generositeten!

Stort tack till piam, Fältjäntan och Netwolf som satte in pengar i februari!

Stort tack du okände välgörare som sätter in pengar varje månad!

Stort tack också till er som beställer E-guider!

Tack alla! klapp_klap

Kalimera
2021-03-16, 14:17
Tack snälla Ulla Carlsson och Maria Folkesson för gåvor! klapp_klap

Kalimera
2021-03-24, 15:04
Tack snälla Kjell Severin för din gåva! klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Kalimera
2021-04-01, 15:42
Än en gång fylls jag av tacksamhet för stödet som Kalimera får i dessa svåra tider. Om ni visste hur mycket det betyder. Det värmer mitt hjärta och jag blir så glad för generositeten!

Stort tack till Maria Johansson och Catharina Kjellgren som satte in stora summor i mars! klapp_klap

Stort tack också till er som beställer E-guider! klapp_klap

Detta var den bästa påskpresent jag kunde få!

Tack alla! klapp_klap

Kalimera
2021-04-06, 10:17
Ett jättestort tack till Ulla Carlsson och Kerstin Fröjdfeldt för era Påskgåvor! klapp_klap

Jag är så tacksam!

Kram! klapp_klap

Kalimera
2021-04-08, 13:52
Stort tack snälla Bengt Ahlstrand för din givmilda gåva! klapp_klap

Nu blev jag rörd igen!

Kalimera
2021-04-15, 18:38
Än en gång vill jag tacka från djupet av mitt hjärta! Ni är fantastiska och jag blir berörd av tacksamhet av er generositet!

Idag vill jag speciellt tacka: piam, PA, Berit Hermansson, Åsa Eriksson, Tommy Larsson, Jan Ovesen och Michael Ljungquist.

Tack! Tack! Tack! klapp_klap

Tack också till er som fortfarande beställer E-guider (https://www.kalimera.se/guider/guider.html) trots att ingen vet när vi kan resa igen.

Här kan ni läsa hur ni kan stödja Kalimera (https://www.kalimera.se/kalimera-behover-ditt-stod-och-din-hjalp-infor-framtiden.html).

Kalimera
2021-04-19, 19:30
Än en gång.

Jag blir alldeles tårögd av er generositet och jag vill ödmjukt tacka er från djupet av mitt hjärta. Det är lite svårt att ta in att en liten webbsajt kan betyda så mycket för så många. Men det är ju klart, sajten handlar ju om allas vårt älskade Grekland, och då blir det lättare att förstå.

Jag skulle vilja tacka alla er som har stödköpt E-guider och/eller skänkt gåvor personligen, men det går ju inte. Jag skulle också vilja tacka alla välgörare med namn, men det kanske inte alla vill, så det låter jag bli.

Tack snälla rara söta ni! Ingen nämnd, ingen glömd.

Om ni visste hur mycket ert stöd betyder!

Kram!

Kalimera
2021-05-03, 18:14
Jag vill än en gång tacka från djupet av mitt hjärta alla ni som har skänkt gåvor och som har beställt E-guider. Om ni visste hur mycket det betyder!

Ingen nämnd, ingen glömd, ni vet vilka ni är.

Tack! klapp_klap Tack! klapp_klap Tack! klapp_klap

Kalimera
2021-05-09, 14:29
Än en gång vill från hela mitt hjärta tacka för allt stöd!

https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t3a/1/32/1f64f.png

Kalimera
2021-05-23, 15:37
Än en gång vill från hela mitt hjärta tacka för allt stöd! klapp_klap

Kalimera
2021-06-02, 10:25
Tack igen. Tack! Tack! Tack! klapp_klap

Kalimera
2021-06-08, 14:04
Hej, det är bara tacksamma Janne igen.

Än en gång vill jag allra ödmjukast tacka för gåvor och beställningar av E-guider!

Idag vill jag tacka särskilt tacka piam, Jörgen Lundgren samt Anki och Lasse.

Kalimera
2021-06-24, 11:05
Än en gång vill jag rikta ett stort tack för allt stöd!

Tack. klapp_klap Tack. klapp_klap Tack. klapp_klap

Kalimera
2021-08-03, 14:26
Än en gång får jag tacka allra ödmjukast för era gåvor. Ni är fantastiska! klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Kalimera
2021-08-20, 11:11
Tack igen alla som beställer E-guider och bidrar med gåvor! Jag blir sååå varm om hjärtat av er generositet! klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Kalimera
2021-09-08, 13:54
Än en gång vill jag tacka från djupet av mitt hjärta alla som beställer E-guider och skänker gåvor. Idag vill jag speciellt tack Kerstin Fröjdfeldt, Ulla Sämsjö, Anette Marie Linno och Birgitta Bäckström.

klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Kalimera
2021-09-15, 13:41
Tack snälla Maria Johansson för din beställning av E-guide och din gåva! klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Kalimera
2021-09-23, 13:54
Tack snälla Anneli Holgersson för beställning av E-guide och gåva! klapp_klap

Kalimera
2021-10-06, 11:04
Tack än en gång till dig – du okände välgörare - som fortfarande swishar en slant. Du vet vem du är, men det vet inte jag. Tack snälla! klapp_klap

Kalimera
2021-10-07, 15:26
Tack snälla Kerstin (Fältjäntan) för din frikostiga gåva! klapp_klap

Kalimera
2021-10-13, 11:08
Tack snälla Helle Jessen för din frikostiga gåva! klapp_klap

Kalimera
2021-10-20, 14:29
Tack snälla Ulrika Korén för din frikostiga gåva! klapp_klap

Och tack till dig – AK – som vill vara anonym, för din frikostiga gåva! klapp_klap

Kalimera
2021-11-03, 14:50
Tack snälla Kerstin (Fältjäntan) och Pia (piam) för era frikostiga gåvor! klapp_klap klapp_klap

Och tack till dig som vill vara anonym, för din frikostiga gåva! klapp_klap

Kalimera
2021-11-16, 16:32
Tack snälla Elisabeth Murhagen och Riitta Samuelsson för era givmilda gåvor!

Kalimera
2021-12-01, 11:04
Tack snälla du okände välgörare för din gåva! klapp_klap

Kalimera
2021-12-07, 14:17
Tack snälla Kerstin Fröjdfeldt (Fältjäntan) för din gåva! klapp_klap

Kalimera
2021-12-22, 13:56
Tack för din julgåva Ulla Sämsjö! klapp_klap

God Jul! bye_bye

Kalimera
2021-12-24, 10:35
Stort, stort tack till Pia piam Lindkvist och Maria Johansson för era mycket givmilda julgåvor! klapp_klap

Kram och God Jul! bye_bye

Kalimera
2021-12-27, 15:25
Tack snälla Tomten (Anders Krylberg) för din generösa julklapp! klapp_klap

Kalimera
2022-01-04, 14:15
Stort tack snälla Kerstin (Fältjäntan) Fröjdfeldt och du okända välgörare för era julgåvor. klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Kalimera
2022-01-12, 15:29
Tack snälla Stefan Larsson för din gåva! klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Kalimera
2022-01-26, 15:11
Tack snälla Gunilla Obert, Bert-Ola Nilsson och du den okände välgöraren för era gåvor! klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Kalimera
2022-01-28, 10:34
Tusen tack snälla Pia (piam) för din otroligt generösa gåva! klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Nu blev jag varm om hjärtat och rörd inombords!

Kram! bye_bye

Kalimera
2022-02-02, 14:29
Jag vill från hela mitt hjärta än en gång tacka för gåvor. Denna gång riktar jag ett stort tack till Henrik Holmström, Monica Gustafsson, Michael Ljungquist, Meri Hansson samt du som är en okänd välgörare!

Tack klapp_klap Tack klapp_klap Tack klapp_klap

Kalimera
2022-02-07, 13:49
Tusen tack snälla Kristina Markström för din mycket frikostiga gåva!

Kalimera
2022-02-09, 10:33
Tusen tack snälla Kerstin Fröjdfeldt, Dan Lindblad, Ulla Carlsson och Siv-Britt Selin för era frikostiga gåvor! Tack också ni som beställer E-guider!

Siv-Britt Selin hälsar: Fyll inte livet med år, fyll åren med liv.

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! fb_gilla

Kalimera
2022-02-22, 15:05
Stort tack Marcus Lundell och Birgitta Bäckström för era beställningar och era gåvor!

Tack! klapp_klap Tack! klapp_klap

Kalimera
2022-03-10, 14:27
Tusen tack piam (Pia), Magnus Thierfelder och du okända välgörare för era gåvor.

Kalimera
2022-04-13, 11:01
Tack snälla Ulla Sämsjö för din frikostiga gåva!

Kalimera
2022-04-20, 09:44
Tusen tack för din frikostiga gåva Pia (piam)!

Kram! bye_bye

Kalimera
2022-05-04, 09:25
Tack snälla Jan Hagström och du okände välgörare för era gåvor!

Kalimera
2022-05-20, 10:08
Tack snälla Kerstin Fröjdfeldt (Fältjäntan) för dina gåva! klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Kalimera
2022-05-25, 08:51
Tack snälla Kajja för din gåva!

Tack klapp_klap Tack klapp_klap Tack klapp_klap

Kalimera
2022-06-29, 10:37
Tusen tack för din frikostiga gåva Pia (piam)! klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Ett jättestor tack också till Åsa Forsström för din frikostiga gåva! klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Kalimera
2022-07-21, 16:00
Tack snälla Kerstin ”Fältjäntan” Fröjdfeld för din gåva!

Kalimera
2022-08-10, 11:12
Än en gång tusen tack för din mycket frikostiga gåva Pia (piam)! klapp_klap

Kalimera
2022-08-25, 13:58
Tack snälla Kerstin Fröjdfeldt och Annicka Grönqvist Johansson för era gåvor!

Kalimera
2022-09-01, 14:06
Stort tack för era gåvor: Birgitta och du som valt att vara anonym!

Kalimera
2022-09-06, 15:08
Tack snälla Monica Wallin för din gåva och beställning E-guide, och tusen tack snälla Pia (piam)!

Kalimera
2022-10-15, 15:23
Tusen tack snälla Pia (piam) ännu en gång!

Kalimera
2022-10-18, 10:07
Stort tack för din gåva Brittmarie Ahlm! klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Jag håller med om Ambelos! fb_gilla

Kalimera
2022-10-27, 16:23
Tack snälla Kerstin (Fältjäntan) för din gåva!

Kalimera
2022-11-23, 14:51
Tusen tack snälla, snälla Pia (piam) för din gåva!

Stor kram och tack klapp_klap tack klapp_klap tack klapp_klap

Kalimera
2022-12-21, 13:24
Tusen tack snälla, snälla Pia (piam) för din gåva! Och stort tack snälla Ulla Sämsjö för dina gåva!

Tack klapp_klap tack klapp_klap tack klapp_klap

Kram och God Jul till er båda! bye_bye

Kalimera
2023-01-04, 15:40
Stort, stort tack Fältjäntan för din gåva, och lika mycket stort tack till den okände välgöraren!

Kalimera
2023-01-31, 14:18
Tack snälla Kerstin Johansson för beställning av E-guide och gåva! klapp_klap

Tack också du okända välgörare för din gåva! klapp_klap

Kalimera
2024-01-04, 14:17
Tack snälla ni två okända välgörare som har skickat julgåvor till oss, och tack även till Ulla Sämsjö som har gjort detsamma!

Tack snälla alla tre! klapp_klap klapp_klap klapp_klap