Visa fullständig version : Jordskalv på Kreta
nickelena
2020-05-02, 15:39
Läser på Aftonbladet nu att det varit jordskalv på Kreta idag...:eek:
Nån som vet mer? Hoppas det inte blev några skadade!
Lenabye_bye
Kalimera
2020-05-03, 10:24
Läser på Aftonbladet nu att det varit jordskalv på Kreta idag...:eek:
Nån som vet mer? Hoppas det inte blev några skadade!Inga skador, trots att det var en kraftig jordbävning på 5,9 R på 10 kilometers djup.
Tydligen blev det en liten tsunami i alla fall. Tur att bara liten. :(
https://www.keeptalkinggreece.com/2020/05/02/tsunami-crete-greece-may2-video-pictures/
/ Anne
En sån där var jag med om på Antiparos en gång. Ingen synlig båt i närheten, men helt plötsligt "växte" havet och hela stranden översköljdes. Det var många som inte hann få undan sina grejor...
Det hände sig dessutom runt 2006, så man hade händelsen i Thailand i färskt minne och visst blev man vaksam direkt...
/Netwolf
Så var det dax igen. En stor en igen på 5,6. I havet mellan Kreta/Karpathos. Man undrar ju om the big one är på g? :eek:
Det var inget vi märkte av!
/ Jannis
Kalimera
2021-12-27, 14:14
Så var det dax igen. En stor en igen på 5,6. I havet mellan Kreta/Karpathos. Det har varit många efterskalv, det senaste för två timmar sedan.
Idag kl, 7.08 i havet utanför Matala, 5,6 R. Ylva, som låg i sängen kände av den. Jag, som var på väg upp och i rörelse, kände inget.
/ Jannis
Kalimera
2021-12-29, 12:40
Idag kl, 7.08 i havet utanför Matala, 5,6 R. Ylva, som låg i sängen kände av den. Jag, som var på väg upp och i rörelse, kände inget.
Läste att den till och med var 5,7. Inga efterskalv ännu.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.