Logga in

Visa fullständig version : Igår fick jag besök av Jesus

Kalimera
2020-04-11, 14:29
https://www.kalimera.se/bilder/grekland/jesus-i-grekland.jpg

När jag igår kväll satt och njöt av solnedgången och en iskall Oppigårds Easter Ale såg jag att solen förändrades på ett sätt jag aldrig har sett förut. I stället för att skicka sina strålar rakt mot mig riktades strålarna uppåt, som en jättestor strålkastare man ser på film, typ Batman. Samtidigt gled ett smalt litet moln förbi ovanför. Mycket märkligt måste säga.

Eftersom det var långfredag började jag fundera på Jesus korsfästelse. Det fick mig att fundera på påsken, och hur annorlunda den är i år, och hur annorlunda den kommer vara i Grekland, när de firar sin påsk nästa vecka. Påsk i Grekand är så mycket mer än den påsk vi firar. Om man slår ihop vår påsk, vår jul och vår midsommar, kommer vi ändå inte i närheten av den grekiska påsken. Under den grekiska påsken i år får endast präster (och några anställda i kyrkan) vistas i kyrkorna. Undrar hur det kommer att påverka grekerna som vallfärdar till kyrkorna under påsken, och hur ska det gå med alla andra påsktraditioner (som också är mycket viktiga) nu när det råder utegångsförbud. Nästa vecka vet vi.

maji
2020-04-11, 14:46
Wow! Så häftigt 👍
Det har varit många vackra naturfenomen sista tiden tycker jag
Om det är en slump eller om vi letar extra mycket nu i Coronatider, vem vet😄
Glad Påsk på er alla🐣🐣🐣🐣🐣🐣

//maji bye_bye

C@nny
2020-04-11, 17:09
Detta var ju rena rama uppenbarelsen på min ära...
Fantastiskt! bye_bye

//Conny :)

Kajja
2020-04-11, 17:52
Jag är inte religiös..men det DÄR, det var NÅT..och jag tror på NÅT!!🙏😇🧡 Fantastisk bild Janne!!
/ Kajja bye_bye

Pela
2020-04-11, 21:33
Skicka in till SVT,borde lätt bli veckans väderbild..

:)

El Gringo
2020-04-11, 21:54
Litt beskjæring eller Photoshopping oppe så du får bort SAS, så er det riktig kanonbilde.

malou
2020-04-11, 23:17
Jeg ville beholdt ‘SAS’. Synes det er nettopp sånn en utsikt skal være. Bor man høyt og fritt, med utsyn, er bevegelse en del av livet. Det kunne vært en fugl, et skip, hva som helst. På vei, underveis...stadig forandring. Men jeg har vokst opp på en høyde, og har selvsagt mine følelser for landskap og hav. - Flott bilde, Janne.:) Noen ville tolket noe religiøst inn i det, jeg ser ‘bare’ en lang sky foran solen som er på vei ned i havet, og lyset som sprer seg. Som det kan gjøre.

Netwolf
2020-04-12, 06:58
Grymt cool bild, Janne. Du bor med fantastisk utsikt :)

Tycker det dock ser ut som en Boeing 747 som startar, än Jesus..

/Netwolf

yannis
2020-04-12, 11:05
Grymt cool bild, Janne. Du bor med fantastisk utsikt :)

Tycker det dock ser ut som en Boeing 747 som startar, än Jesus..

/Netwolf

Du skall inga gudar hava jämte mig, Netwolf.
Birgitta

Netwolf
2020-04-12, 13:47
Du skall inga gudar hava jämte mig, Netwolf.
Birgitta

:D

Kalimera
2020-04-12, 13:50
Ja, det var verkligen en annorlunda upplevelse. Tydligen syntes samma fenomen i andra delar av Sverige, bland annat i Göteborg (https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/ljusstr%C3%A5le-sk%C3%B6t-upp-fr%C3%A5n-solen-1.26675719). Men det var bara här som det bildades ett kors. :)

Strimman från flyget tycker jag gör bilden bättre, inte minst med tanke på att det är så sällan man ser flygplan nuförtiden.