handdator

Visa fullständig version : En bild berättar. Avsnitt 7. En resa hem från Ios i en svunnen tid.


Kalimera
2020-05-01, 14:31
En bild säger mer än tusen ord sägs det, men det stämmer inte alltid. En bild kan säga mycket, men inte hela historien. I den här serien lägger jag ut bilder som kanske inte säger så mycket vid en första anblick, men som har en historia att berätta.


https://www.kalimera.se/grekland/ios/ios-1981.jpg

Det här är den sjunde bilden i serien, som ni kan läsa om här (https://www.kalimera.se/grekland/ios/ios-i-grekland-1982-var-party-och-fest-och-galet-roligt.html).

C@nny
2020-05-01, 16:51
Oförglömliga minnen....
Min första resa till Grekland skedde till Korfu 1986. Dock ej lika strapatsrik gällande resan till och från... bye_bye
Jag citerar Matthias Claudius: "Den som gör en resa har något att berätta".

Detta stämmer ju verkligen...

//Conny :)

Catlady
2020-05-01, 17:34
Å,första resan till Grekland! Rhodos 1976, så länge sedan...... Var faktiskt charter men blev lite omskakande ändå för en ung, dum och grön svenska ;) Hade aldrig sett passpoliser med kulsprutor förr.... Men Grekland och dess miljö, grekerna och deras livsstil bet sig fast och har sedan dess inte släppt taget :) :)
Så många resor, så många minnen och så mycket vänlighet och gästfrihet!
Catlady, som ville hon vore där......

Hasse
2020-05-01, 18:53
Såååå "söta" brallor du har Janne, vita hängslen...…… :p :D


/ Hasse :cool:

Alala
2020-05-02, 06:10
Jösses så SVENSKA ni ser ut! :D Och klädseln, Janne! Wow!

Kan tänka mig att ni hade roligt på Ios. Men hemresan, ja, den skulle man nog kunna vara utan. Men när man är ung klarar man ju av sånt bättre.

/ Anne :)

Netwolf
2020-05-02, 07:42
Verkligen en svunnen tid. Å bergsprängaren är med minsann. Jag kommer ihåg att jag släpade runt på en enorm pjäs med dubbla kasettdäck och subwoofer etc. :)

/Netwolf

Kajja
2020-05-02, 10:05
Vilka hotta grabbar!! Ni måste ha varit väldigt eftertraktade;)
Ett nedhasat, hängande hängsle på snickarbyxorna och du hade varit den som skapade dagens mode a la Farmen!
Nu väntar jag på att få läsa om svartasäcken-resan!🙈
/ Kajja bye_bye

Kalimera
2020-05-04, 11:45
Jag citerar Matthias Claudius: "Den som gör en resa har något att berätta".Stämmer på pricken. fb_gilla

Kalimera
2020-05-04, 11:47
Å,första resan till Grekland! Rhodos 1976, så länge sedan...... Min första resa gick till Rhodos 1979. Sedan var jag fast. :)

Kalimera
2020-05-04, 11:47
Såååå "söta" brallor du har Janne, vita hängslen...……Hade dem varje dag, plus ett rött pannband. :D

Kalimera
2020-05-04, 11:48
Kan tänka mig att ni hade roligt på Ios. Men hemresan, ja, den skulle man nog kunna vara utan. Men när man är ung klarar man ju av sånt bättre.Det var jobbigt för oss också, mest för att vi inte ville resa hem, men även resan var lång och dryg, men värt det. :)

Kalimera
2020-05-04, 11:49
Verkligen en svunnen tid. Å bergsprängaren är med minsann. Jag kommer ihåg att jag släpade runt på en enorm pjäs med dubbla kasettdäck och subwoofer etc. Bergsprängaren var ett måste i packningen. :)

Kalimera
2020-05-04, 11:50
Vilka hotta grabbar!! Ni måste ha varit väldigt eftertraktade;)Vi hade båda flickvänner hemma så det hade vi i så fall inget för. :D